Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tři miliardy. Češi na fotbalové Euro prosázeli nejvíce peněz v historii

Euro 2021. Pohár patří Itálii
ČTK
 ČTK

Objem sázek na fotbalové Euro dosáhl u sázkových kanceláří v Česku zhruba tři miliardy korun. To je o půl miliardy více než při dosud rekordním fotbalovém mistrovství světa 2018.

V úvodu turnaje se dařilo spíše sázkařům, postupně se karta začala obracet ve prospěch bookmakerů. Vyplývá to z vyjádření zástupců sázkových kanceláří. „Z hlediska zájmu klientů bylo letošní Euro nejúspěšnější akcí v historii. Náběry z Eura 2016 překonali sázkaři o 50 procent. Navíc na rozdíl od letošního MS v hokeji výsledky zápasů v základních skupinách přály klientům. Bylo jen minimum zaváhání favoritů, takže o to víc sázkaře tento šampionát bavil,“ uvedl mluvčí Tipsportu Jiří Hadrava.

Tipsport na Euro přijal sázky za 1,4 miliardy korun. Osmifinálové utkání Itálie - Rakousko bylo podle Hadravy s předzápasovými sázkami zhruba za 60 milionů korun nejsázenějším zápasem v historii společnosti. Tipsport eviduje také nejvyšší výhru. Klient na jeden tiket zařadil remízu Česka s Chorvatskem (1:1), Anglie se Skotskem (0:0) a výhru Švédska nad Slovenskem (1:0). Vsadil 280 500 korun a při celkovém kurzu 25,94:1 vyhrál sedm milionů čistého.

Bookmakeři byli úspěšnější

Objem sázek ve Fortuně dosáhl 1,1 miliardy korun. „Euro každopádně potvrdilo, že fotbal je ohromným fenoménem a mezi sázkaři jednoznačně nejoblíbenějším sportem. Celková bilance nakonec hovoří mírně ve prospěch bookmakerů, dlouho to přitom vypadalo, že budou úspěšnější sázkaři. V základních skupinách se jim totiž nebývale dařilo, play-off ale nakonec přeci jen bilanci zlomilo na stranu bookmakerů,“ doplnil mluvčí Fortuny Petr Šrain.

Vůbec nejvíce se podle něj sázkařům dařilo v prvním týdnu, kdy měli bookmakeři v několika po sobě jdoucích dnech negativní bilanci. „Konkrétně třeba 17. června jsme na výhrách vypláceli téměř dvojnásobek toho, co bylo přijato na vkladech,“ podotkl Šrain. Nejvyšší výhra ve Fortuně dosáhla 3,4 milionu korun čistého. Sázkař vsadil na remízu Španělska s Polskem (1:1) 911 800 korun při kurzu 4,75:1.

Sazka, ilustrační foto

Sazka míří na burzu, zvažuje Londýn

Loterijní společnost Sazka podle agentury Bloomberg oživuje svůj záměr vstoupit na burzu, pravděpodobně londýnskou. Sveze se na vlně pandemických levných peněz.

Přečíst článek

Chance přijala sázky za 275 milionů korun. „Nejvíce se sázelo na osmifinále Francie - Švýcarsko a Itálie - Rakousko. Nedělní finále Anglie - Itálie bylo třetí nejsázenější,“ dodala mluvčí Chance Markéta Světlíková.

Objem sázek u Tipsportu, Fortuny a Chance dosáhl 2,78 miliardy korun. Podle odhadů patří těmto firmám asi 92 procent trhu. Ostatní společnosti absolutní objem sázek většinou nezveřejňují. Dá se však očekávat, že celkové sázky dosáhly asi tři miliardy korun. Na MS 2018 v Rusku to bylo 2,5 miliardy, na posledním Euru v roce 2016 ve Francii 1,9 miliardy Kč. V hokeji drží rekord MS 2019 na Slovensku se sázkami za 1,8 miliardy, sázky na letošní hokejové MS v Lotyšsku dosáhly u sázkových kanceláří v ČR zhruba 1,7 miliardy korun.

Titul mistrů Evropy letos získala Itálie, která v nedělním finále porazila Anglii 2:1 po penaltách. Český tým postoupil do čtvrtfinále, ve kterém podlehl Dánsku 1:2.

Oficiální míč Mistrovství Evropy ve fotbale.

EURO 2020: Mezi sponzory evropského šampionátu kralují ti z Číny

Mistrovství Evropy ve fotbale bývá i obrovským byznysem. Nejinak tomu bude i při právě probíhajícím šampionátu. Letos se ale populární EURO koná netradičně v 11 zemích, kvůli koronaviru také s omezeným počtem diváků. Velmi pozoruhodné je i letošní složení hlavních sponzorů, které poměrně věrně odráží geopolitickou a ekonomickou realitu. Na rozdíl od minulosti se více prezentují firmy z online prostředí, velmi silné je zastoupení Číny (i když se hraje na starém kontinentu) a evropské společnosti začaly i zde tahat za kratší konec.  

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Tipsport Malta Cup 2023, finálové utkání Sandhausen - WSG Tirol

Zimní pohár se nám vyplatí, přitáhne to lidi k fotbalu v mrtvé sezóně, říká Sochor z Tipsportu

Přečíst článek
Doporučujeme