Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Staví se málo dálnic. Firmě Kámen a písek klesl zisk

Firma dodává materiál pro stavbu dálnic
ČTK
 ČTK

Vláda slibovala, že se z krize proinvestuje. Vedení firmy dodávající materiál si stěžuje, že investice do infrastruktury tomuto prohlášení neodpovídají.

Reklama

Firmě Kámen a písek, která těží a zpracovává kamenivo, klesly loni meziročně tržby o 17 procent na 429,2 milionu korun. Zisk po zdanění se snížil o třetinu na 60,1 milionu. Největší zakázkou byla loni stavba obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Vyplývá to z výroční zprávy.

„Bohužel veřejné investice do infrastruktury zaostaly za jarním příslibem vlády, že se z koronavirové krize proinvestujeme,“ uvedla firma. Zpomalila se příprava staveb a oprav silnic. Největší zakázkou byla D3, pro niž společnost dodávala materiál z lomů Ševětín a Plešovice. Stavbu ale zpomalila koronakrize, technické problémy s plánovaným tunelem Pohůrka i sesuvem půdy u Roudného, stojí ve výroční zprávě. Letos počítá firma s dodávkami pro další části D3, pro Jižní tangentu v Českých Budějovicích i D4 na Písecku. Loni firma investovala necelých 20 milionů.

Firma Kámen a písek, největší výrobce drceného kameniva v kraji, loni oznámila, že chce otevřít nový lom na těžení stavebního kamene. Nahradí tak lom v Ševětíně, jejž brzy dotěží a zrekultivuje. V novém lomu s rozlohou 47,7 hektaru by firma v prvních 30 letech těžila na 21 hektarech. Těžba by měla začít v roce 2024, investice bude 200 milionů Kč, řekl loni výkonný ředitel firmy Pavel Fučík. Záměr někteří obyvatelé kritizují.

V kraji vlastní firma deset kamenolomů. Zaměstnává kolem 130 lidí. Roční produkce je kolem 2,6 milionu tun. Firma, jež v září oslaví 30 let, je součástí rakouské skupiny Kirchdorfer Gruppe. Pětinový podíl v Kámen a písek drží generální ředitel firmy Otakar Veselý.

Foto: ČTK

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Diamant, ilustrační foto

Ceny diamantů z loňského rekordu již klesly o 18 procent, roste zájem o ty syntetické

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme