Z půl miiardy dluhu cestovky Firo-tour dostali věřitelé pouhý milion
Městský soud v Praze ukončil konkurz na majetek zkrachovalé cestovní kanceláře Firo-tour s dluhy přes půl miliardy korun. Věřitelé dostali pouze 1,1 milionu.
Soud zdůvodnil konec konkurzu tím, že majetek firmy pro uspokojení věřitelů vůbec nepostačuje. Vyplývá to z informací v insolvenčním rejstříku. Klientům, kterým kancelář dlužila například zálohy za neuskutečněné zájezdy, poslala již dřív část peněz pojišťovna.
Při konkurzu se rozprodává majetek firmy. V případě Firo-tour to byla auta, počítače či kancelářské vybavení. Uspokojeny byly přednostně pohledávky třeba finančních a pracovních úřadů. "Bylo rozhodnuto o vypořádání pohledávek za majetkovou podstatou a pohledávek jim na roveň postavených s tím, že i tyto přednostní pohledávky budou uspokojeny jen zčásti," sdělil soud.
Vyplacených 1,1 milionu činí 17 procent těchto pohledávek. V insolvenčním řízení přitom byly přihlášeny pohledávky celkem za stovky milionů korun.
Německá cestovní kancelář FTI se ani přes masivní finanční pomoc nepřenesla přes následky globální pandemie.
Třetí největší evropská cestovka krachuje
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.