Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na Evropu cílí stále více čínských výrobců elektromobilů

Elektromobil, ilustační foto
Pixabay
 ČTK

Čínští výrobci elektromobilů se přesouvají do Evropy v naději, že se jim podaří zaskočit tradiční automobilové giganty a získat část trhu, který se díky snaze kontinentu o nulové emise rozrůstá.

Reklama

V minulosti byly snahy čínských automobilek o proniknutí na evropský trh neúspěšné, noví hráči ale věří, že díky jejich zaměření na elektromobily mají tentokrát šanci, píše agentura Reuters.

Tesla, ilustrační foto

V Norsku kralují elektromobily. Nejvíc frčí Tesla, boduje ale i Enyaq od Škody

V Norsku se v září prodalo rekordní množství elektromobilů. Jejich podíl na všech 17 992 prodaných vozech vystoupil na 77,5 ze 61,5 procenta loni. Největší zájem byl o modely od výrobce Tesla.

Přečíst článek

Nejnověji se menší čínská automobilka Nio rozhodla učinit první krok mimo Čínu a zahajuje prodej v Norsku. Nio je v Evropě prakticky neznámá, přestože se její hodnota pohybuje kolem 57 miliard dolarů.

Mezi další značky, které mnoho Evropanů nezná a které začaly nebo plánují prodávat auta na starém kontinentě, patří například Aiways, Tang z automobilové skupiny BYD, MG ze skupiny SAIC, VOYAH firmy Dongfeng nebo ORA společnosti Great Walls.

Přeplněný trh

Evropský automobilový trh je přeplněný a dominují mu známé značky. V minulosti se ukázal být pro čínské automobilky nedosažitelný. Mimo jiné kvůli strategickým chybám nebo názoru, že Čína, dlouho spojovaná s levnou masovou výrobou, nemůže konkurovat kvalitou.

Generální ředitel automobilky Nio William Li řekl, že čínské automobilky mohou potřebovat až deset let na to, aby získaly pevnou pozici v Evropě. Podobně se vyjádřil i ředitel výrobce elektromobilů Xpeng Che Siao-pcheng. Tito noví hráči zaměření na elektromobilitu ale věří, že mají konečně příležitost proniknout na lukrativní trh.

Dvojnásobný růst

Prodej elektromobilů v Evropské unii se loni více než zdvojnásobil a v první polovině letošního roku vzrostl o 130 procent. Tradiční výrobci stále jen postupně převádějí své modelové řady na elektrický pohon, a hladový trh tak není zaplaven dostatečným množstvím modelů.

„Trh zatím není tak obsazený, pokud ho srovnáme s modely se spalovacím motorem, kde má každá z velkých automobilek celou řadu vozů,“ uvedl ředitel pro zahraniční aktivity čínského výrobce elektromobilů Aiways Alexander Klose. „Je to oblast, kde si myslíme, že máme příležitost.“

Foxconn

Foxconn koupí závod firmy Lordstown v Ohiu. Bude v něm vyrábět elektromobily

Tchajwanský smluvní výrobce elektroniky Foxconn získá za 230 milionů dolarů (pět miliard korun) montážní závod amerického výrobce elektrických vozů Lordstown Motors v Ohiu a převezme výrobu jeho nového pick-upu.

Přečíst článek

Automobilka Nio si podobně jako konkurenční Xpeng vybrala pro zahájení prodeje Norsko. Země se díky státní podpoře elektromobilů dostala do čela přechodu na elektrický pohon a zákazníci jsou tam na elektromobily zvyklí, což usnadňuje prodej i neznámým značkám.

Nová skutečnost, že západní automobilky jako BMW a Tesla nyní vyrábějí automobily v Číně, už možná také oslabila dřívější názor na nízkou kvalitu zpracování, i když zřejmě bude těžké se jí zcela zbavit. Klose předpokládá, že neúspěšné pokusy čínských automobilek o vstup na evropský trh už pravděpodobně současným výrobcům elektromobilů neublíží, protože spotřebitelé si již zvykli, že třeba elektronika pochází z Číny.

„Skutečnost, že na trh vstupuje více čínských výrobců aut, nám také pomůže, protože díky tomu budou čínské značky více akceptovány mezi spotřebiteli,“ dodal.

Jedním z příkladů neúspěšného vstupu na evropský trh je automobilka Brilliance. Firmě uškodilo, že její vůz získal v Německu v roce 2007 v nárazové zkoušce, takzvaném crash testu, pouze jednu hvězdičku z pěti.

Daniel Beneš, generální ředitel skupiny ČEZ, ilustrační foto

Šéf ČEZ Beneš: Do konce roku rozhodneme, s kým postavíme gigafactory

Skupina ČEZ chce do konce roku rozhodnout, s kým postaví továrnu na baterie v areálu bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov I na Chomutovsku. První fáze projektu by mohla být hotova kolem roku 2025. Novinářům to řekl ředitel společnosti Daniel Beneš.

Přečíst článek

Elektromobil

Lukáš Kovanda: Elektromobily v Česku jezdí hlavně na uhlí a na plyn a uran z Ruska

Na pustém ostrově se ocitnou tři tlouštíci – Američan, Číňan a Ind – a jeden trosečník poměrně normální postavy, ani tlustý, ani hubený, odněkud z Evropy. Z několika palem, které na ostrově našli, vyrobí malý vor. Další palmy už tam nejsou. Ouha. Na vor se všichni nevejdou. Musí se snížit „tělesná rozměrnost“ kvarteta. Musí omezit konzumaci konzerv, které moře po jejich ztroskotání taktéž vyplavilo. Musí co nejrychleji zhubnout. Trosečník z Evropy se hubnutí proaktivně chopí jako první, přestože moc nemá, co shazovat. Sádelnatí spolutrosečníci sledují, co to s ním udělá. Vyčkávají. Bez jejich zhubnutí se však na vor všichni nevejdou. Má pak Evropanova těžká dieta smysl? Notabene když jej může i zabít.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Elektromobil Xiaomi SU7

Elektroauto od Xiaomi zafungovalo a je z něj hit. Akcie firmy míří vzhůru

Přečíst článek
Tesla, ilustrační foto

Loni se na celém světě prodalo 10 milionů elektroaut, nejvíc v Číně. Letos to bude slabší

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme