Reklama

Karpíšek navzdory krizi otevírá nový podnik, pivnici nové generace

Karpíšek navzdory krizi otevírá nový podnik, pivnici nové generace
Ambiente
Petra Jansová

Šest českých ležáků najednou nabídne ode dneška nový podnik sítě Ambiente v centru Prahy.

Pult, tak se nový podnik v pražské ulici V Celnici jmenuje, dál posouvá zkušenosti nabité v oblíbených Lokálech. Koncept pochází od týmu lidí, kteří stáli u zrodu zmiňovaných Lokálů. 

„V inovacích pokračujeme a otevíráme hospodu, kde se bude čepovat šest českých ležáků najednou,“ popisuje Pult jeho spolumajitel a mistr výčepní Lukáš Svoboda. V Pultu si sedne 30 lidí.

O konceptu menší pivnice uvažovali v Ambiente už delší dobu, v podstatě od otevření prvního Lokálu v roce 2009. „Říkali jsme si, že bychom chtěli nabízet jen čepované pivo, místa na stojáka a pár stolů, k tomu dršťková a párky. Lokály se ale nejen rychle rozrůstaly, ale také zvětšovaly a my neměli čas tvořit něco nového a menšího,“ popisuje Svoboda.

Piva z malých i velkých pivovarů

A v čem se Pult liší kromě velikosti? „V Česku ještě neexistuje žádný výčep, na kterém by se čepovalo šest ležáků z několika pivovarů. Chceme, aby se na klikách objevily jak malé, tak střední i velké pivovary,“ dodává Svoboda.

Reklama

Šestici piv na výčepu vybrala degustační rada. Piva mají stejnou cenu, skladování, čepování i sklo, rozdíl bude pouze v chuti. Přibližně po roce dojde na výměnu výběru piv. Aktuálně se v Pultu čepuje Prazdroj, Budvar, Libertas, Dva kohouti, Proud a Matuška. 

Pizza má certifikát společnosti Associazione Verace Pizza Napoletana.

Poznávejte chutě světa: Zakousněte se do pravé pizzy z Neapole

Nadýchané, a přitom vypečené okraje, čerstvá rajčatová omáčka a roztékající se mozzarella s čerstvou bazalkou. Tak by měla vypadat pravá nefalšovaná neapolská pizza.  A přesně takovou dělají v pražské Pizza Nuova.

Přečíst článek

Nový podnik se zakladatel sítě Ambiente Tomáš Karpíšek rozhodl otevřít navzdory ztrátám, které gastrononomie loni utržila. Ve srovnání s rokem 2019 zaznamenaly podniky pod touto značkou o 40 procent nižší tržby. Na to musely reagovat zdražením o 10 až 15 procent. „Když se ale podíváme na poslední dva měsíce, máme z výsledků radost. Tržby jsou na podobné úrovni jako v roce 2019, přestože tu ještě chybí zahraniční turisté,“ uvedl Karpíšek již dříve pro server newstream.cz.

„Zkrátka v zatáčce je potřeba šlápnout na plyn. Je nám jasné, že otvírat nové podniky je v téhle době riziko, ale jen čekat a nedělat nic, by také bylo blbě,“ uzavírá Karpíšek.

Elektromobil, ilustrační foto

Šéf Deloitte o gigafactory: Hrajeme o čas, ti nejrychlejší budou trumfovat

Výstavba a provoz plánované továrny na bateriové články přinese Česku miliardy korun na hrubém domácím produktu (HDP) a tisíce nových pracovních míst.

Přečíst článek

Tunisko

Lasvitu či Linetu se v Tunisku líbí. Kvůli politice se tam ale další firmy nehrnou

Pro Českou republiku je Tunisko čtvrtým nejdůležitějším exportním trhem v Africe. České firmy tam loni vyvezly zboží za 3,6 miliardy korun, o rok dříve export činil 3,9 miliardy korun. 

Přečíst článek

Reklama
Doporučujeme