Magna chce dobýt Asii. Přizvala si k tomu svého rivala

Kanadský výrobce automobilových součástek Magna International koupí švédského konkurenta Veoneer za asi 3,8 miliardy dolarů (82,8 miliardy korun). Magna díky dohodě získá napojení na nové zákazníky a regiony, včetně Asie, a pomůže jí v expanzi podnikání s asistenčními technologiemi pro řidiče.
Magna za jednu akcii Veoneer zaplatí 31,25 dolaru. Ve čtvrtek akcie firmy uzavřely na ceně 19,93 dolaru. Dohodu schválily správní rady obou společností. Uzavřena by měla být do konce letošního roku.
Firma Veoneer se v roce 2018 oddělila od společnosti Autoliv. Po dokončení akvizice bude sloučena se stávajícím podnikáním Magny v oblasti pokročilých asistenčních systémů pro řidiče. Magna očekává, že jí spojení od roku 2024 sníží roční náklady zhruba o 100 milionů dolarů, napsala agentura Reuters.
Tesla se dohodla na dodávkách niklu do svých baterií s australským těžařem BHP Group. Akcie australské společnosti si v reakci na oznámení připsaly přes tři procenta.
Nikl do baterií Tesly bude automobilka nakupovat od Australanů
Zprávy z firem
Magna je podle žebříčku časopisu Automotive News čtvrtým největším dodavatelem automobilových součástek na světě. Její roční tržby z prodeje součástek automobilkám činily loni 32,6 miliardy dolarů.
Společnost Magna má ve 28 zemích světa přibližně 158 tisíc zaměstnanců. Výrobní závody má i v České republice. Součástí koncernu je výrobce dílů pro automobilový průmysl Magna Cartech, který má závod v Českých Velenicích, a dodavatel plastových dílů pro automobilový průmysl Magna Exteriors se závody v Nymburku a Liberci.
Nákladní divize provozovatele alternativní taxislužby Uber koupí za 2,25 miliardy dolarů (téměř 49 miliard korun) přepravní společnost Transplace.
Uber spojuje. Jeho nákladní divize koupí za miliardy přepravní firmu Transplace
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?