Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Výrobce batohů Topgal nutil jejich prodejce zdražit. Zaplatí pokutu 10 milionů

Topgal musí zaplatit desetimilionovou pokutu kvůli zakázaným cenovým dohodám s prodejci
Profimedia
 ČTK

Sedm let výrobce školních batohů značky Topgal uzavíral s jejich prodejci zakázané cenové dohody, které zboží zdražovaly koncovému zákazníkovi. Za vměšování se do maržové politiky prodejců zaplatí Topgal pokutu přesahující 10 milionů korun.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potrestal výrobce školních aktovek a batohů Topgal pokutou 10,7 milionu korun za to, že stanovoval svým odběratelům minimální maloobchodní ceny svého zboží. Úřad o tom informoval na svém webu

Podle zjištění úřadu firma určovala svým odběratelům minimální ceny zboží od roku 2014 do roku 2021. „Dodržováním stanovených cen podmiňovala obchodní spolupráci s odběrateli, kontrolovala, zda odběratelé cenovou politiku dodržují a případně je vyzývala k navýšení cen na jí stanovenou úroveň, a to i pod hrozbou sankcí, které v některých případech reálně uplatnila,“ uvedl úřad.

Proč budou muset Pražané ze svých kapes zaplatit důsledky protizákonného nařízení magistrátu

První říjnový den tomu byly dva roky, co platí sporné nařízení magistrátu č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, které Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („ÚOHS“) označil jako porušení zákona.  Od března loňského roku navíc vede s magistrátem oficiální správní řízení, které je nestandardně dlouhé kvůli lhostejnosti vedení hl. m. Praha. Tento laxní přístup vede k tomu, že diskriminovaným firmám narůstají ztráty, které budou po magistrátu vymáhat.

Přečíst článek

Zakázané vertikální dohody ve výsledku sedm let narušovaly hospodářskou soutěž na trhu se školními batohy a batohy pro volný čas. „Určování minimálních cen ze strany dodavatelů zboží omezuje cenovou soutěž mezi prodejci a zvyšuje tak cenovou hladinu zboží pro spotřebitele. Maloobchodní prodejci si mohou určit prodejní cenu zboží zcela volně a dodavatel je v cenotvorbě nesmí nijak omezovat. Dodavatel smí určit pouze doporučenou cenu, avšak její dodržování nesmí vymáhat,“ upřesnil ÚOHS.

Při určování výše sankce ale ÚOHS přihlédl k tomu, že firma Topgal ihned poté, co v jejím sídle ÚOHS provedl místní šetření, problematické dohody ukončila a své odběratele informovala o tom, že stanovené prodejní ceny jsou nezávazné. „Společnost Topgal splnila podmínky pro narovnání, v jehož rámci uznala odpovědnost za spáchaný přestupek, díky čemuž jí byla sankce snížena,“ doplnil ÚOHS. Stanovená pokuta je pravomocná a firma ji musí zaplatit.

Střední odborná škola - Centrum odborné přípravy a Gymnázium v Českobrodské ulici v pražských Hrdlořezech

Podívejte se na školy, ve kterých děti baví se učit

S novým školním rokem se zase v Česku určitě rozběhne nekonečná diskuse o počtu žáků ve zdejších školách a školkách. A není divu. Zatímco dětí je rok od roku stále více, a silnější populační ročníky se rozrůstají i o děti imigrantů, školy se v celé zemi staví jen výjimečně. Přinášíme vám proto fotogalerii pěti nejzajímavějších, které se v posledních letech u nás postavily či se zrovna jejich výstavba připravuje. 

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme