Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Proč by nás měla zajímat fairtradová káva?

Proč by nás měla zajímat fairtradová káva?
poskytnuto společností Tchibo
Komerční spolupráce

V České republice se ročně prodá přes milion kilogramů fairtradové kávy a z toho téměř 2/3 tvoří káva Tchibo. Proč bychom měli upřednostňovat fairtradovou kávu my jako spotřebitelé?

Reklama

Odpověď je velmi jednoduchá – nákupem fairtradové kávy podporujeme drobné pěstitele v systému Fairtrade, kteří budou moci kávu i nadále udržitelně pěstovat, a my si mohli dopřávat své oblíbené kávičkové rituály.

Co vlastně znamená Fairtrade

Není to nálepka, která se dá koupit. Certifikace Fairtrade označuje zboží vyrobené podle přísných kritérií - sociálních, ekologických i ekonomických. Jejich cílem je zlepšovat životní podmínky pěstitelů kávy v zemích globálního jihu tak, aby mohli pěstovat kávu i v budoucnu.

Certifikace Fairtrade zaručuje pěstitelům garantovanou minimální výkupní cenu a navíc fairtradový příplatek, který mohou využít na zlepšení infrastruktury, efektivnější pěstování kávy nebo také na boj s klimatickými změnami. Společnost Tchibo například loni zaplatila za kávu prodanou v České republice na fairtradovém příplatku přes devět milionů korun.

Tchibo se ale v kávovém pásu angažuje ještě daleko více, a to prostřednictvím vlastního programu Tchibo Joint Forces®. Jeho hlavním cílem je právě pomáhat farmářům při přechodu na udržitelné pěstování kávy, ale zároveň i řešit další klíčové problémy daných komunit. Například děti v Tanzánii se díky tomu učí pěstovat kávu udržitelně už ve škole nebo děti v Guatemale zase mohou chodit do denních center, zatímco jejich rodiče sbírají kávu. Mimochodem, udržitelným způsobem je vypěstovaná až čtvrtina veškeré kávy Tchibo.

Podívejte se, jak roste udržitelná káva!

Díky projektu Tchibo Joint Forces v Guatemale mohou děti sběračů kávy chodit do školy. poskytnuto společností Tchibo

Abychom i v budoucnu mohli pít kávu

Možná si řeknete – proč podporovat farmáře kdesi daleko, když doma máme dost vlastních starostí a farmářů, kteří by také potřebovali podpořit. Jednoduše proto, že bychom jinak v budoucnu nemuseli žádnou kávu mít. Pokud se nezmění způsoby pěstování a nenajdou se řešení na klimatickou krizi, kávy bude čím dál tím méně.

Kávy bude kvůli změně klimatu čím dál méně. poskytnuto společností Tchibo

Stačí při svém výběru sledovat, která káva je fairtradová nebo má případně jinou uznávanou certifikaci. Každopádně při návštěvě obchodů Tchibo si můžete být jisti, že na kávovém baru vždy dostanete fairtradovou kávu. A když si s sebou vezmete vlastní hrneček nebo dózu na zrnka, dostanete navíc slevu. I takhle jednoduše můžete přispět k udržitelnému pěstování kávy a měnit společně s námi svět k lepšímu.

Více na www.tchibo.cz/udržitelnost

Země překročí úroveň kritického oteplení už v příštím desetiletí, varuje OSN

Planetě Zemi dochází čas. Úrovně kritického oteplení o 1,5 stupně Celsia oproti hodnotám před průmyslovou revolucí dosáhne už v příštím desetiletí, konstatuje Šestá hodnotící zpráva Mezivládního panelu OSN pro změnu klimatu (IPCC).

Přečíst článek

Starbucks

Lukáš Kovanda: Kávová zrna „nad zlato“. Kavárny odpoví zdražením

Káva na burze dramaticky zdražuje. Na vině je chladné počasí v Brazílii i nedostatek personálu. 

Přečíst článek

Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil kompletní konferenční program

Udržitelnost ve firmě začíná u šéfa. Diskusi osvícených CEO´s přinese pražský summit

Na celodenní konferenci k udržitelnosti Czech & Slovak Sustainability Summit vystoupí špičky z oblasti udržitelnosti. Dopolední program nabídne inspirativní prezentace a diskuze na téma udržitelného byznysu. Odpoledne se představí 12 udržitelných projektů, které prodiskutovala a schválila vědecká rada summitu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Jerome Powell, šéf Fed

Banky nemají řešit klima, zní od šéfa Fedu. A vytáčí tím evropské kolegy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme