Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Trh s ojetinami nabobtnal o pětinu, nejčastěji se nabízí desetiletá „oktávka“

trh ojetin
ČTK
 ČTK

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu proti předchozímu měsíci vzrostla o 18,5 procenta na 112 293 vozů. Meziročně byl počet aut v inzerátech a autobazarech vyšší o 6,5 procenta. Větší nabídka byla naposledy v květnu loňského roku, kdy činila 113 858 ojetých aut. Od ledna 2021 jde o třetí největší počet nabízených vozů na tuzemském sekundárním trhu. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně provádí společnost Aures Holdings.

Reklama

Mediánová cena se od loňského prosince drží na úrovni 200 tisíc korun, před rokem byla o 20 tisíc nižší. Střední hodnota stáří byla v březnu 10,3 roku a nabízené vozy měly nejčastěji najeto 158 tisíc kilometrů.

"Vzestupný trend počtu nabízených ojetin je pro trh dobrou zprávou. Velcí obchodníci mají ojetin dostatek a jsou dokonce i nabídkou zánovních aut schopni částečně saturovat nedostatečnou nabídku nových vozů, u kterých se čekací doby stále nevrátily do normálu. Větší množství ojetin na trhu zároveň snižuje tlak na cenu, která se v posledních několika měsících drží okolo 200 tisíc korun, protože obchodníci jsou schopni uspokojit silnou zákaznickou poptávku,“ uvedl provozní ředitel autobazarů AAA Auto Petr Vaněček.

Nejčastěji nabízeným modelem ojetých vozů na českém trhu byla v březnu desetiletá Škoda Octavia s cenou okolo 180 tisíc korun a se 188 tisíc kilometry na tachometru, následovala Škoda Fabia a VW Golf. V nabídce bylo v březnu 1192 vozů s hybridním pohonem, což je o 157 více než v únoru, a 694 čistých elektromobilů, tedy o 161 meziměsíčně více.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme