Mnohonásobný zájem a místy vyprodáno. Češi se vrhli na klimatizace
Vysoká poptávka po klimatizacích, ochlazovačích vzduchu a ventilátorech, která začala s příchodem extrémních teplot, stále trvá. Například na on-line srovnávači Heureka.cz je zájem o mobilní klimatizace za posledních 30 dní více než čtyřnásobný, v případě ochlazovačů vzduchu i pětinásobný. Vyplývá to z informací prodejců. Někteří obchodníci u části klimatizací, ochlazovačů vzduchu a ventilátorů hlásili tento týden na svých webech vyprodání skladových zásob či upozorňovali na delší dobu dodání.
Ventilátory zákazníci na Heureka.cz vyhledávají oproti předchozímu měsíci téměř čtyřikrát více. Vysoké teploty ale podle mluvčího Martina Žabky zvedají poptávku i po jiných produktech - platí to například u přenosných lednic či výrobníků ledu, o které je za posledních 30 dní až dvakrát vyšší zájem. Klimatizace do aut pak zaznamenaly zvýšení poptávky o 65 procent, dodal.
"V posledních týdnech vzali lidé segment chlazení útokem a některé produkty tak mohou být na trhu dočasně nedostupné," uvedla mluvčí Datartu Petra Psotková. Většinu produktů má podle ní firma skladem či je postupně doplňuje.
Klimatologové naměřili v neděli nejvyšší průměrné teploty na Zemi, hodnoty překonaly předchozí rekord stanovený před rokem. Potvrzují to údaje Evropské unie Copernicus Climate Change Service. Svět tak zaznamenal svůj nejteplejší den, a řada destinací u Středozemního moře čelí extrémnímu riziku požáru.
Počasí zešílelo. Neděle byla historicky nejteplejším dnem planety Země, potvrzují to data klimatologů
Enjoy
Obchodník Datart stejně jako Heureka upozornil na rostoucí popularitu ochlazovačů vzduchu. Oproti ventilátorům vzduch jen nerozvíří a na rozdíl od klimatizací jsou levnější, uvedl za firmu Pavel Janů. "Ochlazovače nedosahují výkonu ani komfortu přenosných klimatizací, ale jsou poměrně účinné a mnoho zákazníků je proto volí jako ekonomičtější variantu," řekl. Ojedinělé podle něj nejsou nákupy zařízení, které nabízí více funkcí, kromě chlazení také čistění a odvlhčení vzduchu nebo na zimu i topení.
"Můžeme potvrdit nebývale silnou sezonu, pokud jde o prodej klimatizací na Allegro.cz i Mall.cz. Vysoká poptávka je pravděpodobně způsobena vysokými teplotami, zejména když se střídá mnoho horkých dnů za sebou, a předpokládáme, že vliv budou mít i stabilní ceny elektřiny. Tyto faktory mohou vést k dočasné nedostupnosti některých produktů. Doufáme, že se situace brzy vyřeší," uvedla Tereza Copers za společnost Allegro, pod kterou e-shop Mall patří.
Zákazníci e-shopu Mall podle Copers aktuálně dávají přednost klimatizacím před ventilátory. Jedním z důvodů je také to, že pro klimatizaci se zákazníci rozhodnou v momentě, kdy jsou vedra dlouhodobá, uvedla Copers. Co se útraty týče, většinou lidé volí produkty ve střední a vyšší cenové kategorii. "Někteří dodavatelé pro aktuální sezonu zvýšili ceny v jednotkách procent, u většiny však zákazníci zaplatí stejně jako minulou sezonu," doplnila.
Z prodejů klimatizací tvoří ty přenosné na e-shopu Alza většinu. "Nejrychleji roste střední cenový segment klimatizací od 8000 do 15 tisíc korun," uvedl divizní ředitel Martin Hadraba. Kvalitnější modely podle něj zákazníci upřednostňují i v případě ventilátorů.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.