Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Techno obři a čtvrtletní výsledky. Apple, Microsoft i Google ukázaly, že se jim daří

Superman
Pixabay
Veronika Kudrnová

Akcie v USA v úterý zavřely se ztrátou. Investoři totiž byli obezřetní před výsledky hospodaření předních technologických firem. Ty ovšem nezklamaly, dokázaly, že i v pandemii se jim až nezvykle daří.

Reklama

Po uzavření trhu zveřejnily výsledky hospodaření společnosti Apple, Microsoft a Alphabet. Ve čtvrtek tento trojlístek ještě doplní firma Amazon. Akcie těchto technologických gigantů, které jsou podle tržní hodnoty největšími americkými společnostmi, v úterý klesaly, což mělo největší vliv na dnešní ztráty celého trhu.

Očekávání investorů i analytiků byla ovšem překonána. V pozitivním slova smyslu.

Čistý zisk amerického Applu ve fiskálním třetím čtvrtletí stoupl na 21,74 miliardy dolaru (472,8 miliardy korun), ve stejném období loni to bylo 11,25 miliardy dolarů. Zisk i výnosy překonaly odhady díky zájmu spotřebitelů o nové přístroje iPhone pro sítě 5G a předplatitelské služby firmy. Celkové výnosy Applu stouply o 36,4 procenta na 81,43 miliardy dolarů, coz je téměř o osm miliard víc, než odhadovali analytici. Vysoký růst tržeb zaznamenal Apple hlavně v Číně, kde tržby ve čtvrtletí stouply o 58 procent na 14,76 miliardy dolarů. Číňané podle šéfa Applu Tima Cooka nakupovali vedle nových iPhonů i chytré hodinky Apple Watch. 

Nejdražší hamburger na světě.

Není největší, ale je nejdražší. Burger Golden Boy stojí 130 tisíc korun

Nejdražší hamburger na světě vyjde na téměř 130 tisíc korun. Nechybí v něm japonské hovězí, pravý kaviár ani lanýže.

Přečíst článek

Americká softwarová společnost Microsoft ve čtvrtém finančním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 47 procent na 16,5 miliardy dolarů (téměř 360 miliard korun). Čtvrtletní tržby Microsoftu, které podpořil rozmach práce a vzdělávání z domova, se zvýšily o 21 procent na 46,2 miliardy dolarů. To je o dvě miliardy víc, než odhadovali analytici oslovení z průzkumu společnosti Refinitiv, napsala agentura Reuters.

Tržby divize Intelligent Cloud zahrnující cloudovou platformu Azure stouply o 30 procent na 17,4 miliardy dolarů, tržby samotné platformy Azure se zvýšily dokonce o 51 procent. Tržby divize More Personal Computing, která zahrnuje operační systém Windows a herní konzole Xbox, vzrostly o devět procent na 14,1 miliardy dolarů.

Google na rekordu

Na nový rekord stouply ve druhém čtvrtletí zisk i tržby americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google. Podpořil je prudký růst výdajů za reklamu, protože spotřebitelé více nakupovali na internetu. Čistý zisk se více než zdvojnásobil na 18,5 miliardy dolarů (402,4 miliardy korun ) z 6,96 miliardy dolarů ve stejném období loni. 

Čínské burzy v posledních dnech čelí výraznému propadu

Tragický start týdne na čínských burzách zavinil covid i politická regulace

V pondělí se čínský hlavní index CSI 300 propadl o 3,2 bodu, v úterý dokonce o více než 3,5 procenta. Je tak nejníž od listopadu.

Přečíst článek

Zisk překonal rekord z předchozího čtvrtletí, kdy činil 17,9 miliardy dolarů. Celkové tržby společnosti vzrostly o 61,6 procenta na 61,88 miliardy dolarů. Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv čekali tržby 56,16 miliardy dolarů.

Hlavní podíl na tržbách mají příjmy z reklamy. Tržby z reklamy na Googlu stouply o téměř 70 procent na 50,44 miliardy dolarů. Tržby z reklamy na YouTube pak vyskočily o 83,7 procenta na sedm miliard dolarů.

Pád bitcoinu. Kryptoměna se tento týden dostala na nejnižší hodnotu od začátku roku.

Amazon nebude přijímat bitcoin. Kryptoměna po výstupu opět padá

Cena nejznámější kryptoměny bitcoin po krátkém pondělním výstupu nad 40 tisíc dolarů (zhruba 872 tisíc korun) opět klesla. Největší světový internetových obchod Amazon totiž popřel zprávu, že hodlá do konce roku začít přijímat platby v bitcoinech, napsala agentura Reuters.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme