BMW uvede na trh auto s vodíkovým pohonem
Německý výrobce luxusních automobilů BMW hodlá v roce 2028 uvést na trh svůj první sériově vyráběný vůz s vodíkovým pohonem. Využije k tomu technologii palivových článků vyvinutou ve spolupráci s japonskou automobilkou Toyota Motor.
Automobil s vodíkovým pohonem by podle BMW mohl být verzí některého z již existujících modelů. Firma nicméně neposkytla žádné další podrobnosti o podobě vozu, ani o jeho ceně či objemu výroby.
„Je to mezník v automobilové historii. První sériově vyráběný vůz s palivovými články nabízený globálním výrobcem prémiových automobilů,“ uvedl šéf BMW Oliver Zipse. „Bude to ohlašovat éru významné poptávky po elektromobilech s palivovými články,“ dodal.
Palivové články využívají reakce vodíku s kyslíkem k výrobě elektrické energie, která pak pohání automobil. Tento proces neprodukuje žádné emise kromě vodní páry.
Švédská automobilka Volvo Cars zrušila svůj plán, podle kterého chtěla od roku 2030 nabízet pouze elektromobily. Místo toho hodlá mít v nabídce i hybridní vozy, oznámila dnes společnost v prohlášení. Reaguje tak na měnící se podmínky na trhu a požadavky zákazníků.
Jen elektromobily? Kdepak. Volvo mění své plány do budoucna
Zprávy z firem
Automobilky BMW a Toyota si od spolupráce v oblasti vodíkového pohonu slibují mimo jiné snížení nákladů. „Firmy nyní rozšiřují svou spolupráci, aby urychlily inovace v oblasti nové generace pohonných systémů s palivovými články,“ píše se v tiskové zprávě.
BMW je podle agentury Reuters největším prosazovatelem vodíkového pohonu mezi německými automobilkami. Firma již dříve zahájila testování vodíkového vozu iX5 Hydrogen s dojezdovou vzdáleností 500 kilometrů a dobou tankování kolem tří až čtyř minut, napsala agentura Reuters.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.