Reklama

Karpíšek navzdory krizi otevírá nový podnik, pivnici nové generace

Nový podnik sítě Ambiente.
Ambiente
Petra Jansová

Šest českých ležáků najednou nabídne ode dneška nový podnik sítě Ambiente v centru Prahy.

Reklama

Pult, tak se nový podnik v pražské ulici V Celnici jmenuje, dál posouvá zkušenosti nabité v oblíbených Lokálech. Koncept pochází od týmu lidí, kteří stáli u zrodu zmiňovaných Lokálů. 

„V inovacích pokračujeme a otevíráme hospodu, kde se bude čepovat šest českých ležáků najednou,“ popisuje Pult jeho spolumajitel a mistr výčepní Lukáš Svoboda. V Pultu si sedne 30 lidí.

O konceptu menší pivnice uvažovali v Ambiente už delší dobu, v podstatě od otevření prvního Lokálu v roce 2009. „Říkali jsme si, že bychom chtěli nabízet jen čepované pivo, místa na stojáka a pár stolů, k tomu dršťková a párky. Lokály se ale nejen rychle rozrůstaly, ale také zvětšovaly a my neměli čas tvořit něco nového a menšího,“ popisuje Svoboda.

Piva z malých i velkých pivovarů

A v čem se Pult liší kromě velikosti? „V Česku ještě neexistuje žádný výčep, na kterém by se čepovalo šest ležáků z několika pivovarů. Chceme, aby se na klikách objevily jak malé, tak střední i velké pivovary,“ dodává Svoboda.

Reklama

Šestici piv na výčepu vybrala degustační rada. Piva mají stejnou cenu, skladování, čepování i sklo, rozdíl bude pouze v chuti. Přibližně po roce dojde na výměnu výběru piv. Aktuálně se v Pultu čepuje Prazdroj, Budvar, Libertas, Dva kohouti, Proud a Matuška. 

Pizza má certifikát společnosti Associazione Verace Pizza Napoletana.

Poznávejte chutě světa: Zakousněte se do pravé pizzy z Neapole

Nadýchané, a přitom vypečené okraje, čerstvá rajčatová omáčka a roztékající se mozzarella s čerstvou bazalkou. Tak by měla vypadat pravá nefalšovaná neapolská pizza.  A přesně takovou dělají v pražské Pizza Nuova.

Přečíst článek

Nový podnik se zakladatel sítě Ambiente Tomáš Karpíšek rozhodl otevřít navzdory ztrátám, které gastrononomie loni utržila. Ve srovnání s rokem 2019 zaznamenaly podniky pod touto značkou o 40 procent nižší tržby. Na to musely reagovat zdražením o 10 až 15 procent. „Když se ale podíváme na poslední dva měsíce, máme z výsledků radost. Tržby jsou na podobné úrovni jako v roce 2019, přestože tu ještě chybí zahraniční turisté,“ uvedl Karpíšek již dříve pro server newstream.cz.

„Zkrátka v zatáčce je potřeba šlápnout na plyn. Je nám jasné, že otvírat nové podniky je v téhle době riziko, ale jen čekat a nedělat nic, by také bylo blbě,“ uzavírá Karpíšek.

Elektromobil, ilustrační foto

Šéf Deloitte o gigafactory: Hrajeme o čas, ti nejrychlejší budou trumfovat

Výstavba a provoz plánované továrny na bateriové články přinese Česku miliardy korun na hrubém domácím produktu (HDP) a tisíce nových pracovních míst.

Přečíst článek

Tunisko

Lasvitu či Linetu se v Tunisku líbí. Kvůli politice se tam ale další firmy nehrnou

Pro Českou republiku je Tunisko čtvrtým nejdůležitějším exportním trhem v Africe. České firmy tam loni vyvezly zboží za 3,6 miliardy korun, o rok dříve export činil 3,9 miliardy korun. 

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme