
Starbucks shání pilota. Královsky ho zaplatí. Ale co za to?
NázoryAž 350 tisíc dolarů ročně (přes 7,5 milionu korun) hrubého. Na tolik si může přijít pilot firemního tryskáče, kterým létá šéf Starbucks Brian Niccol.
Až 350 tisíc dolarů ročně (přes 7,5 milionu korun) hrubého. Na tolik si může přijít pilot firemního tryskáče, kterým létá šéf Starbucks Brian Niccol.
Covidová pandemie přitáhla k privátním letům nové zákazníky. Často kvůli tomu, že pravidelné linky vůbec nelétaly tam, kam se klienti potřebovali dostat. „Klasické letecké linky byly paralyzované a my jsme vnímali, že kouzlo privátní přepravy začalo působit na nový okruh zákazníků,“ říká Richard Santus, generální ředitel Aeropartner. Společnosti doufají, že tito klienti jim zůstanou i po návratu do normálu. „Zatím pro nás pracují okolnosti. Ubylo spojů, které tito lidé potřebují a zdražily letenky,“ podotýká pilot. Že vzrostl zájem o soukromé létaní se projevilo i na trhu s bizjety. „Trh s použitými letadly je nyní úplně vybrán a na nová se čeká dva roky nebo déle,“ dodává Santus.
Den díkůvzdání, který připadá na tento čtvrtek, pro Spojené státy znamená tradičně menší stěhování národa. Letos bude nápor na aerolinky i další přepravce ještě vyšší, protože loni byli Američané nabádáni, aby během velkého svátku zůstali doma. Letos jich podle odhadu za rodinou odcestuje přes 53 milionů.
Letecké výcvikové středisko v Praze by mohla koupit malajsijská společnost Skyvax. Jednání s ní potvrdil vlastník střediska, státní podnik Řízení letového provozu (ŘLP). Informovala o tom Česká televize i web Zdopravy.cz. Skyvax na webu uvádí, že výběrové řízení už vyhrál.
Nelze nyní pokutovat firmy, které do evidence nezapíšou skutečné majitele. Dokud stát nezmění právní úpravu evidence skutečných majitelů, nemůže nutit firmy k zápisu údajů a sankcionovat je, pokud zákonnou povinnost nesplní. Uvedl to místopředseda Nejvyššího soudu (NS) Petr Šuk. Důvodem je rozpor s unijním právem, na který letos soudy upozornily.