Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Překvapení na Kavčích horách. Českou televizi povede Jan Souček. Porazil kontroverzního Dvořáka

Jan Souček, nový generální ředitel ČT
ČTK
 ČTK

Novým generálním ředitelem České televize byl ve třetím kole zvolen ředitel brněnského studia ČT Jan Souček. S 11 získanými hlasy porazil dosavadního šéfa ČT Petra Dvořáka. Výsledky vyhlásil předseda volební komise Ladislav Mrklas. Souček se funkce ujme 1. října, kdy Dvořákovi vyprší druhé funkční období. Mandát je šestiletý.

Reklama

Veřejnoprávní televize hospodaří zhruba ze sedmimiliardovým rozpočtem. Už v prvním kole volby vypadli krizový manažer Pavel Hřídel, kreativní producent ČT Jan Štern a bývalý šéf Primy Martin Konrád. 

Souček chce zahájit jednání k vytvořiéní jednotné veřejnoprávní digitální zpravodajské platformy, na které by se podílela ČT, Český rozhlas a Česká tisková kancelář. Ta by podle něj mohla by vzniknout v roce 2025. Uvedl to při prezentaci svého kandidátského projektu před Radou ČT. V případě, že by pro projekt nezískal Český rozhlas nebo ČTK, je připraven vytvořit tuto platformu jen v rámci ČT. I tak má za cíl, aby se zařadila mezi první tři poskytovatele zpráv v digitálním prostředí. Upozornil na to, že za sedm let pravděpodobně skončí terestrické vysílání programů ČT a televize musí být připravena na přesun do digitálu.

ČT podle něj stojí před potřebou vyřešení financování, ale není přesvědčený, že potřebuje jen více peněz na výrobu obsahu, ale měla by vyřešit efektivitu činností a zvážit jejich případný outsourcing. V rámci organizační struktury Souček počítá s redukcí první úrovně managementu o 20 procent. Chce také nastartovat novou úroveň komunikace nejen uvnitř televize, ale i s radou a s politickou reprezentací.

Petr Dvořák, dosavadní šéf ČT, jeho mandát končí letos v září.

Česká televize hledá v tendru nástupce Dvořáka

Rada ČT vyhlásila výběrové řízení na nového generálního ředitele České televize pro dalších šest let. Uzávěrka přihlášek je 17. dubna. Současnému generálnímu řediteli Petru Dvořákovi vyprší mandát letos na konci září. Vyplývá to z hlasování rady.

Přečíst článek

Jedním z prvních kroků má podle něj být zjištění detailů o chystané smlouvě ČT s on-line platformou Voyo o prodeji jejího chystaného obsahu. Podle Součka informace o chystané smlouvě nezazněla na žádné z porad programové rady.

Má v plánu odstranit některé duplicitně vytvářené pořady nebo prosadit větší zastoupení zahraniční tvorby v hlavním vysílacím čase. Celkový podíl české a zahraniční tvorby měnit nehodlá. Rád by zahájil debatu o tom, zda ČT v době úspor musí nakupovat drahá sportovní práva na úkor vlastní tvorby. V regionech chce změnit kompetence jednotlivých studií.

Souček (48) působí jako ředitel brněnského studia ČT od roku 2014. Vystudoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity (1997), poté dva roky působil i jako advokátní koncipient, většinu kariéry ale spojil s médii. V roce 1994 začínal v TV Nova, poté mezi roky 1994 a 1997 pracoval jako redaktor a moderátor brněnského Rádia Krokodýl. Má zkušenosti i z Českého rozhlasu, a to jako vedoucí brněnské redakce zpravodajství a publicistiky (1999 až 2002) a editor zpravodajství (2012 až 2014). V letech 2002 až 2007 pracoval v PR agenturách New Deal Communications (patřila později odsouzenému Marku Dalíkovi) a Transparent Communications. V České televizi začínal jako moderátor Dobrého rána z Brna (2005 až 2014), mezi roky 2007 a 2012 byl také šéfdramaturgem brněnského Centra zábavné tvorby.

Do letošního výběrového řízení přišlo původně 13 přihlášek, ale pět z nich nesplnilo náležitosti a rada je hned vyřadila, další tři neprošli prvním kolem výběru minulý měsíc.

Rozpočet České televize se v posledních letech pohyboval těsně pod sedmi miliardami korun ročně, loni to bylo 7,17 miliardy a pro letošní rok byl schválen vyrovnaný rozpočet 7,386 miliardy korun. Základem hospodaření ČT jsou koncesionářské poplatky ve výši 135 korun měsíčně. V roce 2021 zaměstnávala Česká televize téměř 3000 lidí, na podobné úrovni se počet zaměstnanců pohybuje posledních deset let.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme