Studie: Do šesti let budou elektromobily tvořit třetinu trhu
Podíl elektromobilů na globálním prodeji aut by se díky růstu poptávky na většině velkých trhů mohl do roku 2028 vyšplhat na 33 procent.
Podle poradenské společnosti AlixPartners by tento podíl do roku 2035 mohl vystoupit až na 54 procent. V loňském roce činil podíl elektromobilů na globálním trhu s automobily necelých osm procent a v letošním prvním čtvrtletí necelých deset procent.
Společnost dále předpokládá, že automobilky a jejich dodavatelé v letech 2022 až 2026 investují do elektromobilů a baterií minimálně 526 miliard dolarů (přes 12 bilionů korun).
Mark Wakefield z firmy AlixPartners uvedl, že přechod automobilového průmyslu od vozidel se spalovacím motorem k elektromobilům si vyžádá „drastické změny“, a to nejen u továren a pracovníků, ale v celém pojetí práce. Upozornil rovněž, že náklady na suroviny jsou u elektromobilů více než dvojnásobné ve srovnání s auty se spalovacím motorem.
Šéf německého koncernu je dlouhodobý kritik elektromobility. Poukazuje na mezery v instrastruktuře dobíjecích stanic a také na omezených zdrojích surovin pro baterie. Podle Olivera Zipseho tak neúměrně roste vliv Číny.
Totální sázka na elektromobilitu je cesta do pekla, míní šéf BMW Zipse
Leaders
Konec roku přinesl celou řadu statistik. K těm nejzajímavějším patří odbyt aut. Zatímco německé vozy včetně škodovek doplatily na "čipovou krizi", segmentu luxusních vozů se nevídaně dařilo.
Stanislav Šulc: Škodovka není luxusní auto. Těm se na rozdíl od ní loni dařilo
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.