Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Recenze: Bar Cloud 9 aneb jako v sedmém nebi

Bar Cloud 9
Zdeněk Pečený, Newstream
Zdeněk Pečený

Střešní bar v pražském hotelu Hilton Prague otevřel před více než šestnácti lety. Vyrazili jsme zjistit, zda je na pražské barové scéně stále relevantní.

Koncept

Cloud 9 se do češtiny většinou překládá jako "sedmé nebe". Cloud 9 Sky Bar Lounge, jak se bar v devátém patře hotelu Hilton jmenuje celým jménem, nabízí příjemné prostředí nasvícené výraznými barvami.

Bar od začátku stavěl svoji nabídku na čerstvém ovoci a v tom se snaží pokračovat i dodnes. Na jedné straně se snaží držet zavedené tradice a směr, na druhé se posouvají s dobou a novými „manýry“ zákazníků. V menu je tak stále původní koktejl Charisma – vodka s melounovým likérem, brusinkovým džusem a chilli papričkou. Ten společně s Janem Saudkem vymyslel první manažer místního baru Roman Uhlíř. Díky měnící se poptávce návštěvníků barů se ale například rozrostla nabídka nealkoholických koktejlů a také vín.

K mému překvapení mi manažerka baru Silvie Táborová prozradila, že během let se poměr turistů oproti místním posunul směrem k turistům, kteří dnes tvoří zhruba 70 procent klientely.

K pití

Nejnovější menu je vizuálně koncipované jako balíčky karet. Jsou čtyři: originální koktejly, světové koktejly, gintastic a vinné spritzy a koktejly 0 %. První kolekce obsahuje místní výtvory – mým osobním favoritem je Simia Sour, tedy sour s vyšlehaným vaječným bílkem v kombinaci s ginem Monkey 47. Druhá sbírka karet se sice jmenuje světové koktejly, ale ty nejsou podávány v tradiční verzi, ale mají vždy nějaký „twist“. Například bílé Aspro Negroni s ginem Tanqueray No. 10 a jablečným octem. Nebo Moravian Sour, tedy další sour s bílkem, ale tentokrát původní whisky nahrazuje moravská slivovice. Třetí sada karet nabízí neotřelé kombinace ginů s tonikem a vinných střiků. Třeba Kyoto-Zen, neboli Ki No Bi gin s čerstvým kumquatem. A poslední „balíček karet“ prezentuje osm originálních nealko koktejlů, které často pracují s nealko „destiláty“.

Bubbalicious brunch

Recenze: Bubbalicious. Dubajský brunch, kde mají moc jídla a pití

Sobotní brunch je v Dubaji a v Abú Dhabí něco jako instituce. Oblíbený je především u západních cizinců žijících ve Spojených arabských emirátech, ale i u turistů. S neomezeným šampaňským vyjde tato víkendová aktivita klidně i na šest tisíc korun pro jednoho. O hosty ale místní podniky nouzi rozhodně nemají.

Přečíst článek

Ke kartám se ještě váže takzvaná žolíková stěna u vstupu do baru. Kdo přinese žolíka, nalepí ho na zeď a zasdílí na sociálních sítích, dostane drink na účet podniku. Bohužel jsem si svůj balíček karet nechal už podruhé doma.

K jídlu

Pít na prázdný žaludek se nedoporučuje. Občas je nabídka jídla v barech hodně slabá. Mandle nebo olivy? To zde naštěstí nehrozí. Jídelní lístek není příliš dlouhý, ale vše, co jsem ochutnal, bych si dal znovu. A pár věcí jsem si již vícekrát dal. V nabídce je vše od sushi, přes smažené krevety, mořského vlka, bao buns, až po klasický burger.

Verdikt

Cloud 9 zůstává i po 16 letech významným hráčem na pražském trhu barů. I když mu na poli střešních barů za tu dobu vyrostla konkurence, má stále co říct. S cenami koktejlů mezi 260 a 420 korunami v dnešní Praze ani zdaleka nepatří k tomu nejdražšímu.

Recenze: Cé La Vi Dubaj aneb oběd pro šejka i celebrity

Dubajská Cé La Vi je oblíbeným místní smetánkou a vidět se tu nechal i dubajský vládce a premiér Spojených arabských emirátů Muhammad bin Rášid Ál Maktúm. Při mém nedávném pobytu v Dubaji jsem si proto nemohl odpustit návštěvu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Bar Forbína

RECENZE: Setkání divadla, umění a chutí. Bar Forbína je důkazem, že pražská barová scéna dospěla

Přečíst článek
CottoCrudo bar v novém

CottoCrudo Bar v novém: Italská elegance, originální koktejly a překvapivé ceny

Přečíst článek

Letní koktejlové trendy. Letos velí minimalismus a chuťová rafinovanost

Přečíst článek
Doporučujeme