Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zoom v krizi vítězí. Jeho zisk i tržby překonaly odhady

Homeoffice a distanční výuka pomohly Zoomu k rekordním výsledkům.
Unsplash
 ČTK

Poskytovatel videohovorů Zoom dál raketově roste, těží z masivních změn na trhu práce a ve výuce způsobených pandemií. Za tři měsíce do konce dubna meziročně zvýšil zisk na 227,4 milionu z 27 milionů dolarů (4,73 miliardy z 561 milionů korun).

Výsledky překonaly odhady analytiků. Firma založená čínským emigrantem Erikem Yuanem po úterním burzovním obchodování uvedla, že díky práci z domova a on-line výuce očekává další stabilní růst. Její akcie přidávaly po závěru přechodně až tři procenta.

Tržby se v uplynulém čtvrtletí zvýšily o 191 procent na 956,2 milionu dolarů. Analytici podle dat společnosti IBES Refinitiv odhadovali, že budou činit 906 milionů dolarů.

V aktuálním čtvrtletí Zoom odhaduje tržby od 985 milionů do 990 milionů dolarů. Analytici očekávají 931,8 milionu dolarů.

Vysoký počet bezplatných uživatelů firmě, která provozuje některá svá vlastní datová centra, zvyšuje náklady. Zoom ale oznámil, že se mu podařilo zvýšit počet platících zákazníků meziročně o 160 procent.

Firma se nyní podle jejího šéfa Erica Yuana připravuje na postupný návrat zaměstnanců do kanceláří. Kromě videokonferencí se chce soustředit i na telefonáty uvnitř firem. Za tím účelem vyvinula vlastní telefonní přístroj s velkým displejem. Yuan si ale myslí, že se svět nevrátí do stavu před pandemií. „Hybridní pracovní model zůstane,” citovala ho agentura DPA.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme