Aukce v Brně přinesla 6 a půl milionu za obraz Červený herec od Mikuláše Medka
Za 6,35 milionu korun se v Brně prodal obraz Červený herec od Mikuláše Medka. Vyvolávací cena byla zhruba poloviční. Dražitelé se utkali také o další Medkovo dílo Malý modrý nudný obraz. Aukce se zastavila na částce 5,8 milionu korun, zjistila ČTK z výsledků na webu Livebid. Podle videozáznamu aukce přihazovali zájemci v sále, po telefonu i přes internet.
V Brně se umělecká díla za milionové částky draží jen výjimečně. U Medka, malíře, který žil v letech 1926 až 1974, však nejde o překvapivé ceny. Miliony korun za jeho díla vynakládají sběratelé v Česku i zahraničí.
V Aukčním domě Zezula dnes našel nového majitele také například olej na plátně Poesie od Zdeňka Sklenáře. Z vyvolávací ceny 1,8 milionu korun vystoupal až na 5,7 milionu korun.
Většina dražených děl pocházela ze sbírky Alexandra Skalického, což platí také pro obrazy Medka a Sklenáře. Devětaosmdesátiletý Skalický je fotograf, který po desítky let budoval také vlastní uměleckou sbírku.
Pouhé dva týdny stačily na to, aby se v jedné z nejvíce prestižních aukčních světa Sotheby´s prodalo umění za 2,5 miliardy dolarů (asi 58,7 miliardy korun). Rekordní týden přinesl jedenáct aukčních rekordů, z toho šest od ženských umělkyň. Značkou část ovšem tvoří výtěžek z druhé aukce rozvádějících se manželů Mackloweových ve výši téměř čtvrt miliardy dolarů. Trh s uměním je v době covidových opatření a protiruských sankcí omezujících ekonomiky světa neprůstřelná investice, napsal deník The New York Times.
Sotheby´s hlásí rekordní prodeje. Trh s uměním je na rozdíl od toho akciového neprůstřelný
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.