Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nová bondovka jde konečně do kin. Může se stát prvním postcovidovým hitem

Stanislav Šulc

Po dlouhých 19 měsících od původně plánované premiéry do kin tento čtvrtek konečně vstoupí očekávaný snímek Není čas zemřít. Podaří se poslední bondovce s Danielem Craigem v titulní roli stát se letošním první miliardovým snímkem?

Reklama

Je to velmi podivná chvíle. Do kin vstupuje poslední bondovka s Danielem Craigem, který tuto postavu i celou filmovou sérii pomohl dostat do 21. století. A přesto si vydobyl uznání jen části fanoušků bondovek, další přesvědčit nedokázal. Ale je to jen jedna drobná zvláštnost, které premiéru snímku Není čas zemřít (či snad raději originální titul No Time to Die) provázejí.

Tak předně tu je okolnost pandemická. Pětadvacátá bondovka se stala první velkou obětí pandemie a její premiéra byla odložena nejméně třikrát, aby se na plátna dostala 19 měsíců od původního data premiéry. To má zajímavé konsekvence, zejména pro společnosti, které jsou s bondovkami tradičně spjaty a tuto filmovou sérii využívají pro své reklamní účely. Jde především o společnosti Omega, Adidas či Bollinger, jejichž produkty z jara 2020 jsou v současné chvíli již zcela „outdated”. Kvůli tomu se některé scény musely přetáčet.

A netradiční je jubilejní 25. bondovka také z hlediska světa samotného Jamese Bonda. Jeho filmový vesmír má totiž celou řadu pravidel, která však právě craigovské snímky často porušovaly. V doposud poslední bondovce Spectre došlo k porušení hned dvou kanonických stavebních kamenů bondovského mýtu: 1) Bondgirl nezemřela a 2) Bond nezabil hlavního záporáka ztělesněného Christophem Waltzem. Jak na tyto novinky tvůrci navážou, uvidíme již tento čtvrtek v kinech.

Miliardový film?

Pokud nepatříte mezi skalní fandy, možná vám to přijde jako marginální problém. Přesto tvůrci správně sázejí na to, že fanoušky právě rozluštění této hádanky ve velkém přiláká do kin. Stejně jako spekulace, že mýtické číslo 007 po Craigovi dostane žena, což prý tento snímek napoví.

Podívejte se na trailer k filmu: 

A hraje se o hodně. Bondovky se v posledních letech staly mimořádně nákladnými filmovými podniky a jejich produkční rozpočet již běžně překonává hranici 200 milionů dolarů. Vůbec nejdražší se stala minulá bondovka Spectre s částkou 300 milionů dolarů, ta aktuální podle údajů studia stála 250 milionů dolarů. Díky těmto rozpočtům a velkými změnami ve fikčním světě filmových bondovek se však produkční společnosti Eon podařilo, že se z usedlé zábavy pro televizní diváky stala úspěšná filmová sága, na níž se zase stojí fronty před kiny.

Kate Winsletová v hlavní roli seriálu Mare z Easttownu

Detektivní minisérie Mare z Easttownu je žhavým kandidátem na seriál roku

Provází ji pověst nejlepšího seriálu dosavadního roku. Je detektivka Mare z Easttownu s fantastickou Kate Winsletovou v hlavní roli opravdu tak dobrá? Ano, tedy možná je ještě daleko lepší.

Přečíst článek

Přesto No Time to Die vstupuje do kin s velkou „zodpovědností” na bedrech. Kvůli vysokému rozpočtu musí snímek utržit minimálně miliardu dolarů, aby skončil v zelených číslech. To se však zatím v (post)covidové realitě zatím žádnému snímku nepodařilo a vlastně se této částce ani žádný snímek nepřiblížil.

Podle specializovaného serveru Boxofficemojo.com je lídrem letošních tabulek zatím snímek Ahoj, mami s tržbami 822 milionů dolarů. Nicméně jde o čínský film, který byl celkem uveden jen na čtyřech trzích a většinu tržeb pochází z domácích kin. Parametry globálního postcovidového filmu tak má zatím jen devátý díl akční ságy Rychle a zběsile, který viděli diváci po celém světě. Nicméně jeho celkové tržby jsou „jen” necelých 550 milionů dolarů, ačkoli předchozím dílům se dařilo překonávat hranici miliardy dolarů poměrně běžně.

Opět na vrcholu?

Miliardu dolarů ze všech bondovek utržil pouze jeden z nejlepších filmů této řady, snímek Skyfall. I díky němu tak právě filmové bondovky patří k nejúspěšnějším filmovým ságám historie. Dosavadních 24 oficiálních snímků utržilo více než sedm miliard dolarů (při zohlednění inflace se odhaduje, že by to mohlo být kolem 18 miliard dolarů) a do Harryho Pottera před 15 lety a zejména rozpoutání šílenství kolem Marvelu byl Bond nezpochybnitelným vládcem kin.

