Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dagmar Havlová prodala za miliardu většinový podíl v Paláci Lucerna

palác Lucerna
Profimedia
 ČTK

Dagmar Havlová prodala většinový podíl v pražském Paláci Lucerna za téměř miliardu korun skupině BTL. Švagrové exprezidenta Václava Havla zůstal podíl 25 procent. Uvedl to server Forbes na základě vyjádření Havlové a technického ředitele BTL Tomáše Drbala. Peníze z prodeje budou podle Havlové využity na rekonstrukci objektu, který je od roku 2017 národní kulturní památkou.

Reklama

Dosavadní jediná majitelka Lucerny vložila podle Forbesu Lucernu do nově vytvořené společnosti Palác PL. V ní má nyní podíl 75 procent firma BTL Healthcare Technologies, jejímž vlastníkem je podle Evidence skutečných majitelů Jan Vild, a zbylá čtvrtina dál patří Dagmar Havlové, vdově po Ivanu Havlovi. „S Honzou Vildem se známe od revoluce,” řekla Havlová Forbesu. „Miliardářů, kteří by Lucernu zhltli, je spousta. Pro mě bylo důležité spojit se s někým, kdo zachová tradici, hodnoty a společenský účel celého místa,” dodala.

K prodeji podílu v Lucerně se Havlová rozhodla kvůli vysokým nákladům na opravy paláce. „Všechno půjde na rozsáhlé rekonstrukce a do souvisejících oprav, já si z obchodu peníze neodnáším,” uvedla k prodeji. Výnos z prodeje pomůže podle Forbesu pokrýt úvěry na dřívější rekonstrukci vzduchotechniky nebo instalaci výtahu pro handicapované. V plánu jsou do budoucna obnovy historického zábradlí na střešních terasách, části paláce směrem do Štěpánské ulice, pasáží nebo portálů.

Tančící dům v Praze

Zdenka Klapalová: Trofejní nemovitosti jsou jako kvalitní umění, bezpečným uchovatelem hodnoty

Zámek, menhiry nebo třeba věž. Dají se prodat? Ano, má to ale svá specifika. Jedná se o velmi unikátní typy nemovitostí, které se objevují na realitním trhu jen minimálně. Ostatně i jejich cena a kupci bývají velmi specifičtí, protože nejde o běžné nemovitosti, které je možné klasicky zhodnocovat. V realitním žargonu se jim říká trofejní nemovitosti. Na to, které budovy se mohou takto nazývat, kolik se jich ročně objeví a které z nich byly za posledních sto let nejvíce unikátní, jsme se zeptali šéfky Knight Frank a prezidentky Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN), Zdenky Klapalové, která se tímto tématem zabývá dlouhodobě. 

Přečíst článek

Rodinné spory

„V Česku jsme na zelené louce vznikli, vyrostli na českých lidech a myslíme si, že máme zemi co vracet. Přesně lidem by měla Lucerna sloužit,” řekl Forbesu Drbal ze skupiny BTL. Havlová podle něj Lucernu dál povede.

Reklama

Lucernu mezi Vodičkovou a Štěpánskou ulicí postavil Vácslav Havel, dědeček pozdějšího prezidenta Václava Havla a jeho bratra Ivana. Záhy po svém vzniku se stala centrem kulturního a společenského života v Praze. Po roce 1948 byla znárodněna, v roce 1992 palác dostali zpátky v restituci Václav a Ivan Havlovi. Následovaly spory a komplikace, po kterých soudy rozhodly, že celá budova patří ženě Ivana Havla Dagmar Havlové.

Igor Mesenský

Na trhu s prodeji firem dál chybějí zahraniční kupci, říká Mesenský z KPMG

„Za poslední rok, rok a půl byli u 9 z 10 transakcí kupci z řad tuzemských hráčů,“ říká Igor Mesenský, partner poradenské společnosti KPMG. Díky tomu, že se z trhu prakticky vytratili zahraniční investoři, dosáhnou domácí kupující na lepší ceny než před rokem či dvěma. V rozhovoru pro newstream.cz Mesenský dále zmiňuje odvětví, která nyní investory nejvíce lákají. Ale třeba i to, proč se prodávající zdráhají zveřejnit cenu obchodu.

Přečíst článek

Miliardář Krsek prodal podíl v dodavateli operačních sálů

BHM Group miliardáře Tomáše Krska prodala podíl ve skupině Block z Valašska, která je dodavatelem operačních sálů. Za nezveřejněnou sumu ji odkoupil investiční fond Central Europe Industry Partners (CEIP). Newstream o transakci informovala poradenská společnost KPMG, která prodej zprostředkovala. V posledních letech se firma Block přeorientovala z ruského na středoevropský trh.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Nový projekt rozprodává byty investorům i po cihlách. A kousek od Prahy

Byty investorům rozprodávají online po cihlách. Ostřílení hráči cílí na drobné podílníky

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme