Mototechna expanduje. Prodejce prémiových ojetin otevře pobočky v Česku, Polsku i na Slovensku

Mototechna se před dvěma měsíci oddělila od AAA Auto, zatím má jednu samostatnou pobočku v Praze.
Prodejce prémiových ojetých vozů Mototechna chce do tří let otevřít dalších pět poboček nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Polsku. Plánuje rovněž rozšířit nabídku ze současných 600 na 2000 aut. Informovala o tom společnost Aures Holdings, která Mototechnu vlastní. Mototechna se před dvěma měsíci oddělila od AAA Auto, zatím má jednu samostatnou pobočku v Praze.
V prvních dvou měsících prodala Mototechna zhruba 170 automobilů, což je zhruba procento prodejů skupiny. Téměř polovinu z toho tvoří SUV, konkrétně modely jako Hyundai Tucson, Škoda Kodiaq nebo Mercedes GLE. Dvě třetiny prodávaných aut mají automatickou převodovku nebo tempomat, třetina náhon na všechna čtyři kola. „Hybridní automobily tvoří 28 procent prodejů, což není na sekundárním trhu tak běžné,“ podotkla firma.
Značku Mototechna koupila AAA v roce 2012 po bývalém státním podniku, který od roku 1949 zajišťoval v tehdejším Československu prodej aut a náhradních dílů. Nyní se zaměřuje na zánovní a prémiové vozy v cenovém rozpětí od 500 000 korun za malá zánovní vozidla až do pěti milionů u luxusních a sportovních vozů.
Nabízí i výkup aut, pronájem vozidel, financování, pojištění či prodlouženou záruku. Mezi další služby patří běžná údržba vozu, přezutí pneumatik, výměna kapalin, garanční prohlídky, detailing exteriéru s leštěním, keramická ochranu laku nebo mytí a čištění interiéru.
Skupina Aures Holdings loni prodala 109 000 aut. Letos má za cíl zvýšit prodej na 120 000 ojetých vozů. Provozuje 70 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Německu. Skupina loni zvýšila provozní zisk EBITDA o 14 procent na 68,2 milionu eur, tedy zhruba 1,7 miliardy korun. Tržby se zvýšily o 11 procent na 1,25 miliardy eur, což odpovídá zhruba 31,2 miliardy korun.
Skupina Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto nebo Mototechna, loni zvýšila provozní zisk EBITDA o 14 procent na 68,2 milionu eur, tedy zhruba 1,7 miliardy korun. Tržby se zvýšily o 11 procent na 1,25 miliardy eur, což odpovídá asi 31,2 miliardy korun. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.
Provozovatel AAA Auto loni prodal rekordní počet ojetin
Zprávy z firem
Prodejce ojetých vozů AAA Auto dostal v Polsku pokutu přes 72 milionů zlotých (408 milionů korun). Úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (UOKiK) firmu potrestal za způsob, jakým informovala o cenách, napsal ve středu web Business Insider. AAA Auto má základnu v České republice, odkud firma expandovala do dalších zemí regionu střední Evropy.
Mlžili kolem konečné ceny ojetin. Teď musí AAA v Polsku zaplatit pokutu 400 milionů
Zprávy z firem
Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu proti předchozímu měsíci vzrostla o 18,5 procenta na 112 293 vozů. Meziročně byl počet aut v inzerátech a autobazarech vyšší o 6,5 procenta. Větší nabídka byla naposledy v květnu loňského roku, kdy činila 113 858 ojetých aut. Od ledna 2021 jde o třetí největší počet nabízených vozů na tuzemském sekundárním trhu. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně provádí společnost Aures Holdings.
Trh s ojetinami nabobtnal o pětinu, nejčastěji se nabízí desetiletá „oktávka“
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.