Zisk i tržby Alphabetu překonaly očekávání. Akcie i tak oslabily
Společnost Alphabet v úterý odpoledne překonala očekávání ohledně zisku a tržeb, ale investoři přesto poslali její akcie na konci prodloužené seance dolů. Proč?
Na nejnovějších číslech je podle analytiků několik věcí, které se dají vytknout. Za prvé, příjmy z YouTube byly nižší, než se očekávalo, a oproti číslům za první čtvrtletí se zpomalily.
Podle analytika společnosti Melius Research Bena Reitzese se Wall Street může obávat, jakým tempem bude mateřská společnost Googlu schopna v nejbližší budoucnosti zvyšovat své marže. Vedení Alphabetu ve vyjádření k výsledkům totiž upozornilo na některé trendy, které by mohly ovlivnit marže ve třetím čtvrtletí. Vedle toho, že Alphabet nyní přijímá absolventy vysokých škol, také čelí vyhlídce na větší „odpisy a výdaje spojené s vyšší úrovní našich investic do technické infrastruktury“, uvedla v hovoru k výsledkům prezidentka a investiční ředitelka Ruth Poratová.
„Přestože se na konci loňského a začátku letošního roku společnost vydala cestou vyšších kapitálových nákladů, do volných peněžních toků se to ve druhém čtvrtletí zatím nepropsalo, což vyvolává vyšší očekávání pro následující kvartály,“ uvedl analytik XTB Tomáš Cverna.
Start-up Wiz, který se zaměřuje na kybernetickou bezpečnost, ukončil jednání se společností Alphabet. Její součást Google byla podle dřívějších informací médií ochotna za start-up zaplatit asi 23 miliard dolarů (536 miliard Kč), což by byla její dosud největší akvizice. Wiz místo toho zvažuje, že vydá akcie v rámci primární veřejné nabídky (IPO), uvedl server televize CNBC.
Start-up Wiz ukončil jednání s Alphabetem, místo převzetí preferuje burzu
Zprávy z firem
Zisk i tržby nad očekávání
Americké společnosti Alphabet, která je majitelem firmy Google, vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 28,6 procenta na 23,619 miliardy dolarů (552,5 miliardy korun). Hospodaření podpořily růst prodeje digitální reklamy a poptávka po cloudových službách.
Výnosy za období duben až červen stouply o 14 procent na 84,74 miliardy dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků dotazovaných agenturou LSEG, kteří čekali výnosy 84,19 miliardy dolarů. Čtvrté čtvrtletí za sebou se výnosy zvýšily o více než deset procent, i když tempo růstu mírně zpomalilo.
Výnosy z cloudových služeb vzrostly o 28,8 procenta na 10,35 miliardy dolarů. Analytici čekali výnosy 10,16 miliardy dolarů.
Výnosy z internetové reklamy, která je hlavním zdrojem výnosů firmy, vzrostly o 11 procent na 64,6 miliardy dolarů. Firma prodává reklamy ve svém vyhledávači s využitím dat o zákaznících, aby mohla reklamu lépe zacílit. Výnosy z reklamy v divizi YouTube stouply o 13 procent na 8,67 miliardy dolarů.
Google je největším internetovým vyhledávačem na světě a jedničkou na světovém trhu s internetovou reklamou.
Americkému výrobci elektromobilů Tesla klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 45 procent na 1,48 miliardy dolarů (34,6 miliardy korun). Firma zaznamenala výrazný pokles již druhé čtvrtletí za sebou. Tržby však překvapivě vzrostly. Akcie po uzavření burzy lehce ztrácely.
Tesle klesl zisk na polovinu. Akcie zamířily dolů
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.