Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

17: Proč je marketing sprosté slovo a jak se nespálit
podcast

17: Proč je marketing sprosté slovo a jak se nespálit

Z různých důvodů je stále patrný názor, že na lidi z marketingu se nedá spolehnout. Ať už kvůli tomu, že jako “guru” se dnes může označit každý, nebo kvůli tomu, že místo tvrdých dat se musíte spolehnout na subjektivní dojmy a pocity. Na druhou stranu mýty kolem online propagace nevznikly jen tak. A cílem dnešního podcastu by mělo být je rozptýlit. Pokud tedy nahlížíte na online marketing se skepsí, rozhodně si tuto epizodu podcastu Buduj značku pusťte.  3 klíčové informace:  Nečekejte okamžitý úspěch  Nebuďte zklamaní, když marketing nefunguje  Sledování trendů a neustálé rozšiřování obzorů vám pomůže zůstat v obraze  Novinky z reklamy:  Instagram vyrazil do boje s falešnými followery a falešnými lajky. Sociální síť poupravila svůj algoritmus tak, aby vyhledávání a mazání falešných následovatelů bylo ještě efektivnějši. Obávat se tedy musí především provozovatelé trollích farem a botů, na které úpravy algoritmu primárně cílí. Odborníci se ale shodují, že jde tak trochu o boj s větrnými mlýny, protože každou úspěšně zrušenou farmu nahradí dvě nové. Vůči některým dokonce Facebook, vlastník Instagramu, zahajuje i právní kroky. Naposledy proti novozélandské firmě, která slibovala uživatelům okamžité lajky, počty shlédnutí a followery. V době sílícího zájmu o influencery jde o velmi lukrativní byznys.  Pohyblivé obrázky jsou na sociálních sítích stále populární. A co víc: klasické GIFy doplňují stále častěji i takzvané Cinematography. Jde vlastně o pohyblivou smyčku, ta je ale v daleko vyšším rozlišení než klasický GIF. Vytvořit si můžete vlastní třeba v aplikaci DrawMotion, která je částečně zdarma. Tyto obrázky se hodí speciálně k vizuální komunikaci jakékoliv značky, především té, která se potrpí na kvalitní fotky. Typicky třeba fashion nebo gastronomie. Na uživatele pak dobře zvládnutý Cinematograph působí podobně dobře jako video.  Tiscali spouští web o bojových sportech fights.cz. Tiscali media je jedno z nejstarších internetových vydavatelství u nás a teď nově přidává do svého portfoila nový web zaměřený na bojové sporty. Šéfredaktorem se stal Aleš Smutný, který vede i videoherní web games.cz, který také spadá pod Tiscali. Na projektu se dle jeho zakladatele pracovalo asi rok a reflektuje především rostoucí zájem o bojové sporty všeho druhu u nás. Hlavní složkou webu má být databáze bojovníků čítající asi 480 tisíc záznamů. 
Přečíst článek
16: Pavel Milan Černý: Trvalo 2 roky, než jsme si vyplatili první peníze
podcast

16: Pavel Milan Černý: Trvalo 2 roky, než jsme si vyplatili první peníze

Spolumajitel a spoluzakladatel e-shopu Econea.cz Pavel Černý původně neměl za cíl budování e-shopu. Ale prošel si lehkým burnoutem ve finančním světě a to byla jedna z věcí, která přispěla ke vzniku portálu Econea.cz. Jde o jeden z největších e-shopů s ekologickými výrobky u nás . Pavel se rozpovídal nejen o klasických nástrahách, se kterými musí každý podnikatel počítat, ale taky o tom, jak využívají netradiční komunikaci k upevnění značky na trhu.
Přečíst článek
15: 6 základních tipů pro úspěšnou facebookovou kampaň
podcast

15: 6 základních tipů pro úspěšnou facebookovou kampaň

Založili jste facebookový profil vašemu podnikání. A teď jak to udělat, aby se o něm dozvěděli vaši zákazníci. Ještě lépe: jak to udělat, abyste pomocí facebooku přivedli na vaše stránky platící klienty. Dnes už si základní procedury facebookového marketingu zvládne nastavit každý sám. Tato epiuzoda podcastu by vis měla nasměrovat ke správným krokům.  Klíčové informace:  Facebook má nejpokročilejší možnosti z hlediska cílení reklamy na správné uživatele  Facebook stále ještě má smysl využívat jako primární nástroj propagace Počet zadavatelů reklamy se v roce 2017 zvedl na 7 milionů. O pět milionů víc než v roce 2016  Novinky z reklamy:  Televize není mrtvá. Určitě ne, když hrají naši. Úvodní zápas českých hokejových reprezentantů na mistrovství světa na Slovensku proti výběru Švédska sledovalo skoro 1 a půl milionu diváků nad 15 let. ČT Sport tím zaznamenala jednačtyřicetiprocentní podíl z celkové sledovanosti pátečního večera. Ostatní pořady silně zaostávaly. Hokej tedy dál přitahuje diváky k obrazovkám.  Češi mají rádi osobní odběr zboží. Vyplývá to z nového průzkumu mezi domácími spotřebiteli. Téměř dvakrát se od posledního měření zvýšil počet odběrných míst. Co se týče běžného doručení, tak zákazníci většinou očekávají cenu dopravného a balného kolem stokoruny a při nákupu na jeden tisíc korun by byli rádi, kdyby měli doručení zcela zdarma. Byla to ale právě doprava a možnosti jejího doručování, které zákazníkům u nás nejvíc vadí. Nejčastěji potom nejasná doba doručení, která zákazníky nutí setrvat v dlouhých intervalech na jednom místě a čekat na doručovatele.  Cílit na starší se vyplatí. Česká pobočka agentury Ogilvy si nechala vypracovat průzkum, podle kterého má velký smysl a potenciál oslovovat cílovou skupinu padesátníků. Jen je potřeba tomu přizpůsobit celkový produkt. Nejčastěji má dle odpovědí dotazovaných padesátníků smysl oslovovat je s turistikou a cestováním, zdravotnickými službami nebo automobilovým průmyslem. A jako kanály, přes které je oslovovat, vyšly nejlépe Televize a rádio, internet a časopisy. 
Přečíst článek
14: Lubomír Pech: I malá HR agentura se může dobře uživit
podcast

14: Lubomír Pech: I malá HR agentura se může dobře uživit

Založit si vlastní headhuntingovou agenturu. Má to v dnešní době smysl? A co všechno musíte dělat, abyste ve velké konkurenci obstáli? Nejen na tyto otázky přišel odpovědět Lubomír Pech z agentury Happy jobs. Firmu vlastní rok a dal ji dohromady s manželkou. Nemůže si stěžovat. Jsou ale určitě postupy, které museli udělat jinak. V rozhovoru se dozvíte, jak se řídí malá agentura, která hledá své místo na trhu. 
Přečíst článek
13: Podnikání a zdraví. Jak se z toho nesesypat
podcast

13: Podnikání a zdraví. Jak se z toho nesesypat

Říká to každý: zdraví máme jenom jedno. A je to pravda. Ukáže se ale většinou až tehdy, kdy je zdraví vystaveno zkoušce. Pokud podnikáte nebo pracujete na sebe, tak víte, že se tělo velmi lehce může ocitnout pod velkým tlakem. Psychickým i fyzickým. A teď jak to udělat, abyste v podobném tempu vydrželi, než se vaše podnikání dostatečně rozjede. Nejsme supermani. Ale můžeme toho vydržet hodně i přes velké vytížení. Následující díl podcastu by vám s tím měl pomoci.  Klíčové informace:  Hodně se hýbejte Snažte se udržovat životosprávu  Když telefeonujete, choďte a neseďte u stolu  Novinky z marketingu:  LinkedIn zvyšuje dosah mezi uživateli. Tak to alespoň říkají aktuální čísla z Microsoftu. Zatímco hodnota technologického kolosu Billa Gatese rostla od posledního období až o 14%, LinkedIn zažívá ještě o něco lepší jízdu. Jeho hodnota stoupla o 27% a dosah příspěvků mezi uživateli se zvýšil o 24% za poslední tři měsíce. Sociální síť roste na síle i z hlediska celkového počtu uživatelů, kterých je aktuálně přes 600 milionů. Čeká se, že LinkedIn půjde dál cestou ostatních sociálních sítí. Facebook zveřejňuje novou příručku pro uživatele Instagramu. Je to logické, protože samotná sociální síť potřebuje, aby její uživatelé přidávali obsah, který se bude dobře šířit. Příručku najdete přímo na stránkách Facebooku. Ve zkratce vám v ní radí, abyste zůstali autentičtí, přidávali příspěvky alespoň jedenkrát týdně, snažili se být co nejblíž vašim fanouškům a vyprávěli příběhy skrz instastories.  Na konferenci Brandcast, kterou každoročně pořádá Youtube, zazněly novinky ohledně dalšího směřování této sítě. Jednou z nich je třeba odemknutí originálních sérií, které mají za cíl vytvořit konkurenci streamovacím službám jako je třeba Netflix nebo Hulu. Originální série Youtube teď budou přístupné zcela zdarma a navrch ještě server bude vysílat mnohem víc živých streamů z hudebních festivalů. Jako třeba jeden nepřetržitý z festivalu Coachella. Důvody zpřístupnění placeného obsahu zdarma vysvětlují lidé z Youtube jako čistě ekonomický. Daleko víc se jim vyplatí nechat si za obsah platit prostřednictvím cílených reklam. 
Přečíst článek
12: Lukáš Janoušek: Investici může klidně dostat i realitní kancelář
podcast

