Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kde je ta krize? Luxusní hodinky se prodávají jako nikdy v historii

Rolex
ČTK
Stanislav Šulc

Švýcarské luxusní hodinky jsou letos hitem. Po letech propadu tržeb hlásí švýcarský hodinářský průmysl pololetní tržby přesahující 13,3 miliardy švýcarských franků. Roste nejluxusnější segment, ale také hodinky pro mladší klienty. A daří se také největší firmě vyrábějící luxusní hodinky, Swatch Group.

Reklama

Pařížská ulice už je zase jednou plná cizinců. Před jednotlivými butiky stojí sice kratší, ale rozhodně fronty a turisté se těší, že si nakoupí luxusní zboží za relativně výhodných podmínek.

Luxusu se letos opět daří. Ukazují to výsledky největších skupin jako LVMH, ale také Swatch Group, skupiny vyrábějící několik z nejproslulejších značek švýcarských hodinek (zejména Omega). Celá Swatch Group v prvním pololetí utržila více než čtyři miliardy švýcarských franků, což je její nejlepší výsledek za 1. pololetí v dějinách. A totéž se podle prezidenta Federace švýcarského hodinářského průmyslu Jeana-Daniele Pasche daří celému sektoru.

Švýcarské hodinky jsou investiční zboží. Třeba věhlasný Breitling. Podívejte se:

Reklama

Falešné rolexky

Švýcarští hodináři nestíhají. Poptávku po pandemických restrikcích táhnou Číňané

Hodinky švýcarských značek Rolex, Omega, Tissot, Longines, Richemont či Patek Philippe se prodávají lépe než před pandemií. I přes zvýšení cen.

Přečíst článek

„Prvních šest měsíců letošního roku export švýcarských hodinek vynesl 13,3 miliardy švýcarských franků, což představuje téměř 12procentní nárůst proti roku 2022. Sektoru se daří stejně jako dalšímu luxusnímu zboží, ale výrazně roste také poptávka po startovacích hodinkách,“ uvedl Pasche s odkazem na nárůst prodejů hodinek s cenovkou v řádu stovek franků.

Chybí lidé

Přesto šéf federace švýcarských hodinářů upozorňuje, že v nadcházejících měsících může dojít ke zpomalení, zejména na některých trzích. Na jiných však podle Pasche zase poptávka poroste. „Celkově odhadujeme, že letošní rok skončí dobře,“ dodal Pasche. Tím by se rok 2023 mohl stát rekordním.

Dosavadní rekord totiž drží rok 2022, kdy se prodalo švýcarských hodinek v celkové hodnotě 24,9 miliardy švýcarských fraků. Jen pro srovnání: v roce 2000 to bylo 10,3 miliardy franků.

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže za dva roky

Ceny použitých luxusních švýcarských hodinek klesají, Patek Philippe i Rolex jsou levnější o desítky procent

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže téměř za dva roky. Na vrcholu byly modely značek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na začátku loňského roku.

Přečíst článek

V posledních letech přitom dochází k zajímavému přesunu. V průběhu uplynulé dekády se nejvíc hodinek prodávalo zejména v Číně a Hongkongu. Letos to však zatím je v USA, které představují zhruba 15 procent trhu. Naopak podíl Číny klesl na deset procent, podíl Hongkongu dokonce pod deset procent.

Pasche pak upozorňuje, že pozitivem je, že poptávka po hodinkách roste navzdory ekonomickým i geopolitickým událostem. Nicméně šéf hodinářů upozorňuje, že celý průmysl nadále čelí problémům, které odstartovaly již za pandemie – nedostává se materiálů, rostou ceny vstupů, a hlavně není dostatek kvalifikovaných pracovníků.

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH bude jedním ze sponzorů letních olympijských her v Paříži, které se bude konat příští rok. Do skupiny patří mimo jiné i klenotnictví Chaumet, které pro tuto vrcholnou sportovní událost navrhne medaile.

Medaile z olympiády v Paříži budou luxusní. Vyrobí je klenotníci ze skupiny LVMH miliardáře Arnaulta

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH bude jedním ze sponzorů letních olympijských her v Paříži, které se bude konat příští rok. Koncern o tom informoval na svém webu. Do skupiny vedle módních značek Louis Vuitton, Dior, značky šampaňského a lihovin Moët Hennessy patří mimo jiné i klenotnictví Chaumet, které pro tuto vrcholnou sportovní událost navrhne medaile.

Přečíst článek

Majitel Gucci rozšiřuje impérium luxusu o podíl v módní značce Valentino

Francouzská luxusní skupina Kering koupí od katarského investičního fondu Mayhoola podíl 30 procent v italské módní značce Valentino za 1,7 miliardy eur (40,8 miliardy korun). Dohoda zahrnuje i opci na koupi celé společnosti Valentino do roku 2028. Oznámila to firma Kering, které mimo jiné patří značka Gucci či Balenciaga.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Přečíst článek
prodejna luxusních hodinek Rolex v Praze

Švýcarské hodinky ztrácejí lesk. Tempo růstu prodejů klesá, v Číně nastal propad

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme