Proč by nás měla zajímat fairtradová káva?

V České republice se ročně prodá přes milion kilogramů fairtradové kávy a z toho téměř 2/3 tvoří káva Tchibo. Proč bychom měli upřednostňovat fairtradovou kávu my jako spotřebitelé?
Odpověď je velmi jednoduchá – nákupem fairtradové kávy podporujeme drobné pěstitele v systému Fairtrade, kteří budou moci kávu i nadále udržitelně pěstovat, a my si mohli dopřávat své oblíbené kávičkové rituály.
Co vlastně znamená Fairtrade
Není to nálepka, která se dá koupit. Certifikace Fairtrade označuje zboží vyrobené podle přísných kritérií - sociálních, ekologických i ekonomických. Jejich cílem je zlepšovat životní podmínky pěstitelů kávy v zemích globálního jihu tak, aby mohli pěstovat kávu i v budoucnu.
Certifikace Fairtrade zaručuje pěstitelům garantovanou minimální výkupní cenu a navíc fairtradový příplatek, který mohou využít na zlepšení infrastruktury, efektivnější pěstování kávy nebo také na boj s klimatickými změnami. Společnost Tchibo například loni zaplatila za kávu prodanou v České republice na fairtradovém příplatku přes devět milionů korun.
Tchibo se ale v kávovém pásu angažuje ještě daleko více, a to prostřednictvím vlastního programu Tchibo Joint Forces®. Jeho hlavním cílem je právě pomáhat farmářům při přechodu na udržitelné pěstování kávy, ale zároveň i řešit další klíčové problémy daných komunit. Například děti v Tanzánii se díky tomu učí pěstovat kávu udržitelně už ve škole nebo děti v Guatemale zase mohou chodit do denních center, zatímco jejich rodiče sbírají kávu. Mimochodem, udržitelným způsobem je vypěstovaná až čtvrtina veškeré kávy Tchibo.
Podívejte se, jak roste udržitelná káva!

Abychom i v budoucnu mohli pít kávu
Možná si řeknete – proč podporovat farmáře kdesi daleko, když doma máme dost vlastních starostí a farmářů, kteří by také potřebovali podpořit. Jednoduše proto, že bychom jinak v budoucnu nemuseli žádnou kávu mít. Pokud se nezmění způsoby pěstování a nenajdou se řešení na klimatickou krizi, kávy bude čím dál tím méně.

Stačí při svém výběru sledovat, která káva je fairtradová nebo má případně jinou uznávanou certifikaci. Každopádně při návštěvě obchodů Tchibo si můžete být jisti, že na kávovém baru vždy dostanete fairtradovou kávu. A když si s sebou vezmete vlastní hrneček nebo dózu na zrnka, dostanete navíc slevu. I takhle jednoduše můžete přispět k udržitelnému pěstování kávy a měnit společně s námi svět k lepšímu.
Více na www.tchibo.cz/udržitelnost
Planetě Zemi dochází čas. Úrovně kritického oteplení o 1,5 stupně Celsia oproti hodnotám před průmyslovou revolucí dosáhne už v příštím desetiletí, konstatuje Šestá hodnotící zpráva Mezivládního panelu OSN pro změnu klimatu (IPCC).
Země překročí úroveň kritického oteplení už v příštím desetiletí, varuje OSN
Politika
Káva na burze dramaticky zdražuje. Na vině je chladné počasí v Brazílii i nedostatek personálu.
Lukáš Kovanda: Kávová zrna „nad zlato“. Kavárny odpoví zdražením
Názory
Na celodenní konferenci k udržitelnosti Czech & Slovak Sustainability Summit vystoupí špičky z oblasti udržitelnosti. Dopolední program nabídne inspirativní prezentace a diskuze na téma udržitelného byznysu. Odpoledne se představí 12 udržitelných projektů, které prodiskutovala a schválila vědecká rada summitu.
Udržitelnost ve firmě začíná u šéfa. Diskusi osvícených CEO´s přinese pražský summit
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?