Zde se podívejte na dvojici tabulek, která ukazuje úspěch jednotlivých Bondovek. Nejprve začněme srovnáním hrubých globálních tržeb bez zohlednění inflace, na němž se ukazuje, jak zdražují vstupenky, ale také to, jak poslední snímky odpovídají potřebám globálního publika.

Žebříček bondovek podle globálních tržeb bez zohlednění inflace
1.     Skyfall ($1,111 miliardy) 13. The Spy Who Loved Me ($185,4 milionu)
2.     Spectre ($879,6 milionu) 14.  Live and Let Die ($161,8 milionu)
3.     Casino Royale ($594,4 milionu) 15.  Licence to Kill ($156,2 milionu)
4.     Quantum of Solace ($591,7 milionu) 16.  A View to a Kill ($152,6 milionu)
5.     Die Another Day ($431,9 milionu) 17.  Thunderball ($141,2 milionu)
6.     The World is Not Enough ($361,7 milionu) 18.  Goldfinger ($124,9 milionu)
7.     GoldenEye ($356,4 milionu) 19.  Diamonds Are Forever ($116 milionů)
8.     Tomorrow Never Dies ($339,5 milionu) 20.  You Only Live Twice ($111,6 milionu)
9.     Moonraker ($210,3 milionu) 21.  The Man with the Golden Gun ($97,6 milionu)
10.  For Your Eyes Only ($195,3 milionu) 22.  On Her Majesty’s Secret Service ($82 milionů)
11.  The Living Daylights ($191,2 milionu) 23.  From Russia With Love ($78,9 milionu)
12.  Octopussy ($187,5 milionu) 24.  Dr. No ($59,6 milionu)

V následující tabulce pak najdeme trochu jiný žebříček. Jedná se o úspěch jednotlivých filmů v severoamerických kinech, jejichž tržby jsou přepočtené podle cen vstupenek roku 2020. Najednou vidíme, že snímky s Danielem Craigem rozhodně nedominují, nejvýše se z nových Bondovek umístilo fantastické drama Skyfall (3. příčka) a následuje až na desáté pozici Casino Royale. Naopak na vrcholných příčkách se objevuje dvojice z nejmilovanějších Bondovek Thunderball a Goldfinger z let 1964 a 1965, kdy se Conneryho pojetí Bonda dostalo na absolutní vrchol popularity.

Žebříček bondovek podle globálních tržeb se zohledněním inflace
1.     Thunderball ($590 milionů) 13.  Spectre ($222,4 milionu)
2.     Goldfinger ($514,7 milionu) 14.  Quantum of Solace ($219,7 milionu)
3.     Skyfall ($358,3 milionu) 15.  Octopussy ($202 milionů)
4.     You Only Live Twice ($336,4 milionu) 16.  The Spy Who Loved Me ($196,8 milionu)
5.     Moonraker ($262,5 milionu) 17.  Live and Let Die ($187,3 milionu)
6.     Die Another Day ($259,6 milionu) 18.  For Your Eyes Only ($184,7 milionu)
7.     Tomorrow Never Dies ($255,8 milionu) 19.  Dr. No ($177,1 milionu)
8.     From Russia With Love ($249,8 milionu) 20.  On Her Majesty’s Secret Service ($150,3 milionu)
9.     Diamonds Are Forever ($248,8 milionu) 21.  A View to a Kill ($132,8 milionu)
10.  Casino Royale ($239,5 milionu) 22.  The Living Daylights ($122,7 milionu)
11.  The World is Not Enough ($234,1 milionu) 23.  The Man with the Golden Gun ($105,1 milionu)
12.  GoldenEye ($229,3 milionu) 24.  Licence to Kill ($81,8 milionu)

Na jaké místo se tedy zařadí aktuální bondovka, která si na svůj čas slávy musela počkat dlouhých 19 měsíců? A podaří se jí zlomit kletbu pandemické návštěvnosti kin? To napoví první čísla po premiéře, která budou známá již tuto neděli.

Zátopek

Na Zátopka přijde letos nejvíc českých diváků. Na to, aby vydělal, je to pořád málo

Film Zátopek režiséra Davida Ondříčka má našlápnuto stát se nejnavštěvovanějším filmem letošního roku. Ani to ale nebude stačit, aby se zaplatil. Musí se prodat do zahraničí.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Herec Cillian Murphy

V soukromí buďte klidní, v práci ale zuřiví a chaotičtí, radí čerstvý držitel Oscara Cillian Murphy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme