Tenistka Krejčíková si z Roland Garros odváží dvě trofeje i bezmála 40 milionů
Tenistka Barbora Krejčíková vyhrála triumfálně na French Open 2021 na dvorcích Rolanda Garrose dvouhru, s Kateřinou Siniakovou čtyřhru a se Slovákem Filipem Poláškem byla i ve čtvrtfinále smíšené čtyřhry. Celkem si z jediného turnaje na prize money odnáší 1 849 980 amerických dolarů, v přepočtu tedy téměř 38,7 milionu korun. Dostala se pak s celkovými 2 420 900 dolary i na zatímní první místo letošního žebříčku turnajových výher ženské tenisové asociace WTA.
Krejčíková dostala na prize money za dvouhru na Roland Garros 1 694 710 dolarů, za čtyřhru byla pro vítězky odměna 289 235 (zde se musí dělit se svojí spoluhráčkou Siniakovou) a za postup do čtvrtfinále smíšené čtyřhry to bylo 21 305 dolarů (v tomto případě se dělí s Poláškem). Zajímavé přitom je, že celková dotace turnaje French Open oproti loňsku klesla, v případě vítězky dvouhry o 12,5 procenta. Jako důvod poklesu byla uváděna pandemie, nastolené restrikce a tím omezená možnost prodeje vstupenek divákům.
V žebříčku WTA, který byl zveřejněn v pondělí 14. června se dostala Barbora Krejčíková s 2,4 miliony dolarů za prize money na první místo, druhá je Japonka Naomi Osaková (2,1 milionu dolarů) a třetí Američanka Jennifer Bradyová (1,3 milionu dolarů).
Z dalších českých tenistek je momentálně na devátém místě tohoto pořadí Karolína Muchová (821 358 dolarů), sedmnáctá je pak Kateřina Siniaková (593 529), dvacátá Markéta Vondroušová (569 117), 21. místo obsadila Karolína Plíšková (556 676) a 29. příčka patří Petře Kvitové (436 981 dolarů).
Na první pohled vypadají výdělky tenistek fantasticky, ale na většině míst, kde peníze vyhrají, musí zaplatit daně (výjimkou je třeba Dubaj) a mají i další výlohy. Odhady hovoří o tom, že celkové roční výdaje na daně, cestování, hotely a provoz týmu (bývá to u špičkových tenistek trenér, dále někdo starající se speciálně o kondici, ale třeba i manažer, psycholog a další osoby) dosahují kolem poloviny formálních výdělků z prize money, někdy to může být i více.
Na druhou stranu mají hráči a hráčky pohybující se v popředí žebříčků další smlouvy s nejrůznějšími firmami. Ty někdy mohou dosahovat i daleko více peněz než samotné zisky za turnaje. Příkladem bývala například Američanka Serena Williamsová nebo Ruska Maria Šarapovová, které od firem inkasovaly na reklamních smlouvách i desítky milionů dolarů za rok.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.