Recenze: Mexická v Holešovicích – autentika s vůní grilu a vozíkem tequily
Restaurace Mexická v pražských Holešovicích nabízí svěží pohled na tradiční mexickou kuchyni v podání, které je současné, chutné a s důrazem na detail. Vedle pestré nabídky autentických jídel z kvalitních surovin zaujme také výběrem autorských koktejlů a originálním konceptem tequilového someliéra.
Koncept
Po letech příprav vpražských Holešovicích nedávno otevřel podnik Mexická – projekt, za kterým stojí gastroalianceTogether. Přináší autentickou mexickou kuchyni v podání týmu kuchařů z Mexika a Latinské Ameriky. Podnik má tři samostatné kuchyně – taco station s před zraky hostů vyráběnými domácími tortillami, ceviche bar se specialitami z ryb a mořských plodů a pec & grill, kde se griluje a také udí ve smokeru dovezeném z Texasu.
Součástí impozantního třípatrového prostoru, který dříve býval pivovarnickou varnou, s místem pro 310 hostů je i rozsáhlý bar. Interiér restaurace navrhl architekt Václav Červenka ve spolupráci s ateliérem 2020architekti, přičemž prostor čerpá inspiraci z aztéckého umění a mexického street artu. Výrazné prvky jako reliéfy, zlaté lebky či monumentální schodiště dotvářejí jedinečnou atmosféru.
Na rozjezd
Jako první dorazily chipsy s guacamole a pan de yuca se salsami – jednoduché, ale naprosto skvělé na rozehřátí. Guac čerstvý, salsy příjemně pálivé, a pan de yuca (takové ty vláčné, sýrové bochánky) jsme skoro snědli dříve, než obsluha donesla nápoje.
Pak to začalo být vážně zajímavé: aquachiles z chobotnice byly krásně osvěžující a jemně pikantní, ceviche ze pstruha s kusy manga měl parádní citrusový kick. Výběr tacos nezklamal – každé jinak laděné, dobře ochucené, s měkkými tortillami a spoustou chuti. Quesadilla s grilovaným kuřetem byla poctivě nacpaná a „cheese“, empanadas s hovězím zas měly krásně kořeněnou náplň.
Z grilu
Grilovaná chobotnice s kukuřičným hummusem byla fakt pecka – měkká, voňavá, skvěle dochucená. Bohužel ribeye steak už takovou radost neudělal. Měl výrazně hořkou chuť, pravděpodobně z přímého kontaktu s ohněm. Škoda, protože maso jako takové vypadalo kvalitně.
Na závěr jsme si dali pan tres lechesa grilovaný ananas se zmrzlinou. Oba dezerty výborné – dort sladký, ale ne přehnaně, a ananas příjemně karamelizovaný.
K pití
Barová karta tu stojí za pozornost. Kromě klasiky jako Margarita nebo Negroni tu najdete i signature koktejly. Vyzkoušeli jsme Cadillac Margaritu (upgrade klasiky), Pornstarnitu (vtipný twist na Pornstar Martini s tequilou), Guava Punch a místní sangrii – všechno pečlivě namíchané a zajímavé chutě. Bonus? Po place se pohybuje tequilový someliér s vozíkem plným lahví mexických pálenek, co hostům rád něco poví o tequile, mezcalu, nebo rovnou naleje (čti prodá) panáka.
Verdikt:
Pokud tu něco potěší více než zdejší latinskoamerické chutě, jsou to ceny, které jsou překvapivě příjemné. Taco za 75-78 korun, quesadilla za 168, Caesar salát s krůtím masem za méně než 240, grilovaná chobotnice za necelé tři stovky či steak za 498. Koktejly se pohybují okolo dvou stovek.
Mexická je místo s parádním jídlem, příjemnou obsluhou a živou atmosférou. Kromě trochu nepovedeného steaku jsme si pochutnali na všem. Sem určitě zamířím znovu, a i steaku dám druhou šanci. Podnik je ideální volba pro ty, kdo hledají neformální, ale gastronomicky zajímavé místo na večeři s přáteli nebo netradiční večer s chutí Mexika.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.