Botanička učí Čechy semenaření. S projektem ovládla druhý ročník Akademie pro začínající podnikatelky

Druhý ročník soutěže Akademie pro začínající podnikatelky (AWE) má své vítězky. První cenu si odnáší botanička Klára Hrdá za svůj projekt Semínkoven. Newstream byl mediálním partnerem soutěže.
Vystudovaná botanička Klára Hrdá v rámci projektu Semenařím se Semínkovnou učí Čechy výhodám domácího semenaření a zahradničení bez hnojiv a postřiků. První „semínkovou banku“ založila v roce 2015. Za sedm let se jejich počet rozrostl na 200. Projekt oslovil tisíce lidí a stejně tak porotu soutěže Akademie pro začínající podnikatelky (AWE). Ta Hrdou ocenila šekem na 50 tisíc korun.
Do již druhého ročníku Akademie pro začínající podnikatelky (AWE), která je společným projektem neziskové organizace Business & Professional Women CR a Velvyslanectví USA, se aktivně zapojilo 45 žen. V rámci projektu dámy absolvovaly semestr on-line studijního programu DreamBuilder na Arizonské státní univerzitě.
„Díky AWE získaly možnost pracovat na jednotlivých částech svého byznys plánu, získat nové vědomosti důležité pro udržení podnikání i zpětnou vazbu v prostředí plném podpory,“ uvedla Lenka Šťastná, prezidentka Business & Professional Women CR.
Oporou, rádkyněmi a průvodkyněmi celým studiem byly pro studentky tři facilitátorky - Bohdana Goliášová, Lenka Daňková a Ingrid Šůrová, které jsou samy zkušenými a úspěšnými podnikatelkami.
Více než polovina absolventek programu posléze přihlásila svůj projekt do závěrečné soutěže AWE. Před odbornou porotu, jíž předsedala zakládající partnerka Espira Investments Andrea Ferancová Bartoňová, se dostalo sedm projektů. První místo a šek na 50 tisíc korun si odnesla Klára Hrdá s projektem Semenařím se Semínkovnou.
Vítězka dále získala příležitost využít pět hodin mentoringu dle vlastního výběru. Ten je připraven i pro další finalistky, které se se svými projekty umístily na 2. a 3. příčce. Druhá skončila Dana Nerudová a její projekt Piknikon. Jde o seriál kreativních fine-dining pikniků na unikátních místech, která jsou neznámá nebo veřejnosti běžně nedostupná.
Třetí příčka patří Karolíně Sejkorové a jejímu projektu Vinum Carolinum. Loni Karolína zdědila po svém dědečkovi 2,5 hektaru vinohradů a dva vinné sklípky a dnes již v rukách drží své první vlastnoručně vyrobené lahve vína.
Sdílení, podpora a motivace. V tomto duchu se nesla třídenní konference Equal Pay Day 2022, která se letos konala již po třinácté.
Krize je impulzem k férovější společnosti, shodli se účastníci konference za rovné příležitosti
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.