Rekordní výsledky pro řetězec JIP. Vloni zvýšil zisk na 236 milionů

Pardubická velkoobchodní a maloobchodní potravinářská firma JIP východočeská vloni zvýšila zisk po zdanění na 236 milionů korun. Překonala tak svůj rekordní výsledek z roku 2021, který činil 205 milionů korun. Tržby za prodej zboží, výrobků a služeb se meziročně zvýšily o více než 20 procent na 16,06 miliardy korun, vyplývá z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
Provozní výsledek hospodaření vloni dosáhl 290 milionů korun, rok předtím činil minus 73 milionů korun. Ve výkazu zisků a ztrát za rok 2022 figurují také výnosy z podílů ovládané nebo ovládající osoby ve výši 80 milionů korun, rok předtím dosáhly 169 milionů korun.
JIP východočeská loni ovládala 25 dalších firem. Patří do skupiny JIP, která v současnosti provozuje 16 velkoskladů, 13 prodejen Cash & Carry, 23 vlastních maloobchodních prodejen a více než 140 prodejen Plus JIP ve franšízové síti. Věnuje se také logistice. Průměrný počet zaměstnanců se meziročně zvýšil o 42 na 1298.
Bratři Jan a Ivo Plškovi, jejichž iniciály tvoří název firmy JIP, společně vybudovali jednu z největších rodinných firem s potravinářským sortimentem v Česku. Jsou většinovými vlastníky akciové společnosti JIP východočeská prostřednictvím společnosti s ručením omezeným JIP ČR. Menšinové podíly patří firmám registrovaným ve Velké Británii a v Kyperské republice.
Slovenský parlament dnes schválil návrh konsolidačního balíčku, od kterého si kabinet premiéra Roberta Fica slibuje vyšší příjmy státu, v příštím roce o zhruba 1,5 miliardy eur (36,8 miliardy korun). Opatření počítají hlavně se zvýšením některých daní a zdravotních odvodů, dále správních a soudních poplatků, s opětovným zavedení zvláštní bankovní daně a s oslabením druhého důchodového pilíře na úkor státního penzijního systému. Vlastní konsolidační balíček dříve prosadila také česká vláda.
Slováci si schválili konsolidační balíček. Stoupnou jim daně i odvody
Politika
Řetězec Lidl slibuje zlevnění nad rámec snížení DPH. Potvrzuje tím, že za vysokými cenami potravin jsou hlavně řetězce a jejich „čarování“ s maržemi, píše ve svém komentáři ekonom Lukáš Kovanda.
Lukáš Kovanda: Lidl svým slibem rozkryl, kdo Čechům napálil ceny potraviny. Jsou to nenasytné řetězce
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.