Prada poletí na Měsíc. Slavná značka navrhne skafandry mise Artemis

Obleky astronautů, kteří zamíří k Měsíci v rámci mise Artemis, pomůže navrhnout italská módní značka Prada, uvedla agentura ANSA.
Prada bude spolupracovat se společností Axiom Space, která má na vybavení astronautů kontrakt s americkým Národním úřadem pro letectví a vesmír (NASA). V rámci mise Artemis III, která se uskuteční nejdříve v roce 2025, by se měli lidé poprvé od roku 1972 vrátit na povrch Měsíce.
Textilní inženýři z Prady mají s kolegy z Axiom Space hledat nové materiály a technologická řešení, aby skafandry pro pobyt na Měsíci i obleky používané uvnitř lodi byly co nejpraktičtější a nejfunkčnější, citovala z prohlášení firem agentura Reuters.
Český dalekohled QUVIK, jehož cílem je zkoumat zdroje gravitačních vln, se o něco přiblížil startu do vesmíru. Výbor, který na ministerstvu dopravy koordinuje podporu Evropské kosmické agentury (ESA), projekt zařadil mezi takzvané české ambiciózní mise.
ESA podpořila dva české projekty. Do vesmíru zamíří dalekohled QUVIK
Enjoy
První prototypy nových skafandrů představil Axiom Space už letos v březnu a ukázal jejich variantu v černé barvě s oranžovými, modrými a bílými linkami. Kvůli ochraně před extrémními teplotami ale obleky pro pobyt na povrchu Měsíce mají být tradičně bílé.
Skafandry, které v současné době nosí astronauti na misích na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS), byly představeny přibližně před 40 lety. Vývoj nových vesmírných obleků se plánoval již dlouho, ale kvůli různým problémům se neustále odkládal. Mají poskytovat lepší ochranu před drsnými podmínkami ve vesmíru a lepší flexibilitu pro astronauty než ty předchozí.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?