Zuckerberg chystá úder proti Muskovi. Spustí novou konkurenci pro Twitter

Americká internetová společnost Meta, která vlastní facebook či instagram, se ve čtvrtek chystá spustit textovou sociální síť Threads, která má konkurovat twitteru, uvádí list Wall Street Journal.
List Wall Street Journal Threads označuje za "klon" twitteru, poznamenává, že Meta má stejně jako další technologičtí giganti zkušenosti s kopírováním funkcí konkurenčních platforem. Očekává se, že společnost novou aplikaci postaví na uživatelské základně instagramu, "což je strategický manévr, který může aplikaci pomoci rychle získat popularitu".
Instagram má měsíčně přes dvě miliardy aktivních uživatelů, twitter podle odhadu firmy Insider Intelligence kolem 364 milionů. Pokud by tedy novou síť, jejíž název se dá česky přeložit jako "Vlákna", začal používat alespoň zlomek uživatelů instagramu, mohla by se rychle rozrůst.
Sociální síť Bluesky, za níž stojí miliardář a zakladatel Twitteru Jack Dorsey, zažila o víkendu rekordně vysoký provoz. Za ten mohl z velké části další miliardář a současný majitel Twitteru Elon Musk, který představil dočasné limity zobrazení příspěvků pro některé uživatele na této platformě.
Musk nahrál konkurenci. Z omezení příspěvků na Twitteru těží exšéf firmy, miliardář Dorsey, a jeho Bluesky
Zprávy z firem
Od té doby, co loni firmu Twitteru převzal Elon Musk, dala řada uživatelů stejnojmenné sítě najevo, že by si přála alternativu, píše Wall Street Journal. Například německá vláda v pondělí uvedla, že kvůli změnám na twitteru zvažuje, že přejde na jiné komunikační kanály.
Server připomíná, že se twitter v posledních měsících potýkal s technickými problémy, ztrátou části inzerentů i kritikou, že nedostatečně moderuje obsah. Žádný ze startupů, ať už to je Mastodon, Truth Social nebo Bluesky, se ale zatím neukázal jako skutečný konkurent twitteru, míní Wall Street Journal.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?