Miliardář Passer vyvázne ze závodní jízdy v Bugatti bez trestu

Německé úřady ukončily vyšetřování českého podnikatele Radima Passera kvůli jízdě rychlostí až 417 kilometrů za hodinu po německé dálnici. Obžalován nebude. S odvoláním na státní zastupitelství ve Stendalu na severovýchodě Německa to uvedla agentura DPA.
Osmapadesátiletý Passer se svou loňskou jízdou ve sportovním voze značky Bugatti počátkem roku sám pochlubil na videu, které zveřejnil na internetu. Automobil testoval na zhruba desetikilometrovém rovném úseku dálnice A2, která spojuje Berlín a Hannover. Passer uvedl, že bezpečnost, za kterou děkuje Bohu, pro něj byla prioritou.
Němečtí vyšetřovatelé však Čecha podezřívali ze zakázané závodní jízdy. Podle německých zákonů je takové závodění trestné i v případě, že řidič závodí sám pro sebe a pohybuje se nepřizpůsobenou rychlostí a hrubě a bezohledně ohrožuje provoz s cílem dosáhnout co nejvyšší rychlosti. Skutková podstata trestného činu, za který hrozí až dva roky vězení nebo peněžitý trest, ale nebyla naplněna, konstatovalo nakonec státní zastupitelství.
Passer, který je podle magazínu Forbes 33. nejbohatším Čechem, si německou dálnici vybral podle všeho proto, že na ní z velké části neplatí žádné rychlostní omezení. V Německu se v posledních letech opakovaně diskutuje o tom, zda zavést na dálnicích všeobecný rychlostní limit 130 kilometrů v hodině. Výzkumy totiž ukazují, že na úsecích bez limitu dochází k výrazně vyššímu množství závažných nehod. Video českého miliardáře debatu ještě více rozvířilo.
Nižší rychlost rovná se nižší spotřeba. Debata o snížení rychlostního limitu na německých dálnicích je kvůli ukrajinské krizi znovu na stole. Dvě ze tří koaličních stran ve vládě by omezení rychlosti na 120 kilometrů v hodině podpořily.
Německou dálnicí rychlostí 120 km/h. Debata o snížení rychlostního limitu je kvůli Rusku znovu na světě
Politika
Výrobce kultovních luxusních vozů Ferrari čelí propadu akcií. Důvodem je oznámení, že firma svolává po světě tisíce aut této značky kvůli potenciálním problémům s brzdami. Přesné číslo slavná automobilka neuvedla, ale jen v Číně by mělo jít na kontrolu přes 2200 vozů – což je počet vozů, který odpovídá prodejům značky na čínském trhu za více než čtyři roky, uvedla agentura Bloomberg.
Ferrari svolává po světě tisíce aut na kontrolu brzd, akcie šly dolů
Zprávy z firem