Malajsijský Skyvax usiluje o koupi české státní firmy na výcvik pilotů
Letecké výcvikové středisko v Praze by mohla koupit malajsijská společnost Skyvax. Jednání s ní potvrdil vlastník střediska, státní podnik Řízení letového provozu (ŘLP). Informovala o tom Česká televize i web Zdopravy.cz. Skyvax na webu uvádí, že výběrové řízení už vyhrál.
Podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) by ale ŘLP mělo o výsledku informovat dozorčí radu až 24. června.
„Exkluzivně jednáme s malajsijskou společností Skyvax, která podle našeho názoru předložila nejlepší ekonomickou nabídku,” řekl televizi mluvčí ŘLP Richard Klíma.
O přípravách prodeje svého výcvikového střediska s leteckými simulátory Czech Aviation Training Centre (CATC) ŘLP informovalo loni. V plánu mělo prodat ve veřejné soutěži stoprocentní podíl ve společnosti. Generální ředitel ŘLP Jan Klas v minulosti připustil, že případný prodej výcvikového střediska by mohl odlehčit finanční zátěž pro podnik i stát.
Americká letecká společnost United Airlines oznámila svou dosud největší objednávku. Chce růst na domácím trhu, a koupí proto 270 letadel Boeing a Airbus, jejichž katalogová cena přesahuje 30 miliard dolarů.United Airlines posílí flotilu o stovky letadel. Utratí 30 miliard dolarů
Zprávy z firem
Společnost CATC, jejíž hlavní aktivitou je výcvik a udržování kvalifikace pilotů, stevardů a mechaniků pro dopravní letadla, využívá 13 letových a jeden požární simulátor, například pro nejrozšířenější letouny typu Boeing 737 nebo Airbus A320. Většinu z nich podnik vlastní, dva má v pronájmu.
ŘLP podnik koupilo v roce 2012 od ČSA za 280 milionů korun. CATC předloni zaznamenala podle výroční zprávy tržby za své služby přes 227 milionů korun, zisk před zdaněním činil 582 tisíc korun. Základní kapitál společnosti je 150,2 milionu korun. Na konci roku 2019 měl podnik, který sídlí v areálu starého ruzyňského letiště, 62 zaměstnanců.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?