Mafra loni vykázala ztrátu 868 milionů. Může za to propad inzerce
Vydavatelství Mafra loni vykázalo ztrátu 868 milionů korun proti předchozímu zisku 15 milionů. Celkový obrat klesl o půl miliardy na 2,66 miliardy korun.
Důvodem snížení obratu jsou vládní ekonomická opatření kvůli koronaviru, které se projevily na poklesu inzerce. Ztrátu pak z velké části zapříčinila tvorba opravných položek k dlouhodobým aktivům. Mafra, která patří pod holding Agrofert ze svěřeneckých fondů premiéra Andreje Babiše, vydává deníky Mladá fronta Dnes, Lidové Noviny a Metro nebo zpravodajský portál iDnes.
Utlumení české ekonomiky mělo největší dopad na inzertní příjmy, kde nastal pokles ve všech mediatypech. Obdobný vývoj zaznamenal také prodej časopisů a novin, kde došlo k poklesu ve volném prodeji i k rušení předplatného ze strany velkých předplatitelů, uvedla firma. Rostl naopak záběr on-line aktivit, zejména iDnesu a jeho placené nadstavby Premium.
Knihkupectví Luxor a s ním celé vydavatelství Euromedia Group ovládne investiční skupina Rockaway Capital.
Havrlant vyplatí Křetínského a spol. z vydavatelství Euromedia
Zprávy z firem
Vydavatelské odvětví zasáhla pandemie
Celá skupina Mafra zahrnující vedle vydavatelství i digitální agenturu Acomware, Rádio Impuls, hudební televizi Óčko nebo virtuálního operátora Mobil.cz, vykázala tržby 3,47 miliardy korun. Hospodářský výsledek pak zásadně ovlivnila tvorba opravných položek v celkové výši 791 milionů korun k dlouhodobému majetku mateřské společnosti.
„Uplynulý rok byl díky pokračující pandemii velmi náročný a zasáhl celé vydavatelské odvětví. Díky realizaci úspor ve všech oblastech podnikání mediální skupiny se podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny Mafra z výrazné části minimalizovat a na naší silné pozici největšího multimediálního domu na českém trhu ani složité covidové podmínky nic nezměnily,” uvedl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík v nedávné tiskové zprávě.
Mediální skupina Mafra je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. Celková čtenost titulů vydavatelství je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 procenta populace v Česku ve věku 12 až 79 let.
Nejvyšší budova v Česku, brněnská N Tower, projde proměnou podle vítězné ideové studie studentů VUT Brno.
Nejvyšší budovu v Česku změní studenti architektury
Enjoy
Německé vydavatelství Axel Springer se rozhodlo přeorganizovat své aktivity ve střední a východní Evropě, které sdílelo se švýcarským koncernem Ringier.
Axel Springer couvá z byznysu s Ringierem. Prodá mu média ve východní Evropě
Zprávy z firem
>>>>>> Zajímají vás zprávy z firem? Čtěte naši rubriku. <<<<<<
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.