Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Japonci vyráží do boje s klesající porodností. Pomoci má speciální seznamovací aplikace

Tokijská vláda vyvíjí seznamovací aplikaci, má pomoci s nízkou porodností
ČTK
 ČTK

Tokijská radnice vyvíjí oficiální seznamovací aplikaci, která si klade za cíl vytvořit nové manželské páry a pomoci s dlouhodobě klesající porodností, informovala agentura AP. Městská správa japonské metropole již pro potenciální páry provozuje online poradenství. Aplikace s názvem Tokyo Futari Story (volně přeloženo jako Příběh dvou v Tokiu) by podle úřadů měla být dostupná později tento rok. Využívat ji bude možné na telefonu i na webovém prohlížeči, uvedli zástupci radnice.

Reklama

Japonská média dříve informovala, že k registraci do nové aplikace nebude nutné jen ověření identity v podobě například fotografie řidičského průkazu, ale i kopie daňové evidence k doložení příjmů, či podepsaný souhlas s tím, že registrovaná osoba je připravena se vdát, nebo oženit. Tokijská radnice se k těmto informacím zatím nevyjádřila. Úřady též nekomentovaly spekulace médií, zda bude nutné při registraci uvést výšku, povolání a dosažené vzdělání.

Ve 125milionovém Japonsku se uzavírá čím dál méně manželských svazků a porodnost je rekordně nízká, jak vyplývá z dat ministerstva zdravotnictví. Minulý rok bylo v asijské zemi uzavřeno 474 717 manželství, což představuje meziroční pokles o více než 30 tisíc. Počet narozených dětí klesl z předloňských 770 759 na 727 277 v roce 2023.

Pes cestující v letadle (

Zvířata na palubě. Japonské aerolinky umožní cestování psům a kočkám. Za osm tisíc

Od poloviny ledna budou moci pasažéři na vnitrostátních letech japonských aerolinek Star Flyer cestovat v doprovodu svých koček a menších psů. Jedna letenka pro mazlíčka vyjde na 50tisíc jenů (asi 7800 korun). Aerolinky doufají, že tím přilákají novou klientelu, informovala dnes agentura Kjódó.

Přečíst článek

Na celonárodní úrovni se japonská vláda pokouší vyřešit problém nízké porodnosti finanční podporou rodin s dětmi a zřizováním podpůrných zařízení pro péči o děti, píše AP. Rovněž se uvolnily zákony v oblasti migrace, aby do asijské země proudilo více zahraničních pracovníků.

Reklama

Co je příčinou?

V období takzvaného baby boomu v 70. letech Japonsko zaznamenávalo více než dva miliony porodů ročně, od nového století porodnost ale prudce klesá. Podle odborníků může být na vině japonská pracovní kultura, která vede k nepřiměřeně dlouhé době strávené v práci, kvůli čemuž mají lidé méně příležitostí se seznámit. Řada Japonců také považuje výchovu dítěte za příliš finančně náročnou.

Tokijská radnice dlouhodobě sponzoruje akce, na nichž se nezadaní mohou seznámit a zadaní poradit se vztahovými odborníky. Zamilované dvojice si současně mohou nechat příběhy svého prvního seznámení zvěčnit v podobě japonského komiksu manga, případně o něm nechat napsat píseň.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Nevidíme na Fudži, stěžovali si Japonci. Nová luxusní budova v Tokiu kvůli tomu půjde k zemi

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme