Zoom nyní boří rekordy, vyhlídky ale tak nadějné nejsou
Tržby poskytovatele videokonferenčních služeb Zoom Video Communications ve druhém čtvrtletí finančního roku 2022 poprvé překonaly jednu miliardu dolarů.
Firma ve své výsledkové zprávě uvedla, že poptávka po videokonferencích zůstává silná, protože mnoho firem nadále využívá práci z domova i z kanceláře. Do budoucna ale firma očekává zpomalení růstu.
Čistý zisk za tři měsíce do konce července vzrostl o 70 procent na 316,9 milionu dolarů (6,8 miliardy korun). Tržby se zvýšily o 54 procent na 1,02 miliardy dolarů (22 miliard korun). Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali tržby 991 milionů dolarů. Růst sice zůstal vysoký, jeho tempo ale proti předchozím čtvrtletím zpomalilo.
Poskytovatel videohovorů Zoom dál raketově roste, těží z masivních změn na trhu práce a ve výuce způsobených pandemií. Za tři měsíce do konce dubna meziročně zvýšil zisk na 227,4 milionu z 27 milionů dolarů (4,73 miliardy z 561 milionů korun).
Zoom v krizi vítězí. Jeho zisk i tržby překonaly odhady
Zprávy z firem
Pandemie nemoci covid-19 urychlila změny v práci a přinesla trend práce z domova. Nyní se však stále více zaměstnanců vrací do práce, což vyhlídky Zoomu zhoršuje. V tomto čtvrtletí tak firma očekává meziroční zvýšení tržeb o 30 procent, což je méně, než kolik čekají někteří analytici. Za celý finanční rok se budou tržby podle odhadu managementu pohybovat v rozmezí 4,01 miliardy až 4,02 miliardy dolarů.
Pandemie učinila z firmy Zoom v loňském roce známou značku, protože na platformu se začali obracet lidé pracující a studující z domova. Očkování ale povzbuzuje k návratu do kanceláří a škol. Snahu firmy získat větší zakázky od podniků také oslabila konkurence starších platforem, jako je Webex od firmy Cisco a Microsoft Teams.
Uklizené stoly, prázdné židle a ohlušující ticho. Tak vypadaly a kvůli rychle se šířící mutaci delta covidu zase začínají vypadat prostory poskytovatele sdílených kanceláří WeWork. Dříve hvězda Wall Streetu v covidu dál prohlubuje ztrátu.Firmy volí home office a WeWork dál prohlubuje ztrátu
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?