12: Lukáš Janoušek: Investici může klidně dostat i realitní kancelář

Marketingový šéf a shareholder z aplikace Twisto Lukáš Janoušek mluví o tom, jak se jemu a jeho kolegům povedlo vybudovat úspěšnou technologickou firmu napojenou na bankovní systém. Lidé přes Twisto utrácí až miliardu korun. Janoušek a spol. vsadili na neotřelou image značky a ve své době i velmi kontroverzní kampaň s Twistusem. Dnes už mají na českém trhu stabilní pozici a plánují rozšíření do okolních zemí.  V podcastu se dozvíte:  - Jak přistupuje Lukáš k propagaci a co doporučuje malým firmám - Proč se vydali cestou hledání investorů a jak moc velká dřina to je 
Přečíst článek
11: 7 nejčastějších chyb v marketingu malých firem
podcast

11: 7 nejčastějších chyb v marketingu malých firem

Často vám nezbývá čas řešit reklamu. Propagovat se. A možná právě to může zapříčinit, že v přístupu k marketingu chybujete. Tím se však člověk učí a posouvá dál. Některé věci se dají velmi rychle napravit a nestojí nic víc než zvýšené úsilí. Tento díl podcast vás nejčastějšími chybami v marketingu provede. Zacíleno máme na majitele malých firem, kteří jsou často na propagaci sami nebo jim pomáhá někdo z jejich známých. Hodnotné informace byste ale z podcastu měli dostat i tehdy, pokud jste třeba jako osvč na volné noze. 
Přečíst článek
10: Nejlepší aplikace pro podnikatele a manažery
podcast

10: Nejlepší aplikace pro podnikatele a manažery

Nepořádek doma ještě nejspíš přežijete. Nepořádek v kanceláři (ať už fyzické nebo virtuální) je ale mnohem horší. Organizaci podnikání musíte mít jasně danou. A naštěstí k tomu dnes pomáhá doslova tuna aplikací. Jenže vzniká nový problém. Jakou aplikaci zvolit, aby vám dobře fungovala? Kolik času potřebujete, abyste se mohli do výběru plně ponořit? V nové epizodě podcastu Buduj značku vám zkusím ušetřit čas a říct o aplikacích, které se osvědčily mně a vám by mohly taky. Využijete je při podnikání, projektovém řízení nebo prostě jenom při organizaci volného času.  
Přečíst článek
9: Jak se zbavit strachu a vystoupit z komfortní zóny
podcast

9: Jak se zbavit strachu a vystoupit z komfortní zóny

Taky vás čas od času ovládne strach z neznáma? Třeba z toho, že musíte učinit krok, ke kterému se odhodláváte už pěkně dlouho. Víte, že to nebude příjemné. A tak to radši odložíte. Je to normální. Ale zároveň nás to brzdí. Ne nadarmo se říká, že to nejlepší se děje mimo naši komfortní zónu. Jakmile se odvážíte vstoupit do neznáma, měníte se. A to je samozřejmě stresující. Kdo by se nebál. Každý člověk, který se chce posunout dál, si tímhle vývojem musí projít. A pak ho denně a denně opakovat.
Přečíst článek
8: Knihy, které změní váš přístup k podnikání a životu
podcast

8: Knihy, které změní váš přístup k podnikání a životu

Říká se, že výkonní řeidtelé přečtou ročně 60 knih. I když se mi to zdá trochu přestřelené, faktem je, že číst hodně znamená zlepšovat se. Speciálně, pokud máte před sebou velkou životní změnu. Kterou je třeba začít pracovat na volné noze nebo rozjezd nové firmy. V tomto díle podcastu vám ukážu knihy, které by vám měly v transofrmaci pomoct. A pokud už jste hotoví samoživitelé, pak vám rozhodně ještě o něco rozšíří obzory. 
Přečíst článek
7: Jak se rychle naučit novou dovednost
podcast

7: Jak se rychle naučit novou dovednost

Pokud podnikáte, musíte umět od všeho trochu. A pokud máte vlastní živnost, tak musíte neustále držet krok s trendy, být kreativní a vylepšovat svou nabídku. To všechno si dnes žádá, abyste byli schopní rychle si osvojovat nové schopnosti. Vzdělávání je celoživotní proces a pokud se dokážete vzdělávat rychle a efektivně, máte výhodu. Naštěstí existují možnosti, jak se vzdělávat i ve vzdělávání samotném. Nasávání informací jde dělat rychle a efektivně. Pojďme si ukázat jak.
Přečíst článek
6: 6 technik pro lepší zvládnutí time managementu
podcast

6: 6 technik pro lepší zvládnutí time managementu

Jakmile se ocitnete v pozici, kdy řídíte firmu, podnikání nebo vlastní živnost, tak najednou musíte pečlivě uvažovat nad čímkoliv, co děláte. Čas je nejdůležitější komoditou. A tím pádem si musíte dobře rozmýšlet, co a kdy budete dělat a jak se z toho nezbláznit. Sám vím, že v tom mám mezery, takže bych se s vámi v tomto podcastu chtěl podělit o 6 různých technik, které využívám. Jako vždy budu rád, když mi dáte vědět, jak se vám epizoda líbila. 
Přečíst článek
5: Katka Pavlíčková: Ze začátku na Instagramu Stories vůbec nedělejte
podcast

5: Katka Pavlíčková: Ze začátku na Instagramu Stories vůbec nedělejte

V této epizodě jsme společně s expertkou na Instagram Katkou Pavlíčkovou rozebrali přínos Instagramu a speciálně funkce Stories. Proč byste o této formě propagace měli vůbec uvažovat? Je možné pomocí pravidelného přispívání dosáhnout vyššího množství zakázek? A který byznys se na Instagram hodí víc a který méně? 
Přečíst článek
4: Problém OSVČ: musíte se starat o svoji osobní značku?
podcast

4: Problém OSVČ: musíte se starat o svoji osobní značku?

Pokud podnikáte sami na sebe, vaše vystupování je extrémně důležité. Klient kupuje vás, vaše oblečení, vaše zkušenosti, vaše schopnosti. Jenže mu o nich musíte dát vědět. Odkud pochopí, že právě vy jste na trhu ti nejlepší? Nebo odkud zjistí, že jeho filozofie se shoduje s tou vaší? Budujte soustavně svou osobní značku. 
Přečíst článek
3: 7 způsobů, jak pomocí obsahu zvednout prodeje
podcast

3: 7 způsobů, jak pomocí obsahu zvednout prodeje

Zaujmout svým produktem nebo službou je v dnešní přehlcené době složité. Vyžaduje to tvrdou dřinu, která ještě navíc může přijít vniveč. Anebo taky ne. Klíčový je totiž obsah. Kvalitní informace, které poskytujete, mohou totiž být klíčovým faktorem. 
Přečíst článek
2: Nemám peníze na marketing. Ale chci zákazníky. Jak na to?
podcast

2: Nemám peníze na marketing. Ale chci zákazníky. Jak na to?

Spousta lidí má za to, že jedině nablýskaným marketingem dosáhnete vyšších prodejů. Ale pokud lidé a peníze na kampaně nejsou, musíte si poradit jinak. Naštěstí existuje několik možností, jak se z bludného kruhu dostat. Některé z nich Vám pomůžu zavést v této epizodě.
Přečíst článek
1: Nový podcast pro podnikatele je tady
podcast

1: Nový podcast pro podnikatele je tady

Milovat můžete psa, milovat můžete vašeho partnera, milovat můžete výpary Naturalu na benzínce. To všechno je dané. Milovat ale můžete taky značku. Ne tu dopravní. Milovat můžete brand. Jste podnikatel nebo freelancer? Pak by tenhle nový podcast měl být pro vás. A o vás. Zkuste to. 
Přečíst článek

News box

Jihokorejský exprezident 👨 Jun-sok Jol několik hodin po vydání zatykače opět nastoupil do vazby, kde bude nejméně 20 dní. Napsala to agentura Jonhap. Pokud prokuratura Juna obviní z dalších činů v kauze prosincového vyhlášení stanného práva, jeho pobyt za mřížemi se může prodloužit až o půl roku.

Stát letos krajům  neposkytne chybějící dvě miliardy korun na opravy silnic druhé a třetí třídy a mostů. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) to dnes potvrdil na jednání hejtmanům, kteří varují před odkladem desítek staveb po celé republice. Kraje tak budou muset sahat do jiných investic, nebo projekty přesunout na příští rok, sdělila mluvčí Asociace krajů ČR a Zlínského kraje Soňa Ličková.

Italská společnost Ferrero Rocher, která mimo jiné vyrábí čokoládovou pomazánku Nutella, koupí za 3️⃣,1️⃣ miliardy dolarů (65,2 miliardy korun) amerického výrobce snídaňových cereálií WK Kellogg. Firmy to dnes oznámily ve společné tiskové zprávě. Ferrero díky akvizici rozšíří svou nabídku a posílí růst v Severní Americe.

Ministryně spravedlnosti Eva Decroix (ODS) požádala prezidenta 👨 Petra Pavla, aby pověřil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) provedením kontroly postupu jejího ministerstva v bitcoinové kauze. Vyplývá to ze zprávy, kterou Decroix zveřejnila ke svému dosavadnímu působení ve funkci. Spolupráce s NKÚ jakožto nezávislou institucí podle ministryně výrazně posílí důvěryhodnost prověření kauzy. 

Červnová meziroční inflace 2,9 procenta byla o 0,1 procentního bodu 📈 vyšší, než očekávala ve své prognóze Česká národní banka (ČNB). Zrychlení tempa růstu cen z květnových 2,4 procenta bylo podle centrální banky očekávané a nemělo by dál pokračovat. Cenový vývoj v české ekonomice ale zatím není plně stabilizovaný a vyžaduje přísné měnové podmínky, uvedl v komentáři k vývoji inflace ředitel sekce měnové ČNB Petr Sklenář.

Základem plánu pro obnovu Ukrajiny  musí být globální politická koalice, která spojí členské státy Evropské unie s demokratickými partnery, jako jsou Spojené státy, Británie, Kanada či Japonsko. O prioritách rekonstrukce, zajištění zdrojů a dodávek je nutné rozhodovat centralizovaně, obnova také musí být vedena soukromými investory. V projevu na mezinárodní konferenci v Římě to řekl český prezident Petr Pavel.

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB)  varuje před produkty, aplikacemi a dalšími řešeními od čínské společnosti DeepSeek. S daty podle NÚKIB nakládá způsobem, který může představovat bezpečnostní riziko. NÚKIB o tom dnes informoval na webu. Firma se zaměřuje na vývoj umělé inteligence (AI), zejména velkých jazykových modelů.

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok na jeden ze systémů úřadu, oznámil dnes na tiskové konferenci ministr vnitra Vít Rakušan (STAN). Při incidentu podle něj ❌ neunikly osobní údaje občanů ani tajné informace státu. Netýká se ani systémů policie a hasičů, ani klíčových registrů státu. Ministr vnitra neupřesnil, jaké informace byly v systému spravovány. 

Evropská komise dnes podle očekávání 👍 ustála hlasování o nedůvěře v Evropském parlamentu. Návrh na vyslovení nedůvěry podpořilo 175 europoslanců, 360 bylo proti a 18 se hlasování zdrželo. Schválení návrhu, který by vedl k odvolání celé 27členné komise, vyžadovalo hlasy dvou třetin přítomných europoslanců a zároveň většiny všech europoslanců, kterých je 720.

Ruský prezident 👴 Vladimir Putin chce, aby Ukrajinci trpěli, aby uprchli z Ukrajiny a aby domovy či školy byly zničeny všude, nejen poblíž frontové linie. Na dnešní mezinárodní konferenci o obnově Ukrajiny to řekl její prezident Volodymyr Zelenskyj.

Doporučujeme