Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Průzkum: Dvě třetiny firem krize neovlivnila, mají však stále potíže s náborem

Česká koruna je evropský šampion. Jako jediná od začátku ruské invaze posílila vůči dolaru, euru a švýcarskému franku
profimedia.cz
 ČTK

Každá desátá česká firma vnímá vliv krize na své podnikání velmi výrazně, čtvrtina uvádí střední dopady. Přes 60 procent ji nepociťuje vůbec či jen mírně. Vyplývá to z průzkumu personalistické společnosti Performia mezi více než 400 tuzemskými zaměstnavateli. Průzkum ukázal, že negativní vlivy nejvíce pociťují firmy v sektoru dopravy a transportu, naopak nejméně krize dolehla na státní správu.

"Téměř třetina firem pociťuje nějaký vliv krize na jejich podnikání. Dobrá zpráva ale je, že velké množství firem se i přesto chystá nabírat nové zaměstnance. Dalo by se tedy říct, že i přes dopady okolní krize velká část firem prosperuje," uvedla výkonná ředitelka společnosti Performia Lucie Spáčilová

Nové zaměstnance v současnosti nabírá nebo do konce roku bude hledat 80 procent z dotazovaných českých firem. Asi 15 procent se nechystá počet svých pracovníků měnit a propouštět má v plánu zhruba pět procent, vyplývá z průzkumu. Pro více než pětinu firem je podle něj jednou z věcí, které je celkově v podnikání trápí, nedostatek kvalitních nebo kvalifikovaných kandidátů. Každá pátá společnost si pak dělá starosti kvůli nedostatku poptávky či inflačním tlakům.

"V praxi firmy stále až příliš často lpí na tom, aby uchazeči už měli zkušenosti v oboru. Přitom i ti, kdo za sebou mají roky zkušeností, potřebují v nové práci čas na zaškolení. Podniky by proto neměly mít obavy přijmout někoho, kdo zkušenosti nemá, ale je ochoten se hodně a rychle učit. Svojí produktivitou může předčit i zkušenější kolegy," řekla Spáčilová.

Největší problém s nedostatkem vhodných uchazečů mají firmy působící ve stavebnictví, ve státní správě pak nejčastěji uváděli neschopnost rozpoznat kvalitního uchazeče na pohovoru, ukázal průzkum.

Performia je mezinárodní společnost založená ve Švédsku, aktuálně působí ve více než 20 zemích světa. Společnost pomáhá firmám v personalistice. V ČR působí společnost od roku 2004. V současnosti pracuje Performia v Česku pro více než 600 firem zejména z kategorie malých a středních podniků do 500 zaměstnanců.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Umělá inteligence ohrožuje ztrátou zaměstnání mnohem více ženy, připouští mezinárodní organizace práce

Přečíst článek
Škoda Auto, ilustrační foto

Česká produktivita práce se přibližuje západním zemím, zatím ale nedosáhla průměru EU

Přečíst článek
Doporučujeme