Trh s ojetinami nabobtnal o pětinu, nejčastěji se nabízí desetiletá „oktávka“
Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu proti předchozímu měsíci vzrostla o 18,5 procenta na 112 293 vozů. Meziročně byl počet aut v inzerátech a autobazarech vyšší o 6,5 procenta. Větší nabídka byla naposledy v květnu loňského roku, kdy činila 113 858 ojetých aut. Od ledna 2021 jde o třetí největší počet nabízených vozů na tuzemském sekundárním trhu. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou pravidelně provádí společnost Aures Holdings.
Mediánová cena se od loňského prosince drží na úrovni 200 tisíc korun, před rokem byla o 20 tisíc nižší. Střední hodnota stáří byla v březnu 10,3 roku a nabízené vozy měly nejčastěji najeto 158 tisíc kilometrů.
"Vzestupný trend počtu nabízených ojetin je pro trh dobrou zprávou. Velcí obchodníci mají ojetin dostatek a jsou dokonce i nabídkou zánovních aut schopni částečně saturovat nedostatečnou nabídku nových vozů, u kterých se čekací doby stále nevrátily do normálu. Větší množství ojetin na trhu zároveň snižuje tlak na cenu, která se v posledních několika měsících drží okolo 200 tisíc korun, protože obchodníci jsou schopni uspokojit silnou zákaznickou poptávku,“ uvedl provozní ředitel autobazarů AAA Auto Petr Vaněček.
Nejčastěji nabízeným modelem ojetých vozů na českém trhu byla v březnu desetiletá Škoda Octavia s cenou okolo 180 tisíc korun a se 188 tisíc kilometry na tachometru, následovala Škoda Fabia a VW Golf. V nabídce bylo v březnu 1192 vozů s hybridním pohonem, což je o 157 více než v únoru, a 694 čistých elektromobilů, tedy o 161 meziměsíčně více.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.