Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ojetiny zdražují rychleji než inflace. V průměru stojí 289 tisíc

Autobazar Jarov
ČTK
 ČTK

Průměrná cena ojetých aut na českém trhu v prvním pololetí vzrostla o 18 procent na 289 tisíc korun. Důvodem byla rostoucí poptávka kvůli nedostatku nových a zánovních aut. Průměrné stáří prodávaných vozů mírně vzrostlo z 9,1 roku na 9,5 roku. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.

Většina ojetých vozů, které se letos v Česku prodávaly, měla zahraniční původ. Podíl aut koupených jako nová v ČR klesl o šest procentních bodů na 42 procent. Z Německa pocházelo 22 procent vozů, což je meziročně o tři procentní body více. Zvýšil se také podíl vozidel dovezených z Rakouska, která se svým počtem prakticky dotáhla na vozy dovezené z Itálie. Podíl aut ze Slovenska se meziročně více než zpětinásobil na 2,2 procenta.

Počet ojetých osobních automobilů dovezených ze zahraničí v letošním roce do České republiky se meziročně zvýšil o 6,9 procenta na 89 307 aut. Dovozy se tak vrátily na hodnoty před pandemií koronaviru.

Nabíjecí stanice

AAA: Ojeté elektroauto se prodává nejčastěji za 800 tisíc korun

Během šesti let počet ročně prodaných ojetých automobilů s elektrickým motorem stoupl osmkrát, podíl na trhu ale stále mají mizivých 0,11 procenta. Největší hráč na trhu použitých automobilů Aures a její síť AAA auto proto očekává další růst zájmu – a to i přes zvyšující se ceny elektrických ojetin –, záležet bude zejména na tom, jak dopadne plán EU na zákaz spalovacích motorů od roku 2035, vůči kterému se v úterý negativně postavilo Německo.

Přečíst článek

I nadále se zvyšovala rychlost prodeje. Zatímco do března se prodávaly vozy v průměru za 69 dní, za prvních šest měsíců už vykázaly průměrnou rychlost prodeje 61 dní. Loni se ve stejném období auta prodávala průměrně za 96 dní, toto období však bylo ovlivněno pandemií koronaviru a uzavřením prodejních míst.

Podíl prodávaných dieselů poprvé klesl pod 50 procent, tedy o pět procentních bodů proti loňsku. Pokles vozů na naftu je dlouhodobý. Naopak vozy na benzin zvýšily svůj podíl z loňských 42,1 procenta na téměř 47 procent.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s podílem 9,4 procenta. Meziročně si pohoršil Volkswagen Passat, jehož podíl klesl o jeden procentní bod, což vedlo k přesunu ze třetí na pátou pozici. Mírně si polepšily vozy BMW řady 3 a Hyundai i3. Naopak Ford Mondeo, který býval v první desítce stálicí, se letos propadl na 11. místo.

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Některá ojetá auta jsou už dražší než ta nová. Trend začal před dvěma lety, a nic nenasvědčuje tomu, že by měl skončit. Nová auta se nevyrábějí, ať už kvůli nedostatku čipů či jiných komponent. A ojetiny dál zdražují. Situace se jen tak nezmění. Poptávka po ojetých autech výrazně převyšuje nabídku. „Lidé prostě potřebují být mobilní,“ říká šéfka největšího prodejce ojetých aut ve střední Evropě Karolína Topolová. 

Přečíst článek

Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto, v roce 2021 zvýšila provozní zisk (EBITDA) o 78 procent na 47,3 milionu eur, což je zhruba 1,17 miliardy korun.

Covid loni zavřel autobazarům AAA Auto pobočky. Přesto jejich provozovatel zvýšil zisk o desítky procent

Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto, loni zvýšila provozní zisk (EBITDA) o 78 procent na 47,3 milionu eur, což je zhruba 1,17 miliardy korun. Tržby se zvýšily o 44 procent na 848 milionů eur, tedy asi 20,95 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Přečíst článek
Doporučujeme