Obří cukrářská akvizice. Výrobce tyčinek Mars kupuje za 534 milionů liber britskou čokoládovnu

Americký výrobce cukrovinek Mars se dohodl na převzetí britské čokoládové společnosti Hotel Chocolat za 534 milionů liber, zhruba 15 miliard korun. Oznámila to podle serveru BBC firma Hotel Chocolat, které by mělo převzetí pomoci v zahraniční expanzi.
Firma Hotel Chocolat uvedla, že převzetí jí umožní „další a rychlejší“ růst. Dosavadní snahy společnosti Hotel Chocolat o zahraniční expanzi byly podle serveru BBC nákladné a problematické. Loni v září firma například oznámila uzavření svých pěti prodejen ve Spojených státech.
„Víme, že naše značka má u zahraničních spotřebitelů ohlas, brzdí nás ale provozní problémy v dodavatelském řetězci,“ uvedl šéf podniku Angus Thirlwell. „Díky spojení s Marsem můžeme rozšiřovat svou mezinárodní přítomnost mnohem rychleji,“ dodal.
Maďarské vládě radí s nákupem budapešťského letiště právnická firma navázaná na zetě premiéra Viktora Orbána. Uvádějí to zdroje agentury Bloomberg, podle níž jde o další důkaz nejasné hranice mezi podnikáním a politikou v Maďarsku, které kritizuje Evropská unie.
Orbán přihrává malou domů svému zeťovi. Spřízněný právník radí vládě s koupí letiště
Leaders
Pro firmu Mars představuje akvizice příležitost proniknout na trh s luxusními čokoládami, napsal list Financial Times. Podobný krok již podle listu učinil švýcarský potravinářský gigant Nestlé, který letos koupil brazilského výrobce luxusních čokolád Grupo CRM.
Společnost Hotel Chocolat vznikla v roce 2004. V uplynulém finančním roce, který skončil v červenci, hospodařila s hrubou ztrátou 800 tisíc liber (zhruba 22 milionů korun) po zisku 21,7 milionu liber (přes 600 milionů korun) v předchozím roce. Za zhoršením výsledků podle ní stály inflační tlaky, slabá spotřebitelská důvěra a náklady související s problémy při zahraniční expanzi, píše Financial Times.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.