Reklama

Češi zjistili, že za stejné peníze jako v Krkonoších koupí nemovitost v jižní Evropě, říká šéf realitky

Ilustrační foto
Se svolením Luxent
 ČTK

Zájem Čechů o luxusní nemovitosti v zahraničí se v poslední době zvyšuje. Lidé nemají zájem pouze o typicky české dovolenkové destinace jakými jsou Chorvatsko či Španělsko, ale čím dál více investují také do nemovitostí v Thajsku či Dubaji. Uvedl to výkonný ředitel realitní kanceláře Luxent Jiří Kučera.

Reklama

„Zaznamenali jsme nárůst zájmu o nemovitosti v Thajsku, Dubaji, Španělsku či Chorvatsku. Tomu prospěl vstup do Schengenu a přijetí eura. Čeští zákazníci zjistili, že mají možnost za srovnatelné peníze trávit čas v Krkonoších, nebo v jižní Evropě,“ dodal Kučera.

V portfoliu společnosti se aktuálně nachází například desítky chorvatských nemovitostí v cenách od pěti až do 60 milionů korun či vila v Thajsku za 17 milionů korun. Nemovitosti na Bali se pohybují od čtyř do 13 milionů korun.

Jiří Kučera - Luxent

Jiří Kučera: V Česku kupují luxusní bydlení téměř výhradně Češi. V Dubaji Rusové likvidují trh

Český trh s luxusním bydlením je klidný investiční přístav, kterému dominují Češi, říká Jiří Kučera, šéf realitní kanceláře Luxent. Ta se specializuje na luxusní nemovitosti. Většina běžných lidí, kteří přemýšlejí o nákupu bydlení, se zhrozí při první návštěvě banky, kam si jdou pro hypotéku. Měsíční splátka u bytu sedmdesát metrů na okraji Prahy nyní dělá kolem padesáti tisíc korun. Hypoteční trh je kvůli tomu mrtvý.

Přečíst článek

Zrealizované obchody realitní kanceláře Luxent dosáhly za loňský rok 1,25 miliardy korun, což je zhruba dvakrát více než za rok 2021. Obrat společnosti narostl meziročně zhruba o 70 procent. Nejdražší prodanou nemovitostí se stal rodinný dům v Praze 6 s cenovkou 145 milionů korun. Obchodované byly ze 70 procent byty, z 25 procent domy a z pěti procent pozemky.

Krize trhu s prémiovými nemovitostmi nezasáhla

Trh s luxusními nemovitostmi se podle Kučery nezastavil, je ale možné v poslední době pozorovat zpomalení. „Klienti vidí co se kolem děje, čtou o tom, že se trh zastavuje, že je tady krize. Takže doufají, že nabídkové ceny půjdou dolů. Ale takhle jednoduché to není. Lidé nemají v tomto segmentu potřebu prodávat,“ vysvětlil možný rozdíl oproti trhu s běžnými nemovitostmi Kučera.

Zároveň dodal, že se zákazníci i z důvodu vyčkávání budou čím dál častěji ubírat cestou pronájmu. Trhu s prémiovými nemovitostmi se podle Kučery v poslední době daří lépe než s těmi běžnými, protože zákazníci ke koupi méně často využívají hypotéky.

Jinak aktuální situaci reflektuje realitní kancelář s luxusními nemovitostmi Svoboda & Williams. Z její nedávné analýzy vyplynulo, že prodej luxusních bytů v loňském roce v Česku klesl o 37 procent.

Jiří Kučera - Luxent

Jiří Kučera: Češi nemají problém kupovat luxusní nemovitosti. Zájemců je čím dál víc

Realitní kancelář Luxent se soustředí na prémiové bydlení. Především v Praze, ale podílí se i na prodeji apartmánů v českých horských střediscích, pořád vede Špindlerův Mlýn. A umí domluvit a zařídit i nákup vysněného bydlení u moře, nyní hlavně v Chorvatsku.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Jiří Kučera - Luxent

Jiří Kučera: Češi nemají problém kupovat luxusní nemovitosti. Zájemců je čím dál víc

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme