Newstream uspořádal první ze setkání Klubu česko - slovenských žen v byznysu
Redakce newstream.cz uspořádala první ze setkání Klubu česko - slovenských žen v byznysu s tématem Ženy jako investorky: Jak ochránit své peníze. A jak zní rada zkušených investorek, které na konferenci vystoupily? Investujte, jiné cesty není, i kdyby to měly být pouze stokoruny měsíčně.
„Investování je jako čištění zubů“, zahájila své vystoupení Jana Brodani, šéfka Asociace pro kapitálový trh ČR. „Všichni víme, že se je to rutinní a nudná činnost, a všichni také víme, jak to dopadá, když ztratí na své pravidelnosti.“
„Nejtěžší je začít,“ vzkázala zúčastněným ženám zakladatelka investičního fondu Espira Investments Andrea Ferancová Bartoňová, která se také ujala role hlavní řečnice. Existují podle ní tři důvody, proč se ženy investicím tradičně vyhýbají. Tím hlavním je čas, protože ženy jsou tradičně více angažované v péči o své blízké. Dalším je určitá averze vůči financím, a konečně také nedostatek informací a networkingu v dané oblasti, která je stereotypně považována za doménu mužů.
Situace se ale naštěstí podle ředitelky financování investiční skupiny DRFG Hany Cajthamlové posledních letech mění a zastoupení žen mezi investory pozvolna roste. „Podle aktuálních statistik až polovina žen nějakou formou zhodnocuje svůj majetek,“ uvedla Cajthamlová.
Obdobnou zkušenost sdílela také Anna Kortusová z investiční platformy PORTU. „Ještě před dvěma lety bylo zastoupení žen pouhých pět deset procent, v současnosti to je již zhruba třetina,“ uvedla.
Podívejte se na večer plný inspirace a investičních rad do naší fotogalerie:
Řečnice rozdaly i pár investičních doporučení. Na přetřes tak přisly investice do luxusního zboží, nemovitostí i umění.
Akce se konala pod záštitou Asociace pro kapitálový trh České republiky.
Partnery akce byly Business and Professional Women CR, Portu, DRFG, Global Payments, Lumus, ZDR a Moser.
Klub nabídne pravidelné setkávání žen působících na vlivných místech byznysu, ekonomiky a společnosti v diskusně-networkingovém formátu. Jeho cílem je propojovat české, moravské a slovenské manažerky a podnikatelky z různých oborů.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.