Ještě dva roky ve ztrátě. Počítá s návratem k zisku až po roce 2026
Zprávy z firemPošta dosud během transformace snížila provozní náklady o tři miliardy korun a zvýšila výnosy díky cenovým úpravám o miliardu korun.
Pošta dosud během transformace snížila provozní náklady o tři miliardy korun a zvýšila výnosy díky cenovým úpravám o miliardu korun.
Balíkovna jako poskytovatel komerčních poštovních služeb by se měla od České pošty oddělit do samostatné společnosti od 1. dubna příštího roku. Nějakou dobu pak zůstane ve vlastnictví státu, aby se ukázalo, jak dokáže samostatně fungovat, uvedl generální ředitel firmy Miroslav Štěpán.
Česká pošta chce prodat svou jedinou výdělečnou část, Balíkovnu. Ministr vnitra Vít Rakušan plameně mluvil o zásadní transformaci státního podniku a teď z něj reálně udělá jen nový úřad. Je škoda, že všechny ambice něco reformovat končí na nedostatku politické odvahy. Pošta bez balíků bude de facto jen plnit zákonnou listovní službu a reálně může fungovat jako úřad, jakási příspěvková organizace ministerstva vnitra.
Nová komerční státem vlastněná akciová společnost Balíkovna se vyčlení z České pošty k 1. lednu 2025. Balíkovna by měla ve vládou schváleném transformačním plánu od pošty převzít logistické a balíkové služby. Později by do Balíkovny mohl vstoupit strategický partner. Uvedl to pověřený generální ředitel Miroslav Štěpán. Pošta podle něj letos počítá se ztrátou okolo 1,5 miliardy korun proti původně odhadovaným 3,5 miliardy korun.
Česká pošta má mnoho problémů. Základním je, že nevydělává peníze. A vlastně ani neví, jaké služby by měla poskytovat. Balíky už umí doručit spousta jiných firem. A za chvilku dokáží ostatní soukromí dopravci doručovat i dopisy. To už bude poslední rána pro poštu.
Počty přepravovaných balíků se na přelomu listopadu a prosince u kurýrních firem zvýšily o 50 až 100 procent. Vrchol sezony očekávají v následujících dvou pondělcích. Internetové obchody v současnosti mají až trojnásobné tržby proti zbytku roku. Vyplývá to z informací přepravních firem.
Česká pošta od listopadu zdraží posílání dopisů, balíků i poštovních poukázek. Doručení obyčejného dopisu podraží o dvě koruny na 21 korun, prioritní psaní doručované do druhého dne pak vyjde na 28 korun namísto 26 korun. Důvodem jsou rostoucí náklady, řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík. Na zdražení upozornil server Peníze.cz. Cenu za známku na obyčejný dopis pošta zvyšovala naposled v roce 2018, a to o tři koruny.
Zlatá toaleta od italského konceptuálního umělce Maurizia Cattelana se v noci na dnešek prodala v newyorské aukci za 12,1 milionu dolarů (250 milionů korun). Uvádí to na svých stránkách společnost Sotheby´s, která prodej organizovala. Cena bez poplatků a přirážek zhruba odpovídá hodnotě materiálu použitého na výrobu díla, které je podle autora parodií na nadměrné bohatství.
Číst více