Zoom nyní boří rekordy, vyhlídky ale tak nadějné nejsou

Tržby poskytovatele videokonferenčních služeb Zoom Video Communications ve druhém čtvrtletí finančního roku 2022 poprvé překonaly jednu miliardu dolarů.
Firma ve své výsledkové zprávě uvedla, že poptávka po videokonferencích zůstává silná, protože mnoho firem nadále využívá práci z domova i z kanceláře. Do budoucna ale firma očekává zpomalení růstu.
Čistý zisk za tři měsíce do konce července vzrostl o 70 procent na 316,9 milionu dolarů (6,8 miliardy korun). Tržby se zvýšily o 54 procent na 1,02 miliardy dolarů (22 miliard korun). Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali tržby 991 milionů dolarů. Růst sice zůstal vysoký, jeho tempo ale proti předchozím čtvrtletím zpomalilo.
Poskytovatel videohovorů Zoom dál raketově roste, těží z masivních změn na trhu práce a ve výuce způsobených pandemií. Za tři měsíce do konce dubna meziročně zvýšil zisk na 227,4 milionu z 27 milionů dolarů (4,73 miliardy z 561 milionů korun).
Zoom v krizi vítězí. Jeho zisk i tržby překonaly odhady
Zprávy z firem
Pandemie nemoci covid-19 urychlila změny v práci a přinesla trend práce z domova. Nyní se však stále více zaměstnanců vrací do práce, což vyhlídky Zoomu zhoršuje. V tomto čtvrtletí tak firma očekává meziroční zvýšení tržeb o 30 procent, což je méně, než kolik čekají někteří analytici. Za celý finanční rok se budou tržby podle odhadu managementu pohybovat v rozmezí 4,01 miliardy až 4,02 miliardy dolarů.
Pandemie učinila z firmy Zoom v loňském roce známou značku, protože na platformu se začali obracet lidé pracující a studující z domova. Očkování ale povzbuzuje k návratu do kanceláří a škol. Snahu firmy získat větší zakázky od podniků také oslabila konkurence starších platforem, jako je Webex od firmy Cisco a Microsoft Teams.
Uklizené stoly, prázdné židle a ohlušující ticho. Tak vypadaly a kvůli rychle se šířící mutaci delta covidu zase začínají vypadat prostory poskytovatele sdílených kanceláří WeWork. Dříve hvězda Wall Streetu v covidu dál prohlubuje ztrátu.
Firmy volí home office a WeWork dál prohlubuje ztrátu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.