Mafra loni snížila ztrátu o tři čtvrtě miliardy díky internetu. Prodej tiskovin se ale dál propadal
Mediální skupina Mafra loni snížila ztrátu na 113 milionů korun z předchozích 868 milionů, uvádí výroční zpráva firmy ze skupiny Agrofert expremiéra Andreje Babiše.
Na hospodaření vydavatelství Mafra mělo vliv utlumení ekonomiky kvůli epidemii covidu, zejména pak propad inzerce. Obrat společnosti i tak stoupl o jedno procento na 2,69 miliardy korun. Propad inzerce eliminoval rekordní růst tržeb internetového portfolia. Prodaný náklad novin i časopisů však klesal. U deníků klesl jak volný prodej, tak předplatné.
Tituly vydavatelství pravidelně oslovují 3,24 milionu čtenářů a 7,4 milionu návštěvníků internetu. Letos firma očekává u příjmů z tištěné inzerce návrat k jejich předcovidové výši, u on-line titulů pak nárůst reklamy. V prodeji tisku by se měl vývoj stabilizovat. Na začátku letošního roku přitom část deníků na českém trhu zdražila.
Netflix již v úterý představí výsledky hospodaření za druhé letošní čtvrtletí. Jde o napjatě očekávanou událost, protože se má ukázat, zda největší streamovací služba světa dál přichází o zákazníky a bude muset zásadněji přehodnotit svůj byznys. Akcie Netflixu jen za letošní rok odepsaly téměř 70 procent hodnoty. Bude propad pokračovat?Podaří se Netflixu zabránit odlivu diváků? Zítřejší výsledky hodně napoví
Názory
Mafra vydává mimo jiné deníky Mladá fronta Dnes, Lidové noviny a Metro nebo týdeníky Téma a 5plus2. Je provozovatelem serverů iDnes.cz, Expres.cz nebo portálu s jízdními řády iDos.cz. Provozuje také hudební televizi Óčko a virtuálního operátora Mobil.cz.
Vydavatelství patří do skupiny Agrofert ze svěřenských fondů expremiéra Andreje Babiše (ANO).
Vydavatelství Mafra loni vykázalo ztrátu 868 milionů korun proti předchozímu zisku 15 milionů. Celkový obrat klesl o půl miliardy na 2,66 miliardy korun.Mafra loni vykázala ztrátu 868 milionů. Může za to propad inzerce
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?