Zentivu nově povede Steffen Saltofte

Novým generálním ředitelem výrobce léků Zentiva bude od úterý 2. května Steffen Saltofte. Nahradí Nicka Haggara, který firmu vedl od ledna roku 2019. Haggar se podle sdělení Zentivy přesune do Poradního výboru společnosti. Českou pobočku nadnárodní firmy vede od roku 2022 Boris Sananes.
Saltofte dříve působil ve farmaceutické firmě Acino, kde byl generálním ředitelem v letech 2018 až 2022. Pracovat bude v globálním ústředí společnosti v Praze. Zentivu popsal jako společnost „se značnými zkušenostmi v obchodním růstu a silným zaměřením na zákazníky“.
„Společně budeme pokračovat v tomto růstu a přinášet vysoce kvalitní a dostupné léky lidem v celé Evropě, i mimo ni. Zdraví a přístup k lékům jsou důležitější než kdy jindy,“ dodal.
Zentiva má sídlo v Praze, působí na více než 50 trzích a má silné postavení ve východní Evropě, zvláště v České republice, na Slovensku a v Rumunsku. Provozuje výrobní závody v Praze, Bukurešti a indickém Anklešváru. Zaměstnává přes 4700 lidí, v České republice 1500. Ročně po celém světě vyrobí na 610 milionů balení léků. Pražský závod ročně vyrobí 135 milionů balení, 80 procent z toho je pro Českou republiku.
Zentiva dříve vyráběla například léky Paralen či Ibalgin. Firma Sanofi, která v letech 2006 až 2018 Zentivu vlastnila, si jejich výrobu při prodeji Zentivy ponechala. V současné době se Zentiva věnuje hlavně výrobě takzvaných generických léčiv, tedy levnějších variantám léků se stejnou účinnou látkou jako původní originály.
Společnost Polpharma, která je největším výrobcem léků v Polsku, pracuje na nabídce na převzetí českého rivala, společnosti Zentiva. S odkazem na své zdroje to uvedla agentura Reuters. Kupní cena se pohybuje kolem čtyř miliard dolarů (85,4 miliardy korun). Polpharma nyní podle zdrojů hledá investory, kteří by se připojili k její nabídce výměnou za menšinový podíl v americké společnosti Advent International, která Zentivu vlastní.
Bude Zentiva polská? Polpharma na tom pracuje, nabízí 85 miliard
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?