Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

KPMG: Zákazníci loni nejlépe hodnotili Zásilkovnu, Air Banku a Yves Rocher

 ČTK

Vítězem žebříčku 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku, který každoročně sestavuje poradenská společnost KPMG ČR, se na základě 50 tisíc zákaznických hodnocení stala logistická firma Zásilkovna. Vyplývá to ze studie o zákaznické oblíbenosti firem Co stroje neumí, kterou zveřejnila KPMG.

KPMG posuzovala zkušenosti zákazníků s firmami na základě šesti pilířů, a to integrity, vynaloženého času a úsilí na straně zákazníka, plnění očekávání, řešení problémů, personalizace a empatie.

Simona Kijonková, majitelka zásilkovny

Nejlepší podnikatelka roku Simona Kijonková: Jsem šikovná. A naučila jsem se krizové řízení

Simona Kijonková před dvanácti lety založila Zásilkovnu. Tvrdě s ní šlape na paty České poště. Loňský obrat firmy, která již působí i na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a v dalších zemích, poskočil na 4,9 miliardy korun. Kijonkovou i díky těmto úspěchům nyní vyhlásily Hospodářské noviny ve své anketě podnikatelkou roku. Newstream s ní udělal minulý týden exkluzivní rozhovor. Nyní ho znovu nabízíme ke čtení těm, kteří ho nestihli přečíst.

Přečíst článek

Jedním z trendů je pokles vlivu integrity, tedy důvěryhodnosti, na celkové skóre. Vliv personalizace, která platí v řadě zemí světa za nejsilnější pilíř, se v Česku prakticky nemění. Naopak dlouhodobě roste vliv empatie, díky níž se mohou značky v očích zákazníků odlišit,“ uvedl Lukáš Cingr z KPMG. Jistý podíl na stagnaci zákaznické zkušenosti má podle něj pandemie, která obrátila pozornost řady firem na řešení logistických, kapacitních nebo dokonce existenčních problémů.

Zásilkovna získala vysoké hodnocení ve všech ze šesti kritérií. Nejlépe ji zákazníci hodnotí v pilíři čas a úsilí, což dokazuje, že uspokojuje poptávku zákazníků po rychlé a jednoduché doručovací službě. Značce pomohlo, že společně s online prodejci potravin je hrdinou pandemické krize,“ upozornil expert KPMG na zákaznickou zkušenost Jan Klimeš.

Tomáš Čupr

Čuprův recept na úspěch: Najměte a zaplaťte top lidi, nabídněte jim opční program

U příležitosti vstupu do nového roku si zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr na Twitteru zabilancoval a podělil se o svůj recept na úspěch. „Rohlík se v posledních 12 měsících stal jednorožcem a tržby za tu dobu dosáhly 500 milionů eur. Náš příběh by se mohl stát receptem pro každou firmu ze střední Evropy, jak uspět na celoevropském trhu,“ míní podnikatel. 

Přečíst článek

Stříbrnou příčku obsadila Air Bank, u které si Češi cení upřímného jednání a možnosti vyřídit vše potřebné v intuitivní mobilní aplikaci. Třetí skončila kosmetická značka Yves Rocher, která má vysoké hodnocení v pilířích čas a úsilí a integrita. Zákazníci u ní chválí hlavně dobře fungující e-shop a věrnostní program se spoustou akcí a slev.

Ze sektorů mají nejspokojenější zákazníky restaurace a rychlá občerstvení, následované retailem a maloobchodními řetězci. Pokrok oproti minulému ročníku studie udělali operátoři, kteří se zlepšili ve všech sledovaných pilířích, nejvíce však v personalizaci a řízení očekávání. Sektor cestování a hotelů se otřepal z náročného pandemického roku 2020 a pomalu se vrací na úroveň předchozích let.

Pořadí firem v průzkumu KPMG o nejlépe hodnocených firmách zákazníky:

  2021 2020
1. Zásilkovna Air Bank
2. Air Bank Zásilkovna
3. Yves Rocher Tank Ono
4. La Formaggeria Gran Moravia Yves Rocher
5. dm Equa bank
6. About You Spotify
7. Benu dm
8. Rohlik.cz Adidas
9. Starbucks Tchibo
10. Luxor Decathlon

pramen KPMG

Igor Mesenský, šéf M&A v KPMG

Igor Mesenský: Trh přeje prodávajícím. S čímkoli vyjdeme, máme desítky zájemců

Na trhu fúzí a akvizic, tedy prodejů firem, je letos živo. Zájemců je dostatek, trh je prodávajících, říká šéf fúzí a akvizic KPMG Igor Mesenský. Hodně nakupují bohatí Češi skrze family office či fondy kvalifikovaných investorů. Atraktivní jsou výrobci stavebních materiálů, sklady a výrobní firmy. Chladnější zájem je o automotive, hotely a kancelářské budovy.

Přečíst článek

Stavebnictví se nedaří nastartovat.

Čeští podnikatelé porážejí strach z inflace. Do nového roku vkročili v dobré náladě

Důvěra v českou ekonomiku se v lednu po půl roce zvýšila, a to zejména díky zlepšení nálady na straně podnikatelského sektoru, uvedli statistici.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

účty, ilustrační foto

Průzkum: Polovina Čechů žije od výplaty k výplatě. Další zdražování může mít fatální následky

Přečíst článek

Hygiena pod kontrolou? V potravinářství často ne. Domácí praní pracovních oděvů představuje problém

Přečíst článek
Doporučujeme