Škodě Transportation se v Německu daří. Má tu kontrakty za 15 miliard
Tramvaje Škody Transportation ze skupiny PPF jezdí v devíti německých městech a usiluje o další, prozrazuje šéf společnosti Petr Brzezina.
Plzeňská Škoda Transportation ze skupiny PPF se v Německu daří. Získala tu dosud zakázky na téměř 150 tramvají do celkem devíti měst včetně velkých center jako je Bonn a Frankfurt. Jde o kontrakty téměř za 15 miliard korun a dalších soutěží v SRN se firma účastní. Na Západě získala ještě velké zakázky ve finských Helsinkách a Tampere. Skupina dosud vyrobila přes 1000 tramvají, největší zakázka 250 vozů byla do Prahy, řekl prezident největšího středoevropského výrobce kolejových vozidel Petr Brzezina. Západoevropský trh s Německem v čele považuje za velmi důležitý.
Dosavadní největší tramvajovou zakázkou za téměř sedm miliard korun je kontrakt pro tři německá města - Mannheim, Heidelberg a Ludwigshafen, které jsou propojené společnou tramvajovou sítí. „První z 80 tramvají bude hotová příští rok. Už je ve výrobě. Je to spolupráce s naší finskou společností Transtech, kde vyrábí určité části a další pak my tady v Plzni, kde se to montuje,“ uvedl Brzezina. V Plzni se dále tramvaj oživí a pak se odveze do Mannheimu, kde hned začnou testy. „Bude to v průběhu příštího roku. Pak musíme postupně dostat všechna schválení a homologace a předáme to zákazníkovi. V té době už poběží sériová výroba všech 80 kusů,“ řekl.
Vytoužený nárůst turismu se ani toto léto nejspíš neodehraje, míní investoři. Daří se outdooru.
Delta udeřila. Akcie evropských cestovek padají
Money
Druhou největší zakázkou téměř za tři miliardy korun, kterou získala skupina letos v únoru, je dodávka 45 tramvají do tří měst v Braniborsku, kde už jezdí škodovácké nízkopodlažní tramvaje ve městě Schöneiche. Vozy si dohromady objednaly Frankfurt nad Odrou, Branibor nad Havolou a Chotěbuz. Podepsaný je kontrakt na 24 vozidel s opcí na dalších 21.
„Dále už běží výroba tramvají do Bonnu,“ uvedl prezident. Tento kontrakt uzavřel podnik koncem roku 2019. Škoda Transportation tam dodá 26 tramvají ForCity Smart a má opci na dalších 12 vozů. Součástí jsou dodávky náhradních dílů po dobu 25 let. Výše zakázky může dosáhnout téměř čtyř miliard korun, první tramvaje tam budou v roce 2022.
„Účastníme se dalších tendrů v Německu a předpokládám, že tam budeme dál úspěšně působit. Teď jsme výrobně poměrně naplněni. A i když se rozšiřujeme, tak si hlídáme kapacity, aby byl růst přiměřený,“ uvedl Brzezina.
Skupina, která založila před sedmi lety v Německu dceřinou společnost Škoda Transportation Deutschland, tam dodala první vozy v minulých dvou letech do města Chemnitz, kde už jezdí všech 14 tramvají za necelou jednu miliardu korun.
Tramvaje dnes podle Brzeziny představují 25 až 30 procent ročních tržeb skupiny, které loni přesáhly 11 miliard korun. Největší objem tvoří poslední roky vlaky a velké procento také modernizace a servis.
Foto: Škoda Transportation
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.