Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Lidé bombardují call centra ČEZ i PRE. Ptají se na úsporný tarif a ceny elektřiny

Call centrum (ilustrační foto)
iStock
 ČTK

Dodavatelé energií se na svých infolinkách či v zákaznických centrech potýkají s náporem požadavků zákazníků, které souvisejí především se zavedením takzvaného úsporného tarifu. Část dotazů míří také na schválené stanovení maximálních cen energií, vyplývá z vyjádření dodavatelů. Meziročně činí nárůst požadavků řádově až desítky procent.

Reklama

Lidé shánějí informace k úspornému tarifu

Na call centra ČEZ Prodej volá a píše v posledních dnech o desítky tisíc zákazníků více než obvykle. Například v posledním zářijovém týdnu narostl počet odbavených požadavků o třetinu proti loňsku. Podobná situace je také v zákaznických centrech, kde je nárůst rovněž třetinový. Call centra ČEZ odbavila letos v září o 83 tisíc zákaznických požadavků více než loni za stejnou dobu, zákaznická centra zaznamenala meziroční nárůst návštěvnosti o více než 13 500 lidí. Lidé nejčastěji shánějí informace k úspornému tarifu a zastropování cen energií.

Nárůst počtu hovorů přitom pokračuje i nadále. Za první čtyři letošní říjnové dny, tedy včetně víkendu, vyřídila call centra ČEZ Prodej bezmála 38 tisíc požadavků zákazníků, loni za stejnou dobu to bylo téměř 21 tisíc požadavků. V posledních dnech je hlavním tématem úsporný tarif, protože ten už se lidem propisuje do plánu záloh.

Rodinný dům, domek, solární panely

Stát odpustí poplatky za obnovitelné zdroje. Domácnosti ušetří 599 korun

Stát až do konce příštího roku odpouští placení poplatků za obnovitelné zdroje energie (POZE). Domácnosti i firmy tak ušetří 599 korun za každou megawatthodinu (MWh) elektřiny. Vláda chce tímto opatřením pomoci s vysokými cenami energií.

Přečíst článek

Zastropování cen, fixace i samoodečty elektroměrů

„“Dost často se lidé chtějí ujistit, že vše probíhá správně, zda mají pro získání příspěvku něco udělat. Úsporný tarif ale probíhá automaticky, není třeba o tuto pomoc žádat ani zálohy nějak měnit. Příspěvek od státu i odpuštění poplatku za podporované zdroje energie zákazníkům rovnou promítáme do plánu záloh, proto je v pořádku, když je inkaso z účtu jiné než obvykle, nebo že třeba nenajdou zálohu na energie v SIPO,“ řekla vedoucí oddělení call centra Kateřina Čechurová.

Reklama

Časté jsou ale i dotazy na zastropování cen v případě fixací, nebo na samoodečty elektroměrů, operátoři také lidem pomáhají, pokud se zajímají o úspory energií.

Nárůst hlásí PRE i Pražská plynárenská

Pražská energetika (PRE) eviduje nárůst požadavků na zákaznické lince ve srovnání s běžným obdobím o 300 procent. „Převažují hovory týkající se úsporného tarifu. Lidé se ptají, co to pro ně znamená, co mají dělat, jak mají postupovat, jak se úsporný tarif dotkne výše záloh,“  řekl mluvčí PRE Kazel Hanzelka.

Jak ušetřit? Pár rad se vždy najde (ilustrační foto)

Zvyšují se vám rodinné výdaje? A jak je zkrotit?

Ze všech stran se na nás valí informace o tom, co všechno zdražuje. Potraviny, služby, energie, voda, materiál, stravování… Prostě všechno. To se zákonitě projeví i na vašem rodinném rozpočtu. Dosud jste s příjmy vycházeli, teď se vaše náklady na život zvyšují. Dají se výdaje zkrotit, nebo si máte hledat další zaměstnání?

Přečíst článek

Někteří lidé si podle Hanzelky mylně myslí, že jim peníze z úsporného tarifu pošle dodavatel na jejich běžný bankovní účet. „Trpělivě vysvětlujeme, že peníze jsou připsány na zákaznický účet vedený u PRE,“  dodal. Ve srovnání s tím je podle něj zájem o zastropování cen zatím minimální. „Za dnešek jen několik málo hovorů,“  uvedl mluvčí. Zvýšený počet požadavků hlásí také Pražská plynárenská, a to zhruba o pětinu.

Náporu čelí i E.ON

Také E.ON čelí zvýšenému počtu dotazů na zákaznickou obsluhu. „Co se týče tématu zastropování cen, tak tam řešíme dotazů minimum. K tématu úsporného tarifu evidujeme na call centrech zhruba 500 dotazů zákazníků denně, což činí nějakých 20 procent denního objemu. Klienti se nejčastěji zajímají o praktické rady, co mohou nyní očekávat," uvedl mluvčí E.ON Roman Šperňák.

Stát letos prostřednictvím takzvaného úsporného tarifu uhradí domácnostem příspěvek 2000 korun nebo 3500 korun. Vláda zároveň do konce příštího roku odpustila platbu poplatku za podporované zdroje energie, který činí 599 korun za každou megawatthodinu elektřiny. V příštím roce bude platit rovněž zastropování cen energií, a to na 6000 Kč za MWh elektřiny a 3000 Kč za MWh plynu.

Petr Fiala, premiér

Vláda schválila cenový strop pro domácnosti či firmy připojené na nízké napětí

Vláda svým nařízením stanovila maximální ceny elektřiny a plynu. Zastropování bude platit po celý příští rok, v zálohách za energie by se mělo opatření projevit již během listopadu.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Ceny energií půjdou dolů. ČEZ zlevní elektřinu a plyn

Ceny energií půjdou dolů. ČEZ zlevní elektřinu a plyn. Kterých zákazníků se to týká?

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme