Hlavní akcionář OnlyFans si vyplatil 701 milionů. Spekuluje se o prodeji

Sociální síť OnlyFans vyplatila svému hlavnímu akcionáři Leonidu Radvinskému stamilionovou dividendu. Tím se opět rozvířily spekulace, že americký miliardář ukrajinského původu chystá prodej sociální sítě pro dospělé. Cenovka by byla v řádu miliard dolarů.
Kontroverzní sociální síť OnlyFans, kde se vedle tvorby různých autorů monetizuje také obsah pro dospělé, možná již brzy změní majitele. Její největší akcionář Leonid Radvinsky (foto níže) si totiž vyplatil dividendu ve výši 701 milionů dolarů, čímž firmu pravděpodobně chystá na prodej, spekuluje agentura Bloomberg.

Internetový podnikatel koupil většinový podíl v sociální síti pro dospělé v roce 2018 od jejích zakladatelů, otce a syna Guy and Tim Stokelyových. Ti OnlyFans vytvořili v roce 2016 jako síť pro tvůrce digitálních obsahů.
V současnosti je OnlyFans největší platformou pro přímou monetizaci obsahu, což je do velké míry zásluha právě Radvinského. Zároveň ale platí, že většina peněz, které službou protečou, je za materiály lechtivého charakteru. Tomu ostatně odpovídá také událost z roku 2021. Tehdy se vedení sítě rozhodlo zakázat veškerý pornografický obsah. Krátce nato ale razantně klesla návštěvnost sítě, takže se vedení rozhodlo původní zákaz zrušit. Namísto toho OnlyFans posílila bezpečnostní opatření na úrovni tvůrců i návštěvníků stránky.
Návštěvnost tuzemských webů klesla po nasazení AI odpovědí ve vyhledávání Google, takzvaných AI overviews, o 20 až 40 procent. Více jsou postižené některé zpravodajské weby, klesla ale i návštěva specializovaných stránek nebo e-shopů.
AI drtí zpravodajské weby, jejich čtenost klesla o desítky procent
Zprávy z firem
OnlyFans na prodej?
Nicméně finančně jde o bezkonkurenčně nejúspěšnější platformu pro tvůrce ze všech. Za fiskální rok 2024 se platební branou sítě proteklo 7,2 miliardy dolarů, což bylo o 600 milionů více než o rok dříve. Růst se odrazil také na rostoucích tržbách společnosti provozující síť, protože vlastníkům zůstává 20 procent z každé zaplacené částky.
A právě za loňský rok si Radvinsky přišel na zatím rekordní dividendu ve výši 701 milionů dolarů. Vedle běžné dividendy ve výši téměř 500 milionů je v částce také výplata mimořádné dividendy, což právě vede Bloomberg ke spekulaci o možném začátku prodeje sítě.
Radvinski si podle Bloombergu z firmy od roku 2021 vytáhl 1,8 miliardy. Síť aktuálně dosahuje zisku ve výši zhruba 700 milionů dolarů ročně. Agentura tak odhaduje, že by cenovka mohla činit zhruba 8 miliard dolarů (tedy 11,5násobek EBIT).
Bývaly to země, o jejichž dluhy se investoři tradičně prali. Japonské a německé dluhopisy dlouhodobě patřily k nejžádanějším na světě, protože byly synonymem stability. A díky tomu tyto země za svůj dluh mohly platit velmi nízké úroky. Situace se ale mění. A následky mohou být velmi vážné.
Německo a Japonsko mají problém. Investoři ztrácejí zájem o jejich dluh. A ten se zdražuje
Trhy
Očekávalo se, že poslední prázdninový týden se uskuteční schůzka odborů s vládou kvůli vyjednávání o růstu platů lidí placených z veřejných peněz. Jde o stovky tisíc lidí, učitele, lékaře, policisty, státní úředníky a mnoho dalších. Je až šokující, že se neví, kdy a jestli se toto jednání uskuteční. Zavání to selháním vlády.
Dalibor Martínek: Jak porostou platy učitelů či lékařů? Vláda usnula
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.