Reklama

Češi během mistrovství světa ve fotbale prosázeli už přes dvě miliardy

Mistrovství světa ve fotbale 2022 v Kataru (ilustrační foto)
ČTK
 ČTK

O fotbalové mistrovství světa v Kataru je u sázkařů velký zájem a během základních skupin, které dnes končí, přesáhly sázky dvě miliardy korun. Někteří sázející si přišli i na více než dvoumiliónové výhry. Vyplývá to z informací sázkových kanceláří.

Reklama

Sázkaře nepotěšily prohry favoritů

Sázková kancelář Tipsport již překonala rekord náběrů z mistrovství světa v roce 2018 a celkem přijala sázky za 1,123 miliardy korun. U Fortuny vklady atakují jako při MS před čtyřmi lety hranici jedné miliardy korun, Chance je eviduje ve výši 226 milionů korun.

Nyní následují vyřazovací boje a dá se očekávat, že sázky na fotbalové mistrovství světa by mohly v Česku překonat rekordních 2,5 miliardy korun z před čtyř let. Letošní mistrovství s jistotou bude mezi sázkaři nejpopulárnější turnajem vůbec, řekl mluvčí Fortuny Petr Šrain.

Sázkaře během letošního šampionátu už několikrát nepotěšily prohry favoritů. Tratili především na nečekané výhře Saudské Arábie nad Argentinou a dvakrát se nečekaně prosadilo Japonsko. Nejdříve zdolalo Německo a ve čtvrtek i Španělsko, na jehož vítězství šlo u Tipsportu 94 procent sázek, celkem přes 16 milionů korun. „Myslím, že zápasy Japonska sázkaři vyškrtnou z oblasti svého zájmu, jejich samurajský styl favoritům evidentně nesvědčí,“ uvedl Michal Peterka za Tipsport.

Také Hamad International Airport v Dauhá připomíná probíhající fotbalový šampionát v Kataru.

Uhlíkově neutrální šampionát v Kataru? Nesmysl, tvrdí experti

Pořadatelé nejdražšího fotbalového mistrovství světa v historii v Kataru před začátkem turnaje slíbili, že uspořádají první uhlíkově neutrální šampionát. Experti to však zpochybňují, zejména kvůli stovkám spojů letecké kyvadlové dopravy denně mezi Dauhá a okolními městy dopravující fanoušky na utkání a zpět. Důvodem je obrovský nedostatek ubytování pro fanoušky z celého světa v hlavním městě Kataru, kteří tak v řadě případů zvolili nocleh v Dubaji či Rijádu a letecký „shuttle“ na zápasy, napsal server BBC.

Přečíst článek

Na výhrách outsiderů ale někteří i vydělali. Úspěch Saúdské Arábie nad Argentinou jednomu přinesl 1,69 milionu korun. Na výhře Japonska nad Španělskem v kurzu 8,6:1 další sázkař při vkladu 252 tisíc korun získal u Fortuny 2,169 200 korun. Jinému vyšel odhad, že Japonsko po poločasu zápas otočí a při vkladu 80 tisíc korun a kursu 34:1 zaznamenal výhru 2,72 milionu korun.

Reklama

Radost saúdskoarabských fanoušků po výhře jejich týmu nad favorizovanou Argentinou na MS v Kataru 22. listopadu 2022.

Muslimský Katar je na pořádání mistrovství dobrý až dost. Civilizovanější než řada jiných, píše vlivný magazín

Na obranu pořádání mistrovství světa ve fotbale v bohaté islámské zemi Perského zálivu vystoupil prestižní magazín The Economist. Pokud nechcete střídat klání po Norsku, Švédsku a Finsku, musíte vždycky zatnout zuby, píše.

Přečíst článek

Zatímco Katar se potýká s obrovským kulturním střetem a logistikou akce, Dubaj (na snímku), relativně liberálnější městský stát, je zaplaven příznivci, kteří chtějí mít snadný přístup k pivu, levnějšímu ubytování a prostředí zvyklému na západní cestovní ruch více než muslimské Dauhá.

A vítězem fotbalového mistrovství světa v Kataru se stává... Dubaj

Konzervativní muslimský Katar si od fotbalového mistrovství světa slibuje vyšší prestiž, příliv turistů a peněz. Vítězem turnaje – alespoň co se týče zájmu turistů – je však nedaleká Dubaj ve Spojených arabských emirátech. Město i díky každodenní letecké kyvadlové dopravě přitahuje fotbalové fanoušky díky volnějším pravidlům pití alkoholu, levnějšímu a dostupnějšímu ubytování a mírnějšímu přístupu k menšinám, zatímco Katar je pro mimořádně tvrdý postup vůči homosexuálům terčem kritiky, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Reklama

Související

Tipsport Malta Cup 2023, finálové utkání Sandhausen - WSG Tirol

Zimní pohár se nám vyplatí, přitáhne to lidi k fotbalu v mrtvé sezóně, říká Sochor z Tipsportu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme