Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Proč by nás měla zajímat fairtradová káva?

Proč by nás měla zajímat fairtradová káva?
poskytnuto společností Tchibo
Komerční spolupráce

V České republice se ročně prodá přes milion kilogramů fairtradové kávy a z toho téměř 2/3 tvoří káva Tchibo. Proč bychom měli upřednostňovat fairtradovou kávu my jako spotřebitelé?

Odpověď je velmi jednoduchá – nákupem fairtradové kávy podporujeme drobné pěstitele v systému Fairtrade, kteří budou moci kávu i nadále udržitelně pěstovat, a my si mohli dopřávat své oblíbené kávičkové rituály.

Co vlastně znamená Fairtrade

Není to nálepka, která se dá koupit. Certifikace Fairtrade označuje zboží vyrobené podle přísných kritérií - sociálních, ekologických i ekonomických. Jejich cílem je zlepšovat životní podmínky pěstitelů kávy v zemích globálního jihu tak, aby mohli pěstovat kávu i v budoucnu.

Certifikace Fairtrade zaručuje pěstitelům garantovanou minimální výkupní cenu a navíc fairtradový příplatek, který mohou využít na zlepšení infrastruktury, efektivnější pěstování kávy nebo také na boj s klimatickými změnami. Společnost Tchibo například loni zaplatila za kávu prodanou v České republice na fairtradovém příplatku přes devět milionů korun.

Tchibo se ale v kávovém pásu angažuje ještě daleko více, a to prostřednictvím vlastního programu Tchibo Joint Forces®. Jeho hlavním cílem je právě pomáhat farmářům při přechodu na udržitelné pěstování kávy, ale zároveň i řešit další klíčové problémy daných komunit. Například děti v Tanzánii se díky tomu učí pěstovat kávu udržitelně už ve škole nebo děti v Guatemale zase mohou chodit do denních center, zatímco jejich rodiče sbírají kávu. Mimochodem, udržitelným způsobem je vypěstovaná až čtvrtina veškeré kávy Tchibo.

Podívejte se, jak roste udržitelná káva!

Díky projektu Tchibo Joint Forces v Guatemale mohou děti sběračů kávy chodit do školy. poskytnuto společností Tchibo

Abychom i v budoucnu mohli pít kávu

Možná si řeknete – proč podporovat farmáře kdesi daleko, když doma máme dost vlastních starostí a farmářů, kteří by také potřebovali podpořit. Jednoduše proto, že bychom jinak v budoucnu nemuseli žádnou kávu mít. Pokud se nezmění způsoby pěstování a nenajdou se řešení na klimatickou krizi, kávy bude čím dál tím méně.

Kávy bude kvůli změně klimatu čím dál méně. poskytnuto společností Tchibo

Stačí při svém výběru sledovat, která káva je fairtradová nebo má případně jinou uznávanou certifikaci. Každopádně při návštěvě obchodů Tchibo si můžete být jisti, že na kávovém baru vždy dostanete fairtradovou kávu. A když si s sebou vezmete vlastní hrneček nebo dózu na zrnka, dostanete navíc slevu. I takhle jednoduše můžete přispět k udržitelnému pěstování kávy a měnit společně s námi svět k lepšímu.

Více na www.tchibo.cz/udržitelnost

Země překročí úroveň kritického oteplení už v příštím desetiletí, varuje OSN

Planetě Zemi dochází čas. Úrovně kritického oteplení o 1,5 stupně Celsia oproti hodnotám před průmyslovou revolucí dosáhne už v příštím desetiletí, konstatuje Šestá hodnotící zpráva Mezivládního panelu OSN pro změnu klimatu (IPCC).

Přečíst článek

Starbucks

Lukáš Kovanda: Kávová zrna „nad zlato“. Kavárny odpoví zdražením

Káva na burze dramaticky zdražuje. Na vině je chladné počasí v Brazílii i nedostatek personálu. 

Přečíst článek

Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program

Udržitelnost ve firmě začíná u šéfa. Diskusi osvícených CEO´s přinese pražský summit

Na celodenní konferenci k udržitelnosti Czech & Slovak Sustainability Summit vystoupí špičky z oblasti udržitelnosti. Dopolední program nabídne inspirativní prezentace a diskuze na téma udržitelného byznysu. Odpoledne se představí 12 udržitelných projektů, které prodiskutovala a schválila vědecká rada summitu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Hygiena pod kontrolou? V potravinářství často ne. Domácí praní pracovních oděvů představuje problém

Přečíst článek
Doporučujeme