Češi během mistrovství světa ve fotbale prosázeli už přes dvě miliardy
 
                            O fotbalové mistrovství světa v Kataru je u sázkařů velký zájem a během základních skupin, které dnes končí, přesáhly sázky dvě miliardy korun. Někteří sázející si přišli i na více než dvoumiliónové výhry. Vyplývá to z informací sázkových kanceláří.
Sázkaře nepotěšily prohry favoritů
Sázková kancelář Tipsport již překonala rekord náběrů z mistrovství světa v roce 2018 a celkem přijala sázky za 1,123 miliardy korun. U Fortuny vklady atakují jako při MS před čtyřmi lety hranici jedné miliardy korun, Chance je eviduje ve výši 226 milionů korun.
Nyní následují vyřazovací boje a dá se očekávat, že sázky na fotbalové mistrovství světa by mohly v Česku překonat rekordních 2,5 miliardy korun z před čtyř let. Letošní mistrovství s jistotou bude mezi sázkaři nejpopulárnější turnajem vůbec, řekl mluvčí Fortuny Petr Šrain.
Sázkaře během letošního šampionátu už několikrát nepotěšily prohry favoritů. Tratili především na nečekané výhře Saudské Arábie nad Argentinou a dvakrát se nečekaně prosadilo Japonsko. Nejdříve zdolalo Německo a ve čtvrtek i Španělsko, na jehož vítězství šlo u Tipsportu 94 procent sázek, celkem přes 16 milionů korun. „Myslím, že zápasy Japonska sázkaři vyškrtnou z oblasti svého zájmu, jejich samurajský styl favoritům evidentně nesvědčí,“ uvedl Michal Peterka za Tipsport.
Pořadatelé nejdražšího fotbalového mistrovství světa v historii v Kataru před začátkem turnaje slíbili, že uspořádají první uhlíkově neutrální šampionát. Experti to však zpochybňují, zejména kvůli stovkám spojů letecké kyvadlové dopravy denně mezi Dauhá a okolními městy dopravující fanoušky na utkání a zpět. Důvodem je obrovský nedostatek ubytování pro fanoušky z celého světa v hlavním městě Kataru, kteří tak v řadě případů zvolili nocleh v Dubaji či Rijádu a letecký „shuttle“ na zápasy, napsal server BBC. 
	Uhlíkově neutrální šampionát v Kataru? Nesmysl, tvrdí experti
		Money
		
Na výhrách outsiderů ale někteří i vydělali. Úspěch Saúdské Arábie nad Argentinou jednomu přinesl 1,69 milionu korun. Na výhře Japonska nad Španělskem v kurzu 8,6:1 další sázkař při vkladu 252 tisíc korun získal u Fortuny 2,169 200 korun. Jinému vyšel odhad, že Japonsko po poločasu zápas otočí a při vkladu 80 tisíc korun a kursu 34:1 zaznamenal výhru 2,72 milionu korun.
Na obranu pořádání mistrovství světa ve fotbale v bohaté islámské zemi Perského zálivu vystoupil prestižní magazín The Economist. Pokud nechcete střídat klání po Norsku, Švédsku a Finsku, musíte vždycky zatnout zuby, píše.  
	Muslimský Katar je na pořádání mistrovství dobrý až dost. Civilizovanější než řada jiných, píše vlivný magazín
		Názory
		
Konzervativní muslimský Katar si od fotbalového mistrovství světa slibuje vyšší prestiž, příliv turistů a peněz. Vítězem turnaje – alespoň co se týče zájmu turistů – je však nedaleká Dubaj ve Spojených arabských emirátech. Město i díky každodenní letecké kyvadlové dopravě přitahuje fotbalové fanoušky díky volnějším pravidlům pití alkoholu, levnějšímu a dostupnějšímu ubytování a mírnějšímu přístupu k menšinám, zatímco Katar je pro mimořádně tvrdý postup vůči homosexuálům terčem kritiky, napsal deník The Wall Street Journal. 
	A vítězem fotbalového mistrovství světa v Kataru se stává... Dubaj
		Enjoy
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
