Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bývalý šéf Audi se chce doznat v kauze dieselgate. Vyhne se tím vězení

Rupert Stadler, bývalý šéf Audi se u soudu dozná z podvodu v kauze dieselgate
ČTK
 ČTK

Bývalý šéf německé automobilky Audi Rupert Stadler je v kauze falšování dieselových emisí připraven přiznat se k podvodu výměnou za podmíněný trest a finanční postih.

Reklama

U soudu v Mnichově to ve středu podle médií uvedl tým jeho obhájců. Audi a jeho mateřská skupina Volkswagen v roce 2015 přiznaly, že používaly nelegální software k podvádění při emisních testech.

Stadler byl v roce 2020 obviněn z účasti na skandálu. Hospodářský trestní soud mu slíbil podmíněný trest, pokud se obšírně dozná a zaplatí 1,1 milionu eur (25,9 milionu korun).

Automobilky doplatily na emisní kartel, ilustrační foto

Německé automobilky zaplatí obří pokutu za emisní kartel. Brzdily inovace

Čtyři německé automobilky, konkrétně BMW, Volkswagen, Audi a Porsche musí zaplatit pokutu 875 milionů eur (22,6 miliardy korun). Sankci jim vyměřila Evropská komise za to, že ještě společně s automobilkou Daimler vytvořily emisní kartel. Daimler se ale pokutě vyhnul, protože na dohodu upozornil.

Přečíst článek

S návrhem soudu souhlasí i státní zastupitelství. Podle předsedy senátu Stefana Weickerta tak byla uzavřena dohoda, podle níž soud vyměří bývalému šéfovi Audi trest jeden a půl až dva roky. Stadler podle svých obhájců vystoupí před soudem s přiznáním za dva týdny, uvedl ve středu podle agentury DPA jeho obhájce Thilo Pfordte.

Reklama

Sadler otočil, chce se doznat

Šéf Audi původně vinu odmítal. Podle trestního soudu ale musel nejpozději od července 2016 vědět, že mohlo docházet k manipulaci s hodnotami výfukových plynů. Přesto nařídil, aby se v prodeji upravených vozů pokračovalo až do začátku roku 2018.

Proces je jedním z nejvýznamnějších soudních řízení po skandálu s dieselovými motory ve Volkswagenu a v jeho dceřiné společnosti Audi. Odhalení, že miliony emisních testů byly zmanipulovány, se objevila v září 2015. Inženýři podle žalobců manipulovali s motory tak, aby vyhovovaly zákonným hodnotám emisí výfukových plynů při testech, ale už ne později na silnici.

Martin Peleška, ředitel Toyota ČR

Sázíme na hybridy a vodík, říká Martin Peleška z Toyoty

Jednou z nejdiskutovanějších otázek současnosti je, jakými auty budeme jezdit v budoucnosti. Na rozdíl od jiných věcí se to totiž týká úplně všech. „Auta budou hybridní, vodíková i plně elektrická, ale změní se jejich užívání. Doprava bude více kombinovaná,“ myslí si Martin Peleška, ředitel zastoupení značek Toyota a Lexus v České republice.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme