Renomia vstupuje na rakouský trh. Koupila podíl v Steinmayr & Co
                            Největší pojišťovací makléř v Česku a ve střední Evropě Renomia Group koupila podíl v rakouské firmě Steinmayr & Co, a vstupuje tak na rakouský trh. Pojistné, které Renomia Group v zemích střední Evropy pro své klienty spravuje, touto akvizicí překročí 20 miliard korun.
„Rakousko je třináctou zemí střední Evropy, kam se nám podařilo vstoupit a spojit se zavedenou rodinnou firmou postavenou na společných hodnotách a silné vizi do budoucna,“ uvedl řídicí partner Renomie Pavel Nepala.
Pro Renomii jde již o několikátou akvizici za poslední rok. Naposledy v dubnu získala majoritní podíl v bulharské společnosti Renewable Energy Insurance Broker, která se specializuje na pojištění obnovitelných zdrojů energie, zejména solárních a větrných elektráren, napsal magazín Forbes.
„Vstupem do Renomia Group budeme schopni našim klientům zajišťovat špičkové služby kdekoli na světě,“ doplnil řídicí partner Steinmayr & Co Christian Steinmayr.
Historie Steinmayr & Co sahá do roku 1970. Společnost se specializuje na poskytování služeb pro firemní klienty v průmyslu, hotelnictví a obchodu. Je dlouhodobým partnerem v pojištění a risk managementu pro pořadatele sportovních, společenských a kulturních akcí. Jejími klienty jsou mimo jiné významná alpská lyžařská střediska nebo závody světového poháru v lyžování. Od roku 2010 se pod vedením Christiana Steinmayra, syna zakladatele Wolfganga Steinmayra, zaměřuje také na mezinárodní pojistná řešení.
Renomia má více než 2500 spolupracovníků ve 13 zemích regionu. Založena byla v roce 1993 v ČR rodinou Nepalových, kteří společnost stále aktivně řídí. V žebříčku 200 největších rodinných firem v Česku, který sestavuje magazín Forbes, jim patří 31. místo. Strategickým partnerem a spoluakcionářem Renomie je společnost Gallagher s přibližně 48 tisíci spolupracovníky ve 130 zemích světa. Renomia zajišťuje na mezinárodní úrovni služby risk managementu a pojištění, správy financí či dotačního poradenství.
Dlouhodobý investiční produkt (DIP) míří ve sněmovně do třetího čtení. Stejně jako doplňkové penzijní spoření bude součástí daňově zvýhodněného třetího důchodového pilíře. Jeho účelem bude motivovat lidi, aby si ve větší míře sami zajistili peníze na stáří a nespoléhali se jen na státní důchod. „Jedná o vcelku malou legislativní změnu, která ovšem přinese větší šanci na důstojné stáří,“ uvádí v komentáři k DIP Jana Brodani, výkonná ředitelka AKAT ČR. 
	Jana Brodani: Dlouhodobý investiční produkt je šancí pro důstojnější stáří
		Názory
		
Hlavním trhem českých výrobců zemědělských strojů je dlouhodobě Evropská unie, zároveň se dokázali výrazně prosadit také v zemích bývalého Sovětského svazu. Časy se ale mění. S ruským trhem už není možné počítat a Putinova agrese na Ukrajině prozatím zmařila i řadu obchodů v této zemi. Jak v rozhovoru pro Export.cz upozornil Michal Kukula, prezident Asociace zemědělské a lesnické techniky (A.Zet), poptávka klesla také v Evropě – v důsledku energetické krize, války na Ukrajině, zvýšené inflace a nižších výkupních cen zemědělských komodit.
	Evropský trh už české agrární strojaře neuživí. Ti osvícení už hledají byznys jinde
